characters characters

Scoala, mai putin importanta decat familia cand vine vorba de dorinta copiilor de a invata

19 noiembrie 2019    |   939 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

familia si aspiratiile academice ale copiilor
Un studiu realizat recent arata ca scoala are un rol mai putin important decat familia cand vine vorba de aspiratiile academice ale copiilor.

Studiul a fost realizat in Croatia si a aratat ca factorii care influenteaza cel mai mult dorinta copiilor de a continua studiile sunt cei legati de aspiratiile parintilor, de sprijinul scolar pe care il primesc acasa copiii si de conditiile mediului de invatare de acasa (de exemplu, prezenta unui birou la care copiii sa invete).

Citeste si:

De ce este bine sa il incurajezi pe copil sa isi stabileasca scopuri

Cum influenteaza asteptarile parintilor rezultatele copiilor


La studiu au participat 1000 elevi din scoli gimnaziale (cu varsta pana la 14-15 ani). Scopul studiului a fost sa descopere care sunt factorii principali care influenteaza dorinta copiilor de a continua educatia (de a merge la liceu si facultate).

In Croatia, dupa varsta de 14-15 ani, copiii continua educatia la „scoli secundare”, in cadrul carora pot urma un program de 4 ani, care le permite sa mearga la facultate sau un program de 3 ani, in urma caruia pot munci, dar nu pot merge la facultate.

Pentru a afla care sunt aspiratiile academice ale copiilor, cercetatorii le-au cerut acestora sa completeze trei chestionare diferite, despre planurile de viitor privind educatia si despre viata de familie si relatia cu parintii. Intrebarile s-au referit si la aspiratiile parintilor pentru copii, la sprijinul pe care parintii il ofera copiilor, la conditiile de trai de acasa (daca au o camera proprie, calculator si birou) si la atitudinea copiilor fata de scoala (daca le place sau nu la scoala).

Autorii studiului au obtinut informatii si despre notele copiilor, despre numarul de copii din clasa, despre performanta fiecarei scoli si despre valoarea proprietatilor imobiliare din zonele scolilor, pentru a masura statutul socioeconomic al fiecari scoli.

Rezultatele au aratat ca niciunul dintre factorii legati de statutul socioeconomic al scolii nu au influentat dorinta copiilor de a-si continua educatia. Cei mai importanti factori au fost legati de familie, dar si de notele obtinute de copii la scoala: cu cat copiii aveau note mai bune la scoala, cu atat dorinta lor de a continua parcursul educational a fost mai mare. De asemenea, atitudinea pozitiva fata de scoala a fost asociata cu o motivatie mai puternica a copiilor de a merge la liceu si facultate.

„O descoperire importanta a acestui studiu este ca parintii pot influenta aspiratiile copilului exprimandu-i asteptarile lor legate de educatia copilului si oferindu-i acestuia conditii de baza necesare pentru invatare si realizarea temelor.”, declara autorii.


Sursa: ScienceDaily.com


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu