characters characters

11/23 - Cuvantul si sunetul
Grupa mare    Limba si comunicare

16 decembrie 2013   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa identifice corect sunetul initial al unui cuvant dat.
    (Exemplu: carte, incepe cu sunetul C, racheta incepe cu sunetul R, arici incepe cu sunetl A);
  • Sa identifice corect sunetul final al unui cuvant dat, cu precadere in cazurile in care sunetul final este consoana.
    (Exemplu: tort se termina cu sunetul T, cal cu sunetul L, rac cu sunetul C);
  • Sa fie capabil sa realizeze analiza structurii fonematice a unui cuvant dat, precizand pozitia in cuvant a unui sunet dat.
    (Exemplu: pozitia sunetului T in cuvantul TORT se poate reda grafic astfel: ●______●);
  • Sa dea exemple de cuvinte care incep cu un sunet dat.
    (Exemplu. cuvinte care incep cu sunetul P: para, penar, porc, pupaza, picior, parc, peruca, pumn, etc.);
  • Sa dea exemple de cuvinte rimate (paronime), prin inlocuirea primului sunet din cuvant.
    (Exemplu: coc, toc, joc, foc, loc sau mere, pere, sere, vere, etc)
  • Sa identifice cuvintele care incep cu acelasi sunet, alegandu-le dintr-un grup de cuvinte.
    (Exemplu: trei dintre cele cinci cuvinte date: fular, floare, soare, farfurie, varza incep cu acelasi sunet).

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu