characters characters

Aspectul salii de clasa poate creste performantele elevilor la invatatura cu 16%

16 martie 2015    |   1469 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.


Rolul cadrelor didactice este foarte important in performantele scolarilor, insa studii recente demonstreaza ca modul in care este amenajata sala de clasa poate avea un impact deosebit in invatare.

Un studiu realizat de-a lungul a trei ani, in peste 150 de clase, a analizat rezultatele scolare a 3766 elevi cu varsta intre 5 si 11 ani in raport cu modul de organizare a salii de clasa.

Design-ul salii de clasa a fost analizat in functie de trei factori: caracteristici naturale (cat de luminoasa este sala, ce temperatura se inregistreaza zilnic si care este calitatea aerului), individualizare (gradul de libertate pe care il au elevii de a personaliza clasa si gradul de flexibilitate in organizarea salii de clasa) si stimulare (gradul de complexitate si culoare a materialelor didactice din clasa).

Din cei trei factori urmariti se pare ca naturaletea este foarte importanta si poate duce la cresterea cu 16 % a rezultatelor scolare.

Individualizarea si stimularea sunt si ele importante si produc efecte pozitive in invatare. “Intelegem dorinta profesorilor de a crea un mediu stimulant, insa ca regula generala, trebuie sa existe un echilibru intre munca elevilor si cea a profesorilor. Peretii trebuie acoperiti doar in proportie de 20 pana la 50% cu materiale didactice. In rest, elevilor trebuie sa li se ofere conditii cat mai naturale de invatare.”, concluzioneaza cercetatorii.

Poti citi raportul cercetarii, care include recomandari detaliate despre designul optim al salii de clasa, aici: salford.ac.uk.

Sursa: TheConversation.com


*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/rpstanton/3382665453

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu