characters characters

13/23 - Adjectivul
Grupa mare    Limba si comunicare

16 decembrie 2013   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa foloseasca adjective care denumesc insusiri ale obiectelor, fiintelor, lucrurilor.
    (Exemplu: ac ascutit, fata harnica, cutie grea, cer senin, capsuna zemoasa);
  • Sa dea exemple de obiecte/lucruri/fiinte care au aceleasi insusiri.
    (Exemplu: ac ascutit, toc ascutit, bat ascutit, creion ascutit);
  • Sa alcatuiasca propozitii simple si dezvoltate in care sa foloseasca adjective pentru a exprima insusirea, caracteristicile unui lucru/obiect/fiinte.
    (Exemplu: Ea locuieste intr-o casa moderna.; Mama are pantofi cu toc inalt.; Bunicul meu este un om glumet.);
  • Sa foloseasca acordul corect intre adjectiv si substantivul pe care il determina.
    (Exemplu: rochie albastra, rochii albastre, pantof albastru, pantofi albastri, tricou albastru, tricouri albastre) ;
  • Sa demonstreze intelegerea relatiilor comparative stabilite intre insusirile obiectelor/fiintelor, prin potrivirea unor propozitii ce exprima gradele de comparatie.
    (Exemplu: pozitiv- Mama duce o valiza grea , comparativ: de superioritate - Tata duce o valiza mai grea, de egalitate - Eu duc o valiza la fel de grea, de inferioritate - Sora duce o valiza mai putin grea), cu imaginile corespunzatoare)

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu