characters characters

Studiu. Cum apare si cum poate fi depasita fobia de matematica

28 octombrie 2020    |   341 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

fobia de matematica
Matematica este o materie dificila pentru multi copii, dar esentiala pentru multe profesii din domeniul stiintific si tehnologic. Un studiu recent realizat de Universitatea South Australia arata ca teama de matematica afecteaza motivatia copiilor de a invata aceasta materie. Prin urmare, cresterea increderii in sine a copiilor este esentiala pentru a-i incuraja pe acestia sa depuna efort cand invata matematica.

Fobia de matematica se refera la senzatiile de teama, anxietate si ingrijorare pe care elevii le traiesc atunci cand trebuie sa rezolve exercitii matematice.

Citeste si:

Atitudinea pozitiva fata de matematica, la fel de importanta ca inteligenta

Studiu. Fetele sunt mai anxioase decat baietii cu privire la matematica si stiinte


In Australia, intre 25 si 33% dintre elevii de invatamant secundar au declarat ca se simt incordati, emotionati sau neajutorati cand invata matematica, iar aceste reactii le influenteaza decizia de a invata matematica in viitor.

Autoarea studiului, dr Florence Gabriel arata ca fobia de matematica este principalul obstacol care ii impiedica pe elevi sa aleaga sa studieze intensiv matematica in liceu sau la facultate: „Anxietatea fata de matematica este in esenta o reactie emotionala, la fel ca stresul in alte situatii. Cand elevii traiesc anxietatea fata de matematica, tind sa se grabeasca atunci cand rezolva exercitii, isi pierd concentrarea sau pur si simplu renunta cand li se pare ca este prea greu. Deloc surprinzator, aceste reactii se acumuleaza in timp si duc la rezultate scazute la matematica, iar mai tarziu la tendinta de a evita aceasta materie cu totul. Pentru a rupe acest cerc vicios, cercetarea noastra arata ca este nevoie sa consonlidam increderea copiilor in propriile abilitati matematice, mai ales inainte de a preda un concept matematic nou.Aceasta abordare aduce cu sine notiunea de invatare autoreglata, in care copiii au abilitatea de a intelege, a monitoriza si a controla propria invatare. Atragand atentia copiilor asupra situatiilor in care au reusit sa depaseasca o provocare matematica dificila sau au avut un succes matematic semnificativ, le construim increderea in propriile abilitati si astfel incepem sa contracaram emotiile negative pe care le au fata de matematica.”.

Studiul a analizat raspunsurile din cadrul chestionarului PISA din 2020 a peste 4000 de elevi australieni in varsta de 15 ani.

Cercetarea s-a concentrat pe factorii psihologici implicati in invatarea matematicii: motivatia (convingerea ca matematica este importanta si utila pentru viitor), imaginea de sine privitoare la matematica (increderea in propria abilitate de a invata matematica), fobia de matematica (teama de matematica), perseverenta (disponibilitatea de a continua sa lucreze la probleme matematice dificile), autoeficacitatea matematica (convingerea ca pot sa rezolve cu succes probleme de matematica) si alfabetizarea matematica (abilitatea de a aplica matematica in lumea reala).

Studiul arata efectul de domino pe care il au aceste variabile. „O motivatie scazuta si o imagine de sine negativa cand vine vorba de matematica va duce la fobia de matematica, iar aceasta va afecta la randul ei pereseverenta, autoeficacitatea si, in cele din urma, performanta copiilor.”, arata autoarea studiului.

Sursa: ScienceDaily.com


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu