characters characters

Folosirea tehnologiei este asociata cu modificari ale structurii creierului prescolarilor

06 noiembrie 2019    |   762 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani.

prescolarii si folosirea tehnologiei
Un studiu recent arata ca folosirea tehnologiei este asociata cu schimbari ale structurii creierului copiilor prescolari. Studiul arata ca acei copii care petrec mai mult timp in fata unui ecran au o integritate mai scazuta a materiei albe in zonele din creier care sprijina limbajul si alte abilitati importante pentru alfabetizare, precum capacitatea de reprezentare mintala si functiile executive, care sunt esentiale pentru autocontrol si reglarea comportamentului. Acesti copii au obtinut si rezultate mai scazute la testele de limbaj si citire.

Citeste si:

In primii doi ani de viata, copiii nu ar trebui sa petreaca deloc timp in fata ecranului

Cum ne influenteaza internetul functiile cognitive


Autorul studiului arata ca „Studiul ridica intrebari despre cel putin cateva aspecte ale folosirii tehnologiei in primii de viata, in sensul ca aceasta ar putea reprezenta o stimulare inadecvata intr-o perioada importanta pentru dezvoltarea creierului copiilor. Deocamdata nu putem spune cu certitudine ca timpul petrecut in fata unui ecran cauzeaza in mod direct aceste modificari structurale ale creierului sau ca implica un risc privind dezvoltarea neurologica a copiilor, insa studii viitoare vor incerca sa explice aceasta legatura si sa stabileasca limite adecvate privind tehnologia.”

Asociatia Americana de Pediatrie recomanda ca pana la 18 luni, copiii sa nu petreaca deloc timp in fata ecranului, cu exceptia video chat-ului. Copiii cu varsta intre 18-24 luni ar trebui sa fie expusi la programe digitala de buna calitate, alaturi de parintii care au rolul de a le explica programele celor mici. Pentru copiii cu varsta intre 3 si 5 ani, specialistii recomanda maxim o ora petrecuta in fata unui ecran, alaturi de parinti. De asemenea, parintii sunt sfatuiti sa stabileasca intervale de timp si locuri in care tehnologia nu este folosita (de exemplu, in timpul mesei, in masina sau in dormitor)

La studiu au participat 47 de copii cu varsta intre 3 si 5 ani, fara probleme de sanatate, alaturi de parintii lor. Rezultatele studiului au aratat ca:

  • Acei copii care au petrecut mult timp in fata unui ecran au obtinut rezultate mai slabe la teste care masoara limbajul expresiv, viteza de numire a unui obiect si abilitati care sprijina alfabetizarea.
  • Copiii care au petrecut mult timp in fata unui ecran au avut o calitate mai scazuta a materiei albe din creier, in zonele responsabile cu limbajul si alte functii care sprijina cititul. Materia alba din creier este importanta pentru transmiterea rapida a impulsurilor nervoase si, implicit, pentru viteza cu care procesam informatiile (cat de repede facecm rationamente, cat de repede memoram o informatie noua etc.).

Sursa: ScienceDaily.com

*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu