characters characters

10/14 - Textul - mijloc de cunoastere
Clasa I    Romana

18 decembrie 2013   
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa formuleze intrebari si raspunsuri pe marginea unui text si a imaginilor ce-l insotesc.
    (Exemplu: dupa ce se uita pe imagini, formuleaza intrebari si raspunsuri ce au legatura cu textul);
  • Sa puna in corespondenta cuvintele cu imaginile corespunzatoare.
    (Exemplu: traseaza corespondenta intre cuvantul imparat si imaginea care reprezinta un imparat);
  • Sa copieze si sa transcrie propozitii;
  • Sa delimiteze cuvintele in propozitii si sa desparta cuvintele in silabe.
    (Exemplu: stie cate cuvinte are o propozitie data si desparte corect toate cuvintele in silabe);
  • Sa citeasca silabele si cuvintele formate cu literele invatate;
  • Sa citeasca propozitii respectand intonatia.
    (Exemplu: Cerul este innorat vs.Cerul este innorat?);
  • Sa citeasca mici texte, cu intonatia corespunzatoare;
  • Sa asocieze sunetul nou invatat (d, î, â, b, j) cu litera corespunzatoare.
    (Exemplu: suntetul d este redat grafic de litera d);
  • Sa scrie literele, silabele, cuvintele si propozitiile respectand liniatura caietului si incadrarea corecta in pagina (titlu, data, alineate);
  • Sa scrie corect cuvinte ce contin grupurile ce, ci.
    (Exemplu: cirese, picior, ceai,ceara);
  • Sa compuna cuvinte, folosind silabe date.
    (Exemplu: compune cuvinte care sa contina silaba ci: cicoare, cinema, cireada);
  • Sa completeze cuvinte cu silaba lipsa.
    (Exemplu: completeaza corect cuvinte care au o silaba lipsa: masi__, __s, __sture, etc);
  • Sa ordoneze cuvinte pentru a formula o propozitie.
    (Exemplu: Stanciu, ii, lui, Mircea, poveste, spune: Stanciu ii spune o poveste lui Mircea.sau Mircea ii spune lui Stanciu o poveste.).

Pentru a obtine performanta se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa scrie cuvinte ce contin î , ce se formeaza prin adaugarea unei silabe in fata - prefix.
    (Exemplu: Împăiat, neîmpăiat, întors, neîntors)
  • Sa scrie dupa dictare si sa desparta in silabe cuvinte care contin grupurile de litere ce, ci;
  • Sa scrie cuvinte care se formeaza din doua cuvinte.
    (Exemplu: in + nor = innorat, in + apoi = inapoi, in + des = indesit, im + padure = impadurit).

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu