characters characters

14/23 - Pronumele
Grupa mare    Limba si comunicare

16 decembrie 2013   
1. Formuleaza incorect pronumele posesiv, in raport cu genul posesorului (Tricoul este a nostru), cu numarul obiectelor de posedat (Cartile sunt a mele).

Ce poti face ca parinte

  • Pentru a-l ajuta pe copil sa „deprinda” utilizarea corecta a formulelor: a, al, ale, ai, incurajeaza-l sa exprime permanent apartenenta/posesia obiectelor din jurul sau, adresandu-i intrebari de genul: „Ale cui sunt jucariile? Al cui o fi tricoul, al meu sau al lui? Ai cui sunt pantofii? Ai lui sau ai ei?”.
  • Cand observi folosirea incorecta a acestor formule, reformuleaza propozitia rostita de el, accentuand, prin tonalitate, forma corecta. Fa acest lucru cu discretie, fara sa il critici sau sa accentuezi faptul ca a gresit.


2. Utilizeaza, cu mai multa dificultate, formele literare ale pronumelui demonstrativ, preferand formele utilizate in comunicarea uzuala, de masa (cu „asta” in loc de „acesta”   ,„asta” in loc de „aceasta”, „astia” in loc de „acestia”, „alea” in loc de „acelea”,etc).


Ce poti face ca parinte

  • La aceasta varsta, copilul tau asimileaza „limba literara” prin imitatie, ulterior (cand va deprinde cititul) el va avea contact cu aceasta prin intermediul lecturilor si al studiului literaturii. Ca parinte, tu poti fi un model excelent pentru copilul tau.
  • Incearca sa folosesti in mod curent formele literare ale pronumelui demonstrativ. Astfel, copilul tau va invata de timpuriu sa vorbeasca o limba „curata”, „eleganta”, „elevata”- limba romana literara. E ca un cod al bunelor maniere, „maniere” ce pot fi invatate ai mai tarziu, dar este de preferat sa fie asimilate odata cu cei „sapte ani de acasa”.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu