characters characters

13/14 - Textul literar
Clasa I    Romana

18 decembrie 2013   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa formuleze intrebari si raspunsuri pe marginea unui text si a imaginilor ce-l insotesc.
    (Exemplu: dupa ce se uita pe imagini, formuleaza intrebari si raspunsuri ce au legatura cu textul);
  • Sa puna in corespondenta cuvintele cu imaginile corespunzatoare.
    (Exemplu: traseaza corespondenta intre cuvantul gherghef si imaginea care reprezinta un gherghef);
  • Sa inteleaga semnificatia mesajului oral;
  • Sa copieze si sa transcrie propozitii;
  • Sa delimiteze cuvintele in propozitii si sa desparta cuvintele in silabe.
    (Exemplu: stie cate cuvinte are o propozitie data si desparte corect toate cuvintele in silabe);
  • Sa citeasca propozitii respectand intonatia.
    (Exemplu: Cerul este innorat vs.Cerul este innorat?);
  • Sa citeasca mici texte, cu intonatia corespunzatoare;
  • Sa scrie literele, silabele, cuvintele si propozitiile respectand liniatura caietului si incadrarea corecta in pagina (titlu, data, alineate);
  • Sa scrie corect cuvinte ce contin grupurile de litere ghe, ghi.
    (Exemplu: ghem, ghinda);
  • Sa compuna cuvinte, folosind silabe date.
    (Exemplu: compune cuvinte care sa contina silaba ci: cicoare, cinema, cireada);
  • Sa completeze cuvinte cu silaba lipsa.
    (Exemplu: completeaza corect cuvinte care au o silaba lipsa: masi__, __s, __sture, etc);
  • Sa ordoneze cuvinte pentru a formula o propozitie.
    (Exemplu: Stanciu, ii, lui, Mircea, poveste, spune: Stanciu ii spune o poveste lui Mircea. sau Mircea ii spune lui Stanciu o poveste.).  

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu