characters characters

Conflictele dintre cadre didactice si prescolari afecteaza motivatia pentru invatare si performantele scolare

25 noiembrie 2020    |   497 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani.

conflictele dintre educatoare si prescolari
Gradinita este esentiala pentru dezvoltarea abilitatilor scolare ale copiilor si pentru invatarea competentelor sociale. Studiile au aratat ca succesul la gradinita prezice successul scolar de mai tarziu.

Citeste si:

Prescolarii cu aceste doua abilitati au mai multe sanse sa aiba succes la maturitate

Prescolarii invata mai mult de la adultii increzatori in ei insisi


Avand in vedere efectele de lunga durata ale experientelor de la gradinita asupra scolii, este important a intelegem care sunt factorii asociati cu invatarea si motivatia copiilor pentru invatare in aceasta perioada. Calitatea relatiei dintre cadre didactice si elevi a fost deseori confirmata ca fiind un factor important in ceea ce priveste performanta scolara si socio-emotionala a copiilor. Dar majoritatea studiilor s-au concentrat asupra copiilor din clase mai mari, nu asupra prescolarilor.

Cercetatori din Finlanda impreuna cu cercetatori din New York au analizat legaturile dintre calitatea relatiei cadru didactic-prescolari pe de o parte si interesul copiilor pentru invatare si rezultatele lor de invatare. La studiu au participat 461 de copii finlandezi in varsta de 6 ani si 48 de cadre didactice. Cercetarea face parte dintr-un studiu mai complex dedicat stresului in randul cadrelor didactice.

Rezultatele au aratat ca exista o asociere negativa intre conflictele dintre cadrele didactice si prescolari si interesul copiilor pentru invatare si rezultatele lor. Cu alte cuvinte, un numar mai ridicat de conflicte intre cadre didactice si prescolari prezice un interes mai scazut al copiilor pentru invatare, precum si rezultate scazute la testele de citire si matematica. O posibila explicatie pentru acest rezultat este ca atunci cand copiii au conflicte cu educatoarele, emotiilae negative asociate cu aceste conflicte afecteaza negativ implicarea copiilor in invatare si le scade interesul pentru sarcinile scolare. Este posibil si ca prescolarii care au mai multe conflicte cu educatoarele sa piarda din timpul dedicat invatarii deoarece nu participa la activitatile de invatare sau pentru ca educatoarele petrec mai mult timp corectand comportamentul acestora.

Rezultatele atrag atentia asupra nevoii de a constientiza importanta relatiilor dintre educatoare si prescolari si asupra nevoii programelor de formare care sa dezvolte cadrelor didactice abilitatile de relationare eficienta cu cei mici.

„In comparatie cu cresa, mediul de la gradinita este mult mai structurat. Experientele pe care le au copii in acest mediu pot avea efecte de lunga durata asupra motivatiei pentru invatare si asupra competentelor scolare. De aceea, este esential ca educatoarele sa fie constiente de puterea pe care o are interactiunea dintre ele si prescolari si sa fie sprijinite pentru a gasi cele mai eficientemodalitatide a interactiona cu fiecare copil, luand in considerare nevoile si calitatile individuale.”, declara profesoara Jaana Viljaranta, din cadrul Universitatii Finlandei de Est.

Sursa: ScienceDaily.com

*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu