characters characters

9/13 - Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1000 cu si fara trecere peste ordin
Clasa a II-a    Matematica

20 noiembrie 2013   
1. Inverseaza cifrele in cadrul numarului.Copilul scrie 247, in loc de 274 sau il scrie invers (ex: 296 e scris 692)

Ce poti face ca parinte:

  • Dicteaza-i numere si cere-i sa le scrie cu litere, pentru a constientiza valoarea numarului.
  • Ajuta-l sa recunoasca cifra unitatilor, cifra zecilor si a sutelor subliniindu-le cu culori diferite.


2. Copilul nu stie sa extraga datele din problema pentru ca nu intelege problema sau nu citeste constient.

Ce poti face ca parinte:

  • Pune-l sa citeasca de mai multe ori enuntul problemei si sa sublineze cu o culoare ceea ce cunoaste din problema si cu o alta culoare ceea ce trebuie sa afle.
  • Reformuleaza enuntul problemei.


3. Copilul confunda suma cu diferenta si invers.
Exemplu: Aduna, in loc sa scada, in probleme de tipul: „Afla numarul cu 93 mai mare decat 531.” sau „Cu cat este mai mare numarul 891 decat 367?”

Ce poti face ca parinte:

  • Adreseaza-i-te folosind termenii matematici „diferenta”, „suma”: „Da-mi din portofel suma de 20 de lei. Ia 5 lei pentru paine si da-mi diferenta (restul).” Intreaba-l cu cat este mai mare 20 decat 5. Folosind lei, arata-i ce inseamna suma si diferenta.


4. In cazul scaderii cu trecere peste ordin, copilul uita sa se imprumute la ordinul zecilor sau al sutelor ori scade din numarul mai mare pe cel mai mic, indiferent unde se afla.
Copilul nu se imprumuta cand calculeaza. Exemplu de calcul gresit: 800 – 264= 646; 563 – 176 = 413 In cazul adunarii cu trecere peste ordin, nu adauga la ordinul zecilor sau al sutelor. Exemplu de calcul gresit: 453 + 159 = 502

Ce poti face ca parinte:

  • Lucreaza cu el pe fise , exerseaza adunarea si scaderea cu trecere peste ordin descompunand numerele in sute, zeci, unitati.
  • Cere-i sa efectueze intotdeauna calculul scris si proba pentru a-l ajuta sa vada greseala: Exemplu: 264 + 646 = 920  


5. Nu acorda atentie enuntului exercitiului.
Nu intelege exercitiul datorita citirii cu dificultate a enuntului. Exercitiul sau problema nu prezinta interes.

Ce poti face ca parinte:

  • Efectueaza cu el exercitii de perspicacitate si atentie pentru a-l ajuta sa recunoasca datele din enunt.
  • Citeste-i cu glas tare enuntul exercitiului sau al problemei.
  • Cauta-i jocuri matematice care sa-i starneasca interesul si curiozitatea.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu