characters characters

COVID-19: Nivelul pierderilor de invatare este ‘aproape insurmontabil’, avertizeaza UNICEF

25 ianuarie 2022    |   639 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

Ziua Mondiala a Educatiei UNICEF
BUCURESTI, 24 ianuarie 2022 – Peste 635 de milioane de elevi sunt in continuare afectati de inchiderea totala sau partiala a scolilor. Cu ocazia Zilei Internationale a Educatiei si in contextul a aproape doi ani de pandemie de COVID-19, UNICEF publica cele mai recente date disponibile cu privire la impactul pandemiei asupra educatiei copiilor.

„In luna martie se vor implini doi ani de cand pandemia de COVID-19 a inceput sa perturbe educatia la nivel mondial. Pur si simplu asistam la un nivel aproape insurmontabil al pierderilor legate de scolarizarea copiilor”, a afirmat Robert Jenkins, Seful Departamentului pentru Educatiei al UNICEF . „Desi este necesar sa punem capat perturbarilor sistemelor de educatie, simpla redeschidere a scolilor nu este suficienta. Elevii au nevoie de sprijin intens pentru a recupera pierderile de invatare. De asemenea, scolile trebuie sa-si depaseasca rolul de baza si sa contribuie la recladirea sanatatii mintale si fizice, la dezvoltarea sociala si la alimentatia copiilor”.

Copiii au pierdut competente de baza de citire si de aritmetica. La nivel mondial, perturbarea sistemelor de invatamant, a dus la inregistrarea unui numar de milioane de copiii care au pierdut acumularea unor cunostinte semnificative pe care le-ar fi deprins daca ar fi fost prezenti in sala de clasa, copiii cei mai vulnerabili si de varste mici inregistrand cele mai mari pierderi.

  • In statele cu venituri mici si medii, pierderile de invatare ale copiilor cauzate de inchiderea scolilor au facut ca 70% dintre copiii de 10 ani sa nu poata citi sau intelege un text simplu, o crestere de la 53%, procent inregistrat inainte de pandemie.
  • In Etiopia, se estimeaza ca elevii de scoala primara au acumulat intre 30 si 40% din cunostintele de aritmetica pe care le-ar fi deprins intr-un an scolar normal.
  • In SUA, s-au inregistrat pierderi de invatare in multe state, printre care Texas, California, Colorado, Tennessee, Carolina de Nord, Ohio, Virginia si Maryland. De exemplu, in Texas, doua treimi dintre copiii din clasa a treia au inregistrat in 2021 rezultate mai slabe la matematica fata de nivelul anului lor, in comparatie cu anul 2019, cand jumatate dintre copii au avut aceleasi pierderi.
  • In mai multe state din Brazilia aproximativ trei din patru copii din clasa a doua nu pot citi, in crestere de la unu din doi copii inregistrati inainte de pandemie. In intreaga tara, unu din zece elevi cu varste cuprinse intre 10 si 15 ani a afirmat ca nu intentioneaza sa revina la scoala odata ce scoala sa se va redeschide.
  • In Africa de Sud elevii sunt in urma fata de nivelul la care ar trebui sa fie cu 75% pana la 100% dintr-un an scolar. Se estimeaza ca intre 400.000 si 500.000 de elevi au abandonat scoala in totalitate in intervalul martie 2020 si iulie 2021.

Consecintele inchiderii scolilor sunt in crestere. Pe langa pierderile de invatare, inchiderea scolilor a avut efecte negative asupra sanatatii mintale a copiilor, le-a redus accesul la o sursa regulata de alimentatie si a condus la sporirea riscului de abuz la care copiii sunt supusi.

  • Din ce in ce mai multe dovezi arata ca pandemia de COVID-19 a generat niveluri crescute de anxietate si depresie in randul copiilor si tinerilor, unele studii aratand ca fetele, adolescentii si cei care traiesc in mediul rural au sanse mai mari sa se confrunte cu astfel de probleme.
  • In intervalul in care scolile au fost inchise, peste 370 de milioane de copii din in-treaga lume nu au beneficiat de mesele oferite la scoala ceea ce pentru unii copii a insemnat pierderea singurei surse sigure de alimente si nutritie zilnica.

*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu