characters characters

18/19 - Recapitulare finala
Clasa a IV-a    Romana

23 ianuarie 2014   
1. De multe ori copiii gresesc la scrierea verbelor la timpuri diferite.
Exemplu: El venii la scoala mai devreme.
Trenul sosii la timp.
As dorii o prajitura.


Ce poti face ca parinte

  • Aceste probleme de pronuntie apar, de obicei, din cauza unor modele gresite din mediul familial sau din mediul de joaca. Aceasta greseala provine din faptul ca forma trecuta a verbelor care se termina in –i, la persoana, singular, se scrie cu –ii, unde primul i este sufixul verbului, iar al doilea este desinenta.
  • Trebuie corectat de fiecare data si date cat mai multe exemple asemanatoare.


2. Scriu gresit cuvintele ce contin consoana sau vocala dubla.

Exemplu: idee = ideie
alee= aleie alcool = alcool
accent = acent


Ce poti face ca parinte

  • Cand intalnesc aceste cuvinte in texte sa le citeasca cu voce tare si sa pronunte clar dubla consoana sau vocala , accentuandu-le. O alta metoda ar fi scrierea pe cartoane a cuvintelor date, fara a avea scris, insa, consoana sau vocala dubla:
    ALC _ _ L
    A __ __ ENT.
  • Va completa cu creion colorat litera lipsa. Alcatuieste apoi propozitii simple, distractive cu aceste cuvinte.


3. Intampina dificultati la formarea pluralului unor substantive sau accentuarea acestora.

Exemplu: succes= succesuri
oua= oualele
ou = oo sau ouo
fiu= fi
copil = copi


Ce poti face ca parinte

  • Explica-i regulile de formare a pluralului cuvintelor. Da-i si alte exemple asemanatoare.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu