characters characters

Conceptul de sine si competitia scolara

13 februarie 2019    |   1071 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

conceptul de sine si competitia scolara
Ce efect are asupra copiilor nivelul academic al clasei in care invata? Desi am putea crede ca un nivel ridicat de competitie in clasa ii motiveaza pe copiii cu rezultate bune sa obtina rezultate si mai bune, studiile arata ca echilibrul emotional al copiilor este afectat atunci cand se afla in clase in care majoritatea copiilor obtin rezultate scolare foarte bune.

Un studiu recent arata ca atunci cand un copil isi compara performanta cu alti copii la fel de buni sau mai buni ca el, trece prin stari emotionale negative. Atunci cand un copil se afla intr-o clasa in care majoritatea elevilor au rezultate mai slabe decat el, emotiile acestuia vor fi pozitive. Acest efect se numeste in engleza „Big Fish Little Pond Effect” (literal: Pestele mare in lacul mic, corespunzator proverbului romanesc “Decat codas la oras mai bine in satul tau fruntas”). Acest efect arata ca atunci cand o persoana se afla intr-un mediu cu performante relativ scazute, perceptia asupra propriilor abilitati este pozitiva. Atunci cand aceeasi persoana se muta intr-un mediu cu performante mai ridicate, chiar daca propria performanta este la acelasi nivel ca inainte, conceptul de sine al persoanei are de suferit. Este un fenomen usor de inteles la nivel intuitiv.

Studiul realizat asupra a 1722 elevi din Germania a analizat acest efect in randul copiilor si atrage atentia asupra efectelor pe care competitia si comparatiile le au asupra elevilor. Autorii studiului au analizat rezultatele copiilor la teste scolare si rezultatele copiilor la chestionarele despre emotiile lor (precum fericire, mandrie, anxietate, furie sau rusine).

Rezultatele au indicat ca pentru conceptul de sine al elevilor, este mai bine daca se afla intr-un mediu in care performanta scolara este relativ scazuta fata de performanta personala. Aceasta concluzie nu corespunde insa cu obiectivele scolilor, care isi doresc sa incurajeze performanta scolara a copiilor. Cercetatorii atrag insa atentia asupra faptului ca relatia dintre performanta si echilibrul emotional al copiilor este bidirectionala: si emotiile influenteaza rezultatele copiilor. Asadar, atunci cand copiii au emotii pozitive la scoala, cresc si sansele ca performanta lor scolara sa se imbunatateasca. Cand emotiile pozitive scad, scade si performanta copiilor.

Autorii declara ca “Este de inteles ca parintii vor sa isi vada copiii intr-o scoala cu performante bune. Cu toate acestea, este important ca parintii si cadrele didactice sa stie ca mai ales in primele zile, un copil care ajunge intr-un mediu mai competitiv decat cel anterior va trece printr-o perioada de stres emotional.”

Sursa: ScienceDaily.com 


*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu