characters characters

5/11 - Traditii, obiceiuri, sarbatori
Clasa a II-a    Romana

20 decembrie 2013   
1. Intampina dificultati la formularea enunturilor pentru o imagine. Nu „vede” ceea ce se intampla, actiuni, ci doar obiecte, persoane.
Exemplu:
Vad in imagine un baietel cu un caine in loc de Baiatul si cainele sau pleaca la plimbare prin padure.


Ce poti face ca parinte

  • Formuleaza cat mai multe enunturi pentru imagini din carti, reviste pentru ca el sa aiba un model. Acolo unde e cazul, spune-i si despre anotimpuri si locurile unde se desfasoara o fapta. Il ajuta la compunerea textelor. Enunturile sa fie mai scurte si sa se refere la ceea ce fac persoanele, personajele.
  • Pune-l sa povesteasca si el cateva imagini de la lectiile parcurse, caci cunoaste si continutul lor. E important „sa vada” actiunea.


2. Cand are de scris un text dupa un sir de intrebari si imagini, copilul scrie dupa fiecare intrebare raspunsul si nu mai obtine textul.

Textul obtinut
A sosit anotimpul iarna.
Daniel si Peti pleaca la sanius.
Pe partie, multi copii coboara cu saniutele.
Doi baieti si o fata fac un om de zapada. Ei i-au pus caciula, fular rosu si nasturi negri din carbune.
Spre seara pleaca acasa. Sunt tare obositi, dar fericiti.


Ce poti face ca parinte

  • Citeste cu el fiecare intrebare si stabiliti la ce se refera textul pe care il va compune. Raspunsurile le va scrie separat, cu alineat, pentru fiecare imagine. Corecteaza-i exprimarea si repetarea cuvintelor. Strecoara si unele cuvinte sau expresii frumoase pentru a-l obisnui sa le caute si sa le foloseasca.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu