characters characters

Functiile executive si problemele de invatare

Problemele de invatare pot fi depistate din gradinita

21 noiembrie 2018    |   1360 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani.

functiile executive si problemele de invatare
Un proiect stiintific recent realizat in SUA arata ca functiile executive ale copiilor sunt un factor de risc pentru problemele de invatare.

Primul studiu din cadrul proiectului, realizat de-a lungul a trei ani, a aratat ca functiile executive (autocontrolul, flexibilitatea cognitiva si memoria de lucru) ale copiilor la gradinita pot prezice rezultatele copiilor la matematica, citire si stiinte, dar si comportamentul in clasa a doua. Al doilea studiu a demonstrat ca deficitele in ceea ce priveste functiile executive cresc riscul de a avea in mod repetat dificultati de invatare la matematica, citire si stiinte, din clasa intai pana in clasa a treia.

Citeste si:

Autocontrolul, mai important pentru succes decat inteligenta

Cum imbunatatesti functiile executive ale copilului


Functiile executive sunt procesele cognitive care ii ajuta pe copii sa planifice, sa rezolve probleme si sa isi controleze impulsurile. Rezultatele studiului sunt utile deoarece programele de interventii timpurii dedicate functiilor executive pot preveni problemele de invatare din timpul claselor primare.

Primul studiu s-a realizat cu ajutorul a 9000 de prescolari, urmariti pana la sfarsitul clasei a doua. Autorii au descoperit ca prescolarii cu functii executive mai bune au obtinut rezultate mai bune la citire, matematica si stiinte, avand si mai putine probleme de comportament pana in clasa a doua. Asocierea dintre rezultatele scolare si functiile executive nu a fost explicata de alti factori precum varsta, genul sau statutul socioeconomic al familiei.

In al doilea studiu, au fost implicati 11 000 de copii, de la gradinita pana in clasa a treia. „Primul studiu s-a concentrat asupra relatiei dintre functiile executive ale copiilor si comportament in genera, in timp ce al doilea studiu s-a concentrat asupra copiilor cu risc mai ridicat de probleme de invatare.”, arata autorii. Astfel, al doilea studiu a arata ca deficitele in functiile executive sunt asociate cu probleme de invatare repetate de-a lungul claselor primare. Problemele legate de memoria de lucru (abilitatea de a folosi si de a retine informatii noi) au fost asociate cu un risc mai ridicat de probleme de invatare. Copiii cu probleme legate de memoria de lucru au avut un risc de 3-5 ori mai mare sa aiba probleme de invatare decat copiii care nu au probleme legate de memoria de lucru.

„Studiul nostru sugereaza ca problemele de invatare persistente sunt legate de un deficit cognitiv, nu doar de lipsa unor abilitati de baza.”, adauga autorii studiului.

Avand in vedere ca elevii care au probleme de invatare constante in clasele primare vor continua sa aiba dificultati de-a lungul intregului parcurs scolar, este important ca acestia sa fie ajutati din primii ani de scoala.

Sursa: ScienceDaily.com 


*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu