characters characters

Prima zi de scoala, „amanata pe termen nedefinit” pentru 140 de milioane de noi elevi din lume – UNICEF

Cel putin opt milioane dintre acesti copii sunt in asteptare de peste un an.

24 august 2021    |   811 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

prima zi de scoala, amanata pentru 140 milioane de copii
Prima zi de scoala, un moment important pentru cei mai mici elevi din lume si pentru parintii lor, a fost amanata din cauza COVID-19 pentru 140 de milioane de copii, conform estimarilor unei noi analize a UNICEF publicate intr-o perioada in care vacanta de vara ia sfarsit in multe parti ale lumii.

Potrivit estimarilor, opt milioane dintre acesti elevi au asteptat peste un an de zile si continua sa astepte prima zi de scoala cu prezenta fizica, deoarece traiesc in zone in care scolile s-au inchis pe durata pandemiei.

„Prima zi de scoala este un moment important din viata unui copil, deschizandu-i calea spre invatare si crestere personala, un drum ce ii va schimba viata. Majoritatea dintre noi isi amintesc numeroase detalii marunte — cu ce eram imbracati, numele invatatoarei, langa cine am stat. Insa, pentru milioane de copii, aceasta zi importanta a fost amanata pe termen nedefinit”, a afirmat Directorul executiv al UNICEF, Henrietta Fore. „Odata cu reluarea cursurilor in multe parti ale lumii, milioane de copii de clasa intai asteapta de peste un an sa vada cum arata o sala de clasa. Este posibil ca milioane de alti copii sa nu vada deloc o sala de curs in acest semestru. In cazul celor mai vulnerabili, creste simtitor riscul de a nu pune niciodata piciorul intr-o sala de clasa."

Clasa intai pune bazele intregului proces de invatare, introducand elevii in tainele cititului, ale scrisului si ale matematicii. Este, de asemenea, o perioada in care cursurile cu prezenta fizica ii ajuta pe copii sa devina independenti, sa se adapteze noilor rutine si sa dezvolte relatii importante cu cadrele didactice si colegii. Cursurile cu prezenta fizica permit, de asemenea, cadrelor didactice sa identifice si sa abordeze carentele educationale, problemele de sanatate mintala si abuzul care ar putea afecta negativ bunastarea copiilor.

In 2020, scolile din lumea intreaga au fost inchise complet timp de 79 de zile de scoala, in medie. Insa, in cazul a 168 de milioane de elevi, dupa declansarea pandemiei, scolile au ramas inchise aproape tot anul. Chiar si acum, multi copii se confrunta cu un al doilea an in care le va fi intrerupta educatia, lucru fara precedent. Consecintele inchiderii scolilor – regresul scolar, disconfortul psihic, neefectuarea vaccinurilor, riscul crescut de abandon scolar, exploatarea copilului prin munca si casatoriile timpurii – vor fi resimtite de catre numerosi copii, mai ales de catre cei mai mici, aflati intr-o etapa de dezvoltare critica.

Desi tarile din lumea intreaga fac demersuri pentru asigurarea educatiei la distanta, cel putin 29% dintre elevii de ciclu primar nu beneficiaza de aceasta. Pe langa lipsa resurselor necesare pentru a invata la distanta, este posibil ca cei mai mici elevi sa nu poata participa din cauza lipsei de sprijin pentru utilizarea tehnologiei, a unui mediu de invatare ineficient, a presiunii de a se ocupa de sarcinile gospodaresti sau a obligatiei de a munci.

Studiile arata ca experientele scolare pozitive din aceasta perioada de tranzitie determina viitoarele rezultate obtinute de copii in plan social, emotional si educational. Totodata, copiii care acumuleaza carente educationale in primii ani de scoala raman, de obicei, in urma pe toata durata scolarizarii lor, iar decalajul creste pe parcursul anilor. Numarul anilor de scoala ai unui copil afecteaza in mod direct si viitoarele venituri ale acestuia.

Daca nu se iau masuri pentru reducerea riscurilor, Banca Mondiala estimeaza ca aceasta generatie de elevi va inregistra o pierdere de 10 trilioane de dolari la nivelul castigurilor de-a lungul timpului. S-a dovedit ca demersurile pentru eliminarea decalajului educational implica niste costuri mai reduse si sunt mai eficiente daca se realizeaza mai din timp, precum si ca investitiile in educatie sustin redresarea, cresterea si prosperitatea economica. UNICEF indeamna guvernele sa redeschida, cat mai repede cu putinta, scolile pentru derularea cursurilor cu prezenta fizica si sa ofere elevilor metode eficiente de recuperare a cunostintelor. Impreuna cu Banca Mondiala si UNESCO, UNICEF indeamna guvernele sa se concentreze pe trei prioritati cheie privind recuperarea materiei in scoli:

  • Programe tintite pentru a readuce toti copiii si tinerii la scoala, acolo unde pot accesa servicii personalizate, care sa le satisfaca nevoile educationale, medicale, psihosociale si de alta natura;
  • Educatie remediala eficienta pentru a-i ajuta pe elevi sa recupereze materia pierduta;
  • Sprijin oferit cadrelor didactice pentru eliminarea carentelor scolare si integrarea tehnologiilor digitale in actul didactic.

„Prima zi de scoala este o zi a sperantei si a posibilitatilor — o zi pentru un inceput bun. Insa nu toti copiii au parte de un inceput bun. Unii copii nici macar nu incep scoala," a afirmat Fore. „Trebuie sa redeschidem scolile pentru derularea cursurilor cu prezenta fizica cat mai repede cu putinta si trebuie sa eliminam negresit decalajele educationale pe care le-a creat aceasta pandemie. Daca nu vom face acest lucru, unii copii s-ar putea sa nu recupereze niciodata decalajul."

In saptamanile urmatoare, UNICEF va continua mobilizarea partenerilor sai si a publicului larg pentru a se asigura ca aceasta criza a educatiei nu devine o catastrofa educationala. Campaniile online si offline vor mobiliza liderii lumii, cadrele didactice si parintii in jurul unei cauze comune: redeschiderea scolilor pentru derularea cursurilor cu prezenta fizica cat mai repede cu putinta. Este in joc viitorul celor mai vulnerabili copii ai lumii.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu