characters characters

5/15 - Constituirea de grupuri/ multimi, pe baza unor insusiri comune (forma, marime, culoare) luate in considerare simultan
Grupa mijlocie    Matematica

27 noiembrie 2013   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa grupeze obiectele de aceeasi forma/marime/culoare, la inceput tinand seama de un singur criteriu, apoi de mai multe simultan.
    (Exemplu: sorteaza dintr-un cos plin cu fructe si legume, merele care au culoarea galbena);
  • Sa grupeze obiectele dupa doua-trei criterii simultan (forma-marime; forma-culoare, forma-marime-culoare).
    (Exemplu: sorteaza jucariile si formeaza grupa masinutelor albastre, grupa cuburilor rosii de marime mijlocie sau grupa cercurilor mari si galbene);
  • Sa recunoasca obiectele care nu pot face parte din grupa formata.
    (Exemplu: observa deosebirile si inlatura dintr-o grupa de animale salbatice, un animal domestic);
  • Sa recunoasca si sa explice asemanarile si deosebirile dintre grupuri.
    (Exemplu: deosebeaste grupa pasarilor de curte de grupa pasarilor salbatice si asaza o rata in grupa pasarilor de curte si o barza in grupa pasarilor salbatice, spunand de ce face asta).
  • Sa clasifice obiecte/fiinte după diverse criterii (culoare, forma, marime, lungime etc) sau prin numirea unei proprietati comune.
    (Exemplu: face clasificari intuind asemanarile si deosebirile, fara sa ii spui criteriul, ci doar la sugestia de a pune impreuna obiectele care seamana);
  • Sa spuna de ce un obiect apartine unei grupe date.
    (Exemplu:observa asemanarile si pune un morcov in grupa legumelor si o para in grupa fructelor spunand ca sunt fructe si, respectiv legume);

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu