characters characters

14/19 - Compunerea libera
Clasa a IV-a    Romana

23 ianuarie 2014   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa citeasca texte la prima vedere, cu ritmul si intonatia impuse de semnele de punctuatie;
  • Sa formuleze intrebari si raspunsuri in legatura cu textul citit;
  • Sa alcatuiasca enunturi folosind expresii si cuvinte date (Exemplu: „albastrul mai”, „toanele iernii”);
  • Sa elaboreze planul unei compuneri;
    Exemplu: Primavara
    1. Apar primele semne de primavara.
    2. Intreaga natura se trezeste la viata.
    3. Oamenii incep munca in livezi si pe camp.
  • Sa formuleze enunturi cu ortograme date: nu-l, n-o, nu-i si numerale;
    Exemplu:
    Nu-l mai vad pe Ionut in curtea scolii.
    Nu-i nimeni acasa.
    N-o mai supara pe sora ta!
  • Sa analizeze diferite parti de vorbire invatate;
    Exemplu: Flori inmiresmate impodobesc pomii golasi.
    flori – substantiv comun, numarul plural, genul feminin
    inmiresmate – adjectiv, numarul plural, genul feminin
    impodobesc – verb, prezent, persoana III, plural etc.
  • Sa redacteze compuneri dupa un sir de ilustratii.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu