characters characters

Cum fac mamicile legea in blogosfera

30 decembrie 2009    |   655 vizualizări
 

O mama „geek” stie nu doar sa-si faca viata mai usoara cu gadgeturi si device-uri pentru baby sitting si pentru copiii de ultima generatie, ci si sa transforme intreaga experienta a maternitatii intr-o foarte profitabila afacere.


Heather Armstrong era o tanara mama cat se poate de obisnuita pana in 2001, cand a inceput sa scrie pe blogul personal intr-un stil dezarmant de onest despre depresia postnatala, cancer de piele si problemele din viata de zi cu zi a unui parinte. In 2004, a acceptat primele reclame pe blog, iar in 2005 proiectul devenise principala sursa de venit  in familie.


„Stiu ca expresia «a da tata» poate parea vulgara unora dintre cititorii mei care ar prefera sa nu auda de asemenea detalii privind viata cu un nou-nascut. Dar ca sa ma revansez, o sa va scutesc de povestea despre cum m-am trezit improscata cu un jet puternic de caca galben neon pe tricoul meu alb si, in loc sa alerg la baie, m-am trezit ca raman nemiscata, admirandu-i forma si textura si intrebandu-ma cu voce tare daca nu seamana cu o stafida”, scrie Heather intr-un post.


Mamele cu blog fac legea pe Twitter

Acest tip de dezinvoltura i-a atras atatia cititori, incat a Heather Armstrong a intrat in topul „Forbes” al celor mai influente femei din media pe locul 26 si al celor mai importante personalitati de pe Internet pe locul 8.


In momentul in care a postat pe Twitter o cronica negativa la masina de spalat scutece Maytag, acesta s-a transformat intr-un dezastru de PR pentru brandul respectiv. Intr-o singura zi, i-a fost trimisa o masina noua si de catre Maytag, si de catre principalul competitor, Bosch. In martie 2009, a lansat volumul „A fost nasol dupa care am plans: cum am avut un copil, o depresie si o binemeritata Margarita”, care este, evident, best seller pe Amazon.com.


Cele mai de succes produse new media care se adreseaza exclusiv parintilor au in spate o „geek mom” care a stiut sa transforme aceasta etapa a vietii ei intr-o explorare creativa a noilor oportunitati.


Cradle e prima platforma web care a mers pe nisa femeilor insarcinate si a proaspetelor mamici, caroara li se adreseaza din momentul conceptiei pana la prima aniversare a copilului. Mesajul central al site-ului este mulat pe ultima generatie de mamici, care exploreaza aceasta experienta intr-un mod relaxat, ludic si inteligent.
Platfoma de bloguri Silicon Valley Moms Blog acopera orice subiect ar putea interesa o mama care vrea sa fie la curent cu noile tendinte in tehnologie. „Bine ati venit pe platforma de bloguri a mamelor de peste 40 de ani care scriu despre cum e sa fii CEO si la birou, si acasa, unde casele sunt scumpe, copiii adora sushi si au propriile lor afaceri web”, scriu autoarele blogului.


Site-ul unei generatii

Cradle  a documentat in timp real cea mai mare explozie demografica globala din ultima suta de ani. Platforma de socializare a constituit o adevarata revolutie in randul mamicilor web 2.0, pentru ca impartasirea aceleiasi experiente duce la o puternica empatie, informatiile si sfaturile utile vin din toate colturile lumii si sunt probate deja de cineva inaintea ta.
„Cand eram insarcinata, navigam pe net in cautarea unei platforme care sa ma ajute sa pregatesc venirea pe lume a fiicei mele. Nu am gasit tot ce imi doream intr-un singur loc, si cu atat mai putin un punct de vedere care sa se suprapuna cu al meu”, spune Hilary Zalon, fondatoarea si presedintele site-ului.


Un studiu din 2008 arata ca peste 26 de milioane de femei contribuie la un blog sau citesc bloguri cel putin o data pe saptamana si 46% dintre mamele cu blog au fost implicate cel putin o data intr-o campanie electorala sau au militat pentru o caza politica, fiind desemnate cele mai active politic din toata blogosfera. Acum un an, de exemplu, majoritatea blogurilor de mame il spijineau pe candidatul la presedintia SUA Barack Obama.


Sursa: www.capital.ro
 
Ce parere ai despre impartasirea experientei de mamica sau tatic prin mediul online? Tu ai un asemenea blog? Daca da, spune-ne mai multe. Daca nu, te-ai gandit vreodata la aceasta optiune?

 

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu