characters characters

UNICEF: Pentru peste 168 de milioane de copii din intreaga lume, scolile sunt inchise de un an de zile

04 martie 2021    |   714 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

UNICEF scoli inchise in intreaga lume
Pentru peste 168 de milioane de copii din intreaga lume, scolile sunt inchise complet de aproape un an de zile din cauza restrictiilor impuse de COVID-19, potrivit noilor date publicate astazi de catre UNICEF. În plus, in jur de 214 milioane de copii din lume, adica unu din sapte, au ratat peste trei sferturi dintre cursurile cu prezenta fizica.

Analiza realizata in cadrul raportului privind inchiderea scolilor noteaza faptul ca 14 tari din lume au ramas in mare parte inchise in perioada martie 2020 - februarie 2021. Doua treimi dintre acestea se afla in America Latina si Caraibe, fiind afectati aproape 98 de milioane de elevi. Din cele 14 tari, Panama a tinut inchise scolile cele mai multe zile, fiind urmata de El Salvador, Bangladesh si Bolivia.

„Aproape de implinirea unui an de la declansarea pandemiei de COVID-19, remarcam din nou criza din domeniul educatiei provocata de masurile de carantina. Cu fiecare zi ce trece, copiii care nu pot participa la ore in persoana ramân tot mai mult in urma, cei mai marginalizati platind cel mai scump pret”, a afirmat Henrietta Fore, director executiv al UNICEF. „Nu ne permitem sa intram intr-un al doilea an in care acesti copii sa aiba un numar redus de cursuri cu prezenta fizica sau chiar deloc. Trebuie sa se depuna toate eforturile pentru a mentine deschise scolile sau pentru a le prioritiza in cadrul unor planuri de redeschidere”.

Închiderea scolilor are consecinte devastatoare asupra educatiei si bunastarii copiilor. Copiii cei mai vulnerabili si cei care nu au acces la invatamântul la distanta sunt expusi unui risc crescut de abandon scolar si chiar riscului de casatorie timpurie sau de exploatare prin munca. Potrivit ultimelor date ale UNESCO, la nivel mondial, educatia a peste 888 de milioane de copii este in continuare afectata de intreruperile provocate de inchiderea completa si partiala a scolilor.

Conform datelor UNESCO, in perioada 11 martie 2020 – 2 februarie 2021, in Romania, dintr-un total de 157 de zile scolare, scolile au fost inchise 108 zile si partial inchise 49 de zile.

Pentru majoritatea elevilor din lumea intreaga, scoala reprezinta un loc in care pot interactiona cu colegii, in care pot cere sprijin si in care au acces la servicii medicale, la vaccinari si la o masa nutritiva. Cu cât intervalul in care ramân inchise scolile este mai lung, cu atat perioada in care copiii sunt rupti de aceste elemente atât de critice in anii copilariei va fi mai mare.

Pentru a atrage atentia asupra crizei din sectorul educatiei si pentru a creste gradul de constientizare a necesitatii ca guvernele sa mentina deschise scolile sau sa le prioritizeze in cadrul unor planuri de redeschidere, UNICEF a dezvaluit astazi ‘Clasa pandemica,’ o instalatie simbolica reprezentând o sala de curs cu 168 de banci goale, câte o banca pentru fiecare milion de copii din tarile in care scolile au fost inchise aproape complet, ca un memento solemn al claselor goale din orice colt al lumii.

„Aceasta clasa reprezinta milioanele de centre de invatamânt care sunt goale, multe dintre ele de aproape un an de zile. Pe spatele fiecarui scaun gol este agatat un ghiozdan gol, simbolizând potentialul amânat al unui copil”, a afirmat Fore. „Nu ne dorim ca usile ferecate si cladirile incuiate sa ascunda faptul ca viitorul copiilor nostri ramâne suspendat o perioada nedeterminata. Aceasta instalatie este un mesaj adresat guvernelor: trebuie sa prioritizam redeschiderea scolilor si trebuie sa prioritizam redeschiderea lor in conditii mai bune decât inainte”.

În momentul revenirii lor in salile de curs, elevii vor avea nevoie de sprijin pentru a se reacomoda si pentru a recupera materia. Planurile de redeschidere a scolilor trebuie sa includa demersuri care sa asigure recuperarea pierderilor inregistrate la nivelul educatiei copiilor. UNICEF indeamna guvernele sa puna pe primul plan nevoile unice ale fiecarui elev, cu servicii complete care sa vizeze cursuri remediale, sanatatea si nutritia, sanatatea mintala si masuri de protectie in scoli pentru a permite dezvoltarea si bunastarea copiilor si adolescentilor. Cadrul pentru redeschiderea scolilor, elaborat de UNICEF impreuna cu UNESCO, Agentia ONU pentru Refugiati (UNHCR), PAM si Banca Mondiala, ofera sfaturi practice autoritatilor nationale si locale.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu