characters characters

CJI si UNICEF invita toti profesorii si elevii sa participe la cea mai mare lectie de educatie media din Romania

15 noiembrie 2022    |   474 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

CJI UNICEF
Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) si UNICEF invita profesorii, invatatorii si elevii sa participe la „Cea mai mare lectie din Romania: Cum deosebim faptele de opinii in mass-media”. Cadrele didactice se pot inscrie pana pe 25 noiembrie pe platforma evenimentului, https://www.qie.ro/faptesiopinii/, pentru a descarca o serie de materiale si pentru a participa impreuna cu elevii la initiativa globala World’s Largest Lesson.

Pentru prima data in istorie, numarul celor neconectati la internet a scazut sub 3 miliarde, ceea ce inseamna ca mai mult de doua treimi din populatia globului isi petrece timpul online . În acelasi timp, conform unui raport al Comisiei Europene, in Romania exista un nivel foarte scazut de competente digitale de baza in comparatie cu media UE (28% fata de 54%), iar cand vine vorba de crearea de continut, doar 41% dintre oameni au competente de baza fata de media UE de 66% . Pe masura ce internetul trece de la lux, la nevoie, de la inedit, la parte din cotidian, se deschid noi portite pentru ca dezinformarea sa se infiltreze in viata tuturor.

Este, deci, esential pentru o societate echilibrata ca fiecare sa isi dezvolte abilitatile de identificare, intelegere si evaluare critica a diferitelor tipuri de informatii. Educatia media ofera o modalitate prin care aceste abilitati pot fi dobandite prin intermediul tuturor materiilor predate la scoala, de catre toti profesorii.

Cat de pregatiti sunt tinerii din Romania sa faca fata dezinformarii?

Cu ajutorul profesorilor din Comunitatea de Educatie media, CJI a obtinut raspunsuri de la elevi cu privire la consumul de continut media online . În linie cu tendintele globale, copiii si tinerii isi petrec majoritatea timpului online pe retele sociale precum Instagram, YouTube, TikTok si WhatsApp. Urmaresc si site-uri de informare si divertisment, precum si cel putin un influencer. Dar, indiferent daca sunt de parere ca in mediul online le apar sau nu informatii false, cei mai multi tineri inca nu stiu sa deosebeasca ce e fake si ce e news. Ei nu au putut identifica elementele din articole sau postari care le trezesc suspiciuni atunci cand primesc o informatie

Cu o saptamana inainte de Ziua Internationala a Drepturilor Copilului, sarbatorita in fiecare an pe 20 noiembrie, CJI si UNICEF invita toti profesorii sa ia parte la „Cea mai mare lectie din Romania”. În cadrul activitatii, care se va desfasura in perioada 14-27 noiembrie, elevii vor putea invata in clasa cum sa verifice informatiile primite, apeland la date si statistici pentru a diferentia faptele de opinii, creand o lume mai sigura si mai incluziva. Profesorii pot descarca o serie de resurse adaptate nevoilor de la clasa, printre care un scenariu de lectie si un clip video scurt.

„Într-o perioada in care opiniile ni se vand pe post de fapte incontestabile, sa poti face diferenta dintre un fapt si o opinie este o abilitate esentiala pentru fiecare dintre noi. Am pregatit un set de resurse pentru invatatori si profesori, cu ajutorul carora acestia isi pot ghida mai simplu elevii prin universul media”, spune Cristina Lupu, director executiv la Centrul Pentru Jurnalism Independent.

„Îi invitam pe profesori si pe elevi si in acest an, de Ziua Internationala a Drepturilor Copilului, sa realizam impreuna cea mai mare lectie din Romania, un concept de succes, la care au participat, in anii precedenti, mii de cadre didactice si sute de mii de elevi. Lucram pentru transformarea educatiei intr-una mai echitabila, incluziva si relevanta prin cresterea competentelor copiilor si tinerilor de a se proteja impotriva informatiilor false in societatea informationala de astazi si de maine”, a declarat Anna Riatti, Reprezentanta UNICEF in Romania.

Lectia este realizata pe modelul World's Largest Lesson (Cea mai mare lectie din lume),o initiativa globala lansata de UNICEF in 2015, in parteneriat cu Project Everyone si cu sprijinul UNESCO, pentru a-i implica pe copii in realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabila. Prin Programul de Educatie Media, CJI participa la transformarea educatiei, contribuind astfel la atingerea Obiectivul de Dezvoltare Durabila (ODD) 4 - Educatie de calitate.


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu