characters characters

Pe fondul discriminarii si al stereotipurilor de gen, fetele din intreaga lume raman in urma baietilor la matematica - UNICEF

19 septembrie 2022    |   121 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

Competente matematice fete raport UNICEF
Conform unui nou raport publicat de UNICEF, fetele din intreaga lume raman in urma baietilor la matematica. Sexismul si stereotipurile de gen se numara printre cauzele principale ale acestei situatii.

Raportul Solving the equation:Helping girls and boys learn mathematics (Rezolvarea ecuatiei: Cum ii ajutam pe baieti si fete sa invete matematica) prezinta noi date culese din peste 100 de tari si teritorii. Raportul arata ca baietii au de 1,3 ori mai multe sanse decat fetele sa dobandeasca competente matematice. Normele de gen si stereotipurile cultivate de profesori, parinti si colegi privind inabilitatea innascuta a fetelor de a intelege matematica contribuie la aceste disparitati. Totodata raportul arata si ca acestea submineaza increderea fetelor in propriile puteri, pregatindu-le astfel pentru esec.

„Fetele au aceleasi abilitati de invatare a matematicii ca si baietii, ceea ce le lipseste insa, sunt sansele egale de a dobandi aceste competente esentiale”, a declarat Catherine Russell, director executiv al UNICEF. „Trebuie sa eliminam stereotipurile de gen si normele sociale care le infraneaza evolutia fetelor si trebuie sa facem mai mult pentru a ajuta fiecare copil sa dobandeasca abilitatile de baza necesare pentru a reusi in scoala si in viata”.

Deprinderea competentelor de matematica contribuie la consolidarea memoriei, a intelegerii si a capacitatii de analiza, care la randul lor imbunatatesc capacitatea copiilor de a crea, arata raportul. Inaintea summitului Organizatiei Natiunilor Unite pentru Transformarea Educatiei, UNICEF avertizeaza ca in lipsa dobandirii competentelor matematice de baza si a altor cunostinte esentiale, copiii vor avea dificultati in a realiza sarcini de baza precum rezolvarea problemelor si sustinerea rationamentelor logice.

Analiza datelor din 34 de state cu venituri mici si medii prezentata in raport arata ca, pe langa faptul ca fetele au intarzieri de invatare comparativ cu baietii, trei sferturi dintre elevii din clasa a patra nu au dobandit competente de calcul de baza. Conform datelor provenite din 79 de state cu venituri medii si mari, peste o treime dintre elevii de 15 ani au in continuare nevoie sa dobandeasca cunostinte minime de matematica.

De asemenea, bunastarea gospodariei este un factor determinant. Analiza arata ca elevii din gospodariile cele mai instarite au de 1,8 ori mai multe sanse de a dobandi competente de calcul pana in clasa a patra comparativ cu copiii din gospodariile cele mai sarace. Copiii care sunt inscrisi in programe de ingrijire si de educatie timpurie au de 2,8 ori mai multe sanse de a avea competente minime de matematica pana la varsta de 15 ani comparativ cu cei care nu participa la astfel de programe.

Acelasi raport arata ca impactul pandemiei de COVID-19 a afectat si mai mult dobandirea competentelor de matematica de catre copii. In plus, aceste analize se concentreaza pe baietii si fetele inscrisi in prezent in sistemul de invatamant. In statele in care probabilitatea ca fetele sa nu mearga la scoala este mai mare ca in cazul baietilor, discrepantele generale in materie de competente matematice sunt probabil si mai mari.

UNICEF face apel catre guverne pentru a-si lua angajamentul de a le oferi tuturor copiilor educatie de calitate. Indemnam guvernele sa isi reinnoiasca eforturile si investitiile pentru a reinscrie si a tine copiii in sistemul de invatamant, sa sporeasca accesul la cursuri remediale si de recuperare, de a-i sustine pe profesori si de a le oferi instrumentele necesare, precum si de a se asigura ca scolile ofera un mediu sigur si stimulant, astfel incat toti copii sa fie pregatiti sa invete.

„Cunostintele unei intregi generatii sunt amenintate, deci nu exista vreme pentru promisiuni goale. Pentru a transforma educatia in beneficiul fiecarui copil, trebuie sa actionam acum”, a declarat Catherine Russell.

Despre UNICEF

UNICEF este prezent in Romania si in alte 190 de tari si teritorii pentru a promova supravietuirea si dezvoltarea copiilor din perioada copilariei mici pana la adolescenta. In Romania, UNICEF lucreaza impreuna cu actori cheie precum Guvernul, Parlamentul, autoritati locale, societatea civila, sectorul privat, parteneri nationali si internationali si mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educatie timpurie de calitate si la scoala, pentru protejarea adolescentilor si monitorizarea drepturilor copilului, pentru protectie sociala si pentru mobilizarea de resurse in beneficiul copiilor. Pentru mai multe informatii despre UNICEF si activitatea sa, vizitati https://www.unicef.org/romania/ro.

Urmariti UNICEF in Romania pe Facebook si Instagram.


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu