characters characters

Studiu. Activitatile artistice ii ajuta pe copii sa inteleaga mai usor notiunile stiintifice

19 martie 2019    |   256 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

activitatile artistice in predarea stiintei
Activitatile artistice (precum dansul, desenul sau muzica) integrate in orele de stiinta pot sa ii ajute sa retina mai multe informatii pe elevii cu performante scolare scazute si sa dea dovada de mai multa creativitate in invatare. Acestea sunt concluziile unui studiu realizat de Universitatea John Hopkins din SUA.

Combinarea artelor in cadrul orelor e predare poate aduce numeroase avantaje elevilor ajutandu-i sa inteleaga mai bine continutul, sa fie mai atenti si mai implicati in lectie.

Cercetarile anterioare au aratat ca educatia artistica are un efect pozitiv asupra rezultatelor scolare ale copiilor, insa studiul actual a abordat in special activitatile artistice integrate in lectiile despre stiinta, cu scopul de a imbunatati memoria copiilor.

“Cand vorbim despre invatare, trebuie sa vorbim despre memorie. Copiii uita o mare parte din ceea ce invata, iar profesorii trebuie sa predea din nou continutul din anul anterior. In acest studiu, incercam sa raspundem la intrebarea: Cum putem sa predam mai eficient de la bun inceput astfel incat elevii sa retina mai bine?”declara autorii studiului.

Studiul a implicat 350 de elevi care au fost impartiti in doua grupe: prima grupa a participat la 3-4 saptamani de predare in care au fost integrate activitati artistice, iar elevii din cea de-a doua grupa au beneficiat de predare in stil conventional. In urmatoarele 3-4 saptamani, stilurile de predare pentru cele doua grupe de elevi au fost inversate. Astfel, toti elevii au participat la lectii predate cu activitati artistice integrate, dar si la lectii predate in mod traditional.

Printre activitatile artistice integrate in lectiile despre stiinta s-au numarat: folosirea desenului pentru a invata cuvinte noi sau crearea de colaje pentru a face diferenta dintre fiinte vii si obiecte inanimate. In lectiile traditionale, cuvintele noi au fost invatate citind texte cu voce tare sau completand fise de exercitii.

Cunostintele elevilor au fost masurate inainte de participarea la studiu, imediat dupa incheierea studiului si la 10 saptamani de la incheierea studiului.

Rezultatele au aratat ca elevii si-au adus aminte mai bine, dupa 10 saptamani, ceea ce au invatat atunci cand predarea s-a realizat folosind si diferite forme de arta.

”Cantecele folosite in predare i-au ajutat sa isi aminteasca mai bine ceea ce au invatat, iar versurile par sa fi fost mult mai bine retinute de catre elevi, chiar si dupa 10 saptamani”, explica cercetatorii. Studiul este important mai ales cand vine vorba despre copiii care au dificultati legate de citit. Deoarece metodele traditionale de predare presupun ca elevii sa citeasca mult pentru a retine lectiile predate, este normal ca elevii care nu stiu sa citeasca bine sa nu aiba rezultate scolare bune. Folosind activitati artistice in predare, acesti copii sunt ajutati sa invete mai eficient.

Rezultatele acestor studii sunt importante fiindca ofera solutii cadrelor didactice pentru a-si ajuta elevii sa retina mai bine ceea ce invata in timpul orelor. ”Implicarea elevilor este mai mare cand activitatile artistice sunt incluse in timpul orelor, capacitatea lor atentionala este mai ridicata, iar creativitatea lor se dezvolta mai repede”, concluzioneaza cercetatorii.

Sursa: ScienceDaily.com


*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Intuitext lucrează la un proiect nou, pentru copiii din învăţământul primar!

Avem nevoie de experienţa dvs de părinţi: răspundeţi la chestionar. Durează doar 5 minute!

Vreau să ajut!