characters characters

Personalitatea copiilor influenteaza rezultatele lor la matematica si citire

11 ianuarie 2019    |   1177 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

personalitatea influenteaza rezultatele scolareStudii recente arata ca personalitatea copiilor poate influenta performantele acestora, in domenii precum matematica si cititul. Performanta in matematica si in citit este asociata cu un sistem complex de abilitati, multe din acestea derivand din trasaturile de personalitate.


Se pare ca deschiderea, curiozitatea intelectuala si increderea ii ajuta mai mult pe copii sa devina mai buni la matematica si la citire decat trasaturile de personalitate legate de nivelul de constiinciozitate, precum perseverenta si sarguinta.

In alte studii realizate cu ani in urma, diferentele dintre performantele scolare ale copiilor erau date si de capacitatea copiilor de autoreglare (cat de bine isi pot copiii controla comportamentele si starile interne in ciuda distractorilor cu care se confrunta, a dorintelor sau impulsurilor). Insa autoreglarea este un concept larg, care incorporeaza atat abilitati intelectuale, precum functiile executive, cat si trasaturi de personalitate, precum constiinciozitatea.

Pentru a intelege care sunt abilitatile si caracteristicile care stau la baza autoreglarii si cum contribuie acesteala diferentele dintre performantele copiilor la matematica si citire, au fost adunate date privind peste 1000 de gemeni cu varsta intre 8 si 14 ani. Studiile realizate pe gemeni permit cercetatorilor sa izoleze impactul factorilor genetici si de mediu.

Studiul a aratat ca dincolo de diferentele de inteligenta, exista o stransa legatura intre functiile executive (abilitatea de a planifica, organiza si termina sarcinile de lucru) si performanta la citire si matematica. Aceasta legatura a fost explicata in mare parte prin factori genetici.

Studiul a aratat si ca functiile executive sunt asociate cu un nivel ridicat de curiozitate intelectuala, deschidere fata de experiente noi si incredere in sine. Aceasta asociere nu a fost observata cand a venit vorba despre constiinciozitate.

Aceste rezultate arata ca o parte dintre factorii genetici care ii ajuta pe copii sa se descurce bine la scoala sunt aceiasi factori care ii fac pe copii sa fie mai deschisi catre noi provocari, creativi, curiosi si increzatori in propriile abilitati academice, arata cercetatorii.

Sursa: ScienceDaily.com 


*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu