characters characters

15/19 - Atributul
Clasa a IV-a    Romana

23 ianuarie 2014   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa alcatuiasca propozitii simple pe baza unor imagini ( formate numai din subiect si predicat);
  • Sa transforme propozitiile simple in propozitii dezvoltate;
    Exemplu: Colega citeste. – propozitie simpla, formata din subiect si predicat.
    Colega mea citeste o carte interesanta. - propozitie dezvoltata , formata din subiect, predicat, atribut si alta parte de vorbire (complement)
  • Sa identifice intrebarile la care raspund partile secundare de propozitie;
    Exemplu: Subiectul –Cine face actiunea? Despre cine se spune ca…? Despre cine este vorba in propozitie?
    Predicatul – Ce face subiectul? Ce se spune despre subiect?
    Atributul – Ce fel de? Care? Cati? Cate? A cata? Al catelea? A, al, ai, ale cui?
  • Sa recunoasca partile principale si secundare de propozitie;
  • Sa identifice atributele dintr-un text dat si a intrebarilor la care raspunde atributul (ce fel de…, a cui);
  • Sa identifice atributele si partile de vorbire prin care sunt exprimate acestea;
  • Sa realizeze acordul intre atribut si cuvantul (a carui insusire o arata);
  • Sa realizeze propozitii in care o anumita parte de vorbire sa fie , pe rand, subiect si atribut:
    Exemplu: carte
    Subiect – Cartea este interesanta.
    Atribut – Paginile cartii sunt ingalbenite de timp
    .
  • Sa alcatuiasca propozitii dupa scheme date si invers.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu