characters characters

Cooperarea parinti-scoala, mai importanta decat resursele financiare

Relatiile dintre profesori, parinti si copii, mai importante decat resursele financiare ale scolii

02 noiembrie 2018    |   3086 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

cooperarea parinti scoala
Cooperarea eficienta intre profesori, parinti si elevi are un impact mai mare asupra invatarii elevilor decat resursele financiare ale scolii, arata un nou studiu.

Cercetatorii vorbesc despre capital social atunci cand se refera la comunitate si la relatiile dintre autoritatile scolare, profesori si parinti.

Citeste si:

Ce intrebari poti pune cadrului didactic

Ce-si doresc cadrele didactice de la parinti


Studiul realizat in scoli din Michigan a aratat ca relatiile sau capitalul social are un efect de 3-5 ori mai mare decat capitalul financiar asupra rezultatelor elevilor la citire si la matematica.


Roger Goddard, unul dintre autorii studiului arata ca „Atunci cand comparam performantele mai multor scoli, vine vorba deseori despre banii pe care fiecare scoala ii are la dispozitie. Noi am demonstrat ca banii sunt cu siguranta importanti. Dar studiul arata si ca un rol important revine capitalului social atunci cand ne gandim la modalitati de a sprijini elevii, mai ales pe cei mai vulnerabili.”.

Studiul a inclus 5000 elevi si cadrele lor diddactice din 78 scoli primare din Michigan. Cadrele didactice au completat un chestionar referitor la nivelul capitalului social din scolile lor, aratandu-si acordul cu afirmatii precum: „Implicarea parintilor sprijina invatarea in scoala noastra.”, „Cadrele didactice din scoala noastra au incredere in elevii lor.” sau „Implicarea comunitatii faciliteaza invatarea in scoala noastra.”.

Capitalul financiar al scolilor a fost calculat pornind de la date oficiale despre cheltuielile alocate pentru fiecare elev.

Apoi, cercetatorii au comparat rezultatele obtinute de elevi in clasa a patra la teste de citire si matematica.

Rezultatele au aratat ca in medie, scolile care cheltuiesc mai mult au elevi cu rezultate mai bune decat scolile care au resurse financiare mai reduse. Dar efectul capitalului social a fost de 3 ori mai mare decat efectul capitalului financia asupra rezultatelor la matematica si de cinci ori mai mare asupra rezultatelor la testele de citire.

Autorii arata si ca mai mult de jumatate din capitalul social al scolilor nu a depins de nivelul de saracie al comunitatilor pe care le reprezentau. De asemenea, resursele financiare ale scolii nu au fost asociate cu nivelul capitalului social. Asadar, relatiile armonioase dintre parinti si cadrele didactice nu pot fi cumparate, iar comunitatile sarace ar avea de castigat cel mai mult de pe urma imbunatatirii relatiilor dintre scoala, parinti si elevi.

Autorii studiului recomanda ca, pentru un capital social ridicat, scolile sa incurajeze cadrele didactice sa lucreze impreuna. Cu cat cadrele didactice colaboreaza mai mult, cu cat lucreaza mai mult impreuna pentru imbunatatirea predarii si invatarii, cu atat elevii au rezultate scolare mai bune. De asemenea, felul in care restul comunitatii (cartierului, orasului) se implica in activitatea scolara contribuie la capitalul social al scolii. De exemplu, programele de mentorat care pun in legatura elevii din scoala cu adulti din comunitate.

Sursa: ScienceDaily.com 


*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu