characters characters

PISA 2018. Climatul scolar in Romania: cum se simt elevii romani la scoala

34% dintre elevii romani sunt hartuiti la scoala, 15% dintre ei declara ca se simt singuri la scoala

06 decembrie 2019    |   509 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

climatul scolar in romania
Cum arata climatul scolar in Romania, potrivit raspunsurilor elevilor romani la chestionarele PISA 2018?

Citeste si:

PISA 2018. Rezultatele obtinute de elevii romani

PISA 2018. Ce competente masoara fiecare proba

PISA 2018. Cat si cum se implica parintii romani in educatia copiilor


  • 34% dintre elevi au declarat ca sunt hartuiti la scoala de cel putin cateva ori pe luna, in comparatie cu 23% - media OECD. 85% dintre elevii romani au fost de acord cu afirmatia ca este bine ca elevii care nu se pot apara singuri sa fie ajutati.
  • Majoritatea elevilor din tarile OECD au o mentalitate flexibila (nu sunt de acord cu afirmatia „Inteligenta este ceva ce nu poti schimba foarte mult.”). In Romania, 43% dintre studenti au o mentalitate flexibila. Convingerile flexibile despre inteligenta si aptitudini sunt considerate un factor important pentru succesul scolar. Copiii care sunt convinsi ca isi pot imbunatati rezultatele prin efort consecvent tind sa aiba performante scolare mai bune. Afla mai multe despre mentalitatea flexibila aici.
  • 69% dintre elevii romani au declarat ca exista cooperare intre colegi si 58% au declarat ca exista competitie intre colegii de clasa.
  • 15% dintre elevii romani au fost de acord cu afirmatia ca se simt singuri la scoala.
  • 80% dintre copiii romani (fata de 67% media OECD) au declarat ca se simt multumiti de viata lor.
  • 93% dintre elevii romani au declarat ca se simt fericiti cateodata si intotdeauna si 4% dintre elevi au declarat ca simt tristi mereu. In majoritatea tarilor, elevii care s-au declarat fericiti sunt cei care simt ca apartin la scoala si ca pot coopera cu propriii lor colegi.
  • 17% dintre elevii romani au declarat ca profesorul de limba romana trebuie sa astepte mult pana cand elevii se linistesc pentru a incepe ora. Elevii romani care au declarat acest lucru au obtinut cu 28 puncte mai putin la testul de citire decat elevii care au declarat ca profesorul nu trebuie sa astepte mult pana se linistesc elevii (sau ca acest lucru se intampla doar uneori).
  • In medie, la nivel OECD, 21% dintre elevi au lipsit de la scoala o zi intreaga si 48% dintre elevi au intarziat la scoala in perioada de 2 saptamani dinaintea testului PISA. In Romania, 50% dintre elevi au lipsit o zi intreaga de la scoala si 58% dintre elevi au intarziat la scoala in aceasta perioada. In toate tarile, elevii hartuiti la scoala au fost mai predispusi sa lipseasca. Copiii care au declarat ca lipsesc mai putin de la scoala sunt cei care au declarat o atitudine pozitiva fata de scoala, care se bucurau de un climat scolar pozitiv si care au primit mai mult sprijin emotional din partea parintilor.
  • 80% dintre elevii romani declata ca profesorii lor manifesta bucurie si placere in predare, in comparatie cu media OECD de 74%. In Romania, ca si in restul tarilor, elevii care si-au perceput profesorii mai entuziasmati au avut rezultate mai bune la testul de citire decat elevii care si-au vazut profesorii ca fiind neinteresati de materia predata.
  • 91% dintre elevii romani au fost de acord cu faptul ca de obicei poti sa gasesti o solutie pentru o situatie dificila (media OECD 84%) si 46% au declarat ca atunci cand au un esec se ingrijoreaza despre ce vor gandi ceilalti despre ei (media OECD este de 56%). In aproape toate tarile, inclusiv in Romania, fetele au exprimat o teama de esec mai mare decat baietii, iar aceasta diferenta este semnificativ mai mare in randul elevilor cu rezultate scolare foarte bune.

Sursa: OECD.org


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu