characters characters

21/23 - Tiparitura – purtatoare de semnificaţii
Grupa mare    Limba si comunicare

17 decembrie 2013   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa recunoasca existenta scrisului oriunde il gaseste.
    (Exemplu: sa faca diferenta dintre scris si desen, sa arate unde este scrisul in diverse texte literare si non-literare: carti, reviste, ziare);
  • Sa inteleaga ca tiparitura (scrisul) este purtatoare de inteles, adica de sens si semnificatie.
    (Exemplu: sa stie si sa spuna ca scrisul, cuvintele scrise intr-o carte ne spun o poveste, cele din ziare ne povestesc despre lucruri care se petrec in lume);
  • Sa gaseasca ideea unui text, urmarind indiciile oferite de imagini.
    (Exemplu: leaga cuvantul oral de imagine si de cuvantul scris alaturat, sa asculte materialele citite simultan cu urmarirea imaginilor, pentru a gasi raspunsurile cerute);
  • Sa utilizeze materiale scrise in vederea executarii unei sarcini.
    (Exemplu: cauta in carti sau reviste informatii despre o tema data, sa decupeze din reviste, ziare vechi si sa puna la un loc informatia necesara);
  • Sa inteleaga ca scrierea indeplineste anunmite scopuri comunicative si sa o utilizeze ca atare.
    (Exemplu: utilizeaza desene, simboluri pentru a transmite sensuri, semnificatii, utilizeaza in cadrul jocurilor carti, liste, calendare, plicuri, carti postale, chiar daca scrierea lui se reduce la o simpla mazgaleala).

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu