Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa alcatuiasca propozitii simple pe baza unor imagini ( formate numai din subiect si predicat);
- Sa transforme propozitiile simple in propozitii dezvoltate;
Exemplu: Colega citeste. – propozitie simpla, formata din subiect si predicat.
Colega mea citeste o carte interesanta. - propozitie dezvoltata , formata din subiect, predicat, atribut si alta parte de vorbire (complement) - Sa identifice intrebarile la care raspund partile secundare de propozitie;
Exemplu: Subiectul –Cine face actiunea? Despre cine se spune ca…? Despre cine este vorba in propozitie?
Predicatul – Ce face subiectul? Ce se spune despre subiect?
Atributul – Ce fel de? Care? Cati? Cate? A cata? Al catelea? A, al, ai, ale cui? - Sa recunoasca partile principale si secundare de propozitie;
- Sa identifice atributele dintr-un text dat si a intrebarilor la care raspunde atributul (ce fel de…, a cui);
- Sa identifice atributele si partile de vorbire prin care sunt exprimate acestea;
- Sa realizeze acordul intre atribut si cuvantul (a carui insusire o arata);
- Sa realizeze propozitii in care o anumita parte de vorbire sa fie , pe rand, subiect si atribut:
Exemplu: carte
Subiect – Cartea este interesanta.
Atribut – Paginile cartii sunt ingalbenite de timp. - Sa alcatuiasca propozitii dupa scheme date si invers.
Adauga tu primul comentariu: