characters characters

1/17 - Semnificatia cuvintelor
Grupa mijlocie    Limba si comunicare

25 noiembrie 2013   
Intampina dificultati in denumirea unor obiecte cu care nu e foarte bine familiarizat. (Exemplu: pronunta gresit cuvintele sau „inventeaza” cuvinte noi, prin articularea gresita a acestora - in loc de „constructor” spune „construitor”)

Copilul tau se afla la varsta in care zilnic traieste experiente noi, aude, invata cuvinte noi. Sunt prea multe cuvinte noi intr-o perioada scurta de timp. Pe unele le retine, intelegandu-le sensul, pe altele le retine, dar nu le intelege pe deplin semnificatia, iar altele ii scapa, urmand sa fie invatate in ocazii viitoare. Zi de zi, copilul tau invata cuvinte noi, chiar daca nu e pregatit sa le utilizeze imediat.

Ce poti face ca parinte

  • Imaginea are cel mai mare impact in procesul de invatare. Ofera-i copilului posibilitatea de a vedea imagini cat mai diverse, care sa ilustreze cuvinte, notiuni noi. Fie ca este o imagine reala (realitatea inconjuratoare), dinamica (emisiuni si filme Tv, jocuri pe calculator, etc) sau statica (ilustratii din carti), toate reprezinta un suport de invatare absolut necesar la aceasta varsta. Carti, postere, jetoane, puzzle-uri cu imagini diverse sunt materiale de invatare utile pentru copilul tau.
  • Cand mergeti la plimbare, descrie-i, pe larg, copilului tot ce vede: locuri, obiecte, persoane, actiuni noi (Exemplu: Uite o masina de pompieri!; Iata un excavator!; Uite cate randunele se pregatesc de plecare!; Iata un castan inflorit!; etc).
  • Numeste permanent obiectele pe care le folosesti si pentru ce le folosesti. Pentru a te asigura ca le cunoaste, intreaba-l „Ce este acesta?”, iar cand intalneste obiecte/lucruri noi, incurajeaza-l pe copil sa-ti adreseze intrebari. Daca ii vei raspunde imediat si pe intelesul lui, te va intreba cu toata increderea si cu alte ocazii, pentru ca va sti ca de la tine obtine raspunsuri valabile.
  • Jocurile de rol („De-a doctorul”, „De-a magazinul”; „La teatru”, „In excursie”) sunt prilejuri excelente de a folosi cuvinte noi, in acelasi timp identificand obiectul ce le reprezinta.
  • Transforma timpul petrecut in fata televizorului intr-o experienta valoroasa de invatare. In timp ce va uitati la o emisiune preferata de copil, spune-i sa recunoasca si sa denumeasca obiecte, persoane, animale, plante, fenomene, etc. Ai grija sa nu devii obositor, agasant. Daca faci ca acest moment de invatare sa ramana unul placut, in cele din urma, copilul iti va arata anumite obiecte, chiar si atunci cand nu ii vei mai cere acest lucru.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu