characters characters

Numarul de elevi din clasa si rezultatele scolare

16 ianuarie 2020    |   1157 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

numarul de elevi din clasa si rezultatele scolare ale copiilor
Clasele mai mici nu garanteaza intotdeauna o performanta scolara mai buna, arata un nou studiu realizat cu elevi din Ungaria, Romania, Lituania si Slovenia. Studiul a masurat efectul numarului de elevi din clasa asupra rezultatelor scolare la matematica si stiinte.

Citeste si:

Sunt mai motivati elevii sa invete cand au acces la tehnologie in clasa?

Aspectul salii de clasa influenteaza rezultatele scolare ale copiilor


Efectul numarului mic de elevi asupra rezultatelor scolare ale acestora variaza in functie de tara, disciplina, clasa si abilitati cognitive si non cognitive.

In general, clasele cu un numar mic de elevi sunt considerate ca fiind mai dezirabile, mai ales de catre parinti. In clasele cu mai putini elevi, cadrele didactice pot sa dea mai multa atentie fiecarui copil in parte si pot controla mai bine activitatea. In multe tari, numarul maxim de elevi din fiecare clasa este in jur de 30.

Cercetarile anterioare asupra efectului numarului de elevi asupra invatarii au fost in general contradictorii: unele au stabilit ca exista beneficii, altele au aratat ca nu. In plus, cercetarile anterioare au fost deseori realizate pe un numar mic de elevi, s-au concentrat mai mult asupra rezultatelor copiilor la citire si matematica si nu au luat in considerare efectul numarului de copii din clasa asupra altor aspecte, precum interesul pentru invatare sau atentia.

Profesorii Spyros Konstantopoulos si Ting Shen din cadrul Universitatii Michigan au analizat date oferite de Trends in International Mathematics and Science Study (TIMMS), despre rezultatele scolare ale copiilor din clasa a patra si a opta. Raportul TIMMS ofera din 4 in 4 ani, informatii despre rezultatele copiilor la matematica si stiinte, dar si despre interesul si atitudinea copiilor fata de aceste materii.

Autorii au ales cele patru tari (Romania, Ungaria, Slovenia si Lituania) pentru ca acestea au stabilit un numar maxim de elevi in clasa. Au fost analizate date adunate in 2003, 2007 si 2011.

Rezultatele au aratat ca numarul limitat de elevi are un efect benefic asupra elevilor din Lituania si Romania. Efectul benefic a fost cel mai ridicat in tara noastra, unde numarul redus de copii din clasa a fost asociat cu rezultate scolare mai bune la matematica, fizica, chimie si stiintele pamantului, precum si cu un nivel mai ridicat de placere asociata cu invatarea matematicii.


In Lituania, dimensiunea mai redusa a claselor a fost asociata cu un nivel mai ridicat de placere de a invata materii precum biologia si chimia, mai degraba decat cu rezultate scolare mai bune.

In general insa, autorii arata ca efectul numarului limitat de elevi asupra invatarii a fost spre zero, sugerand ca reducerea numarului de elevi din clasa nu garanteaza imbunatatirea performantei scolare a copiilor. Alte procese si alti factori sunt necesari sa se imbine pentru a asigura rezultate scolare bune.


Autorii explica efectele mai puternice ale numarului redus de elevi in Romania si Lituania prin faptul ca scolile din aceste tari au resurse mai putine, iar „calitatea cadrelor didactice este mai scazuta in medie”.


*Sursa foto: Freepik.com

Sursa: ScienceDaily.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu