characters characters

Provocarea lunii Ianuarie

Cum iti protejezi energia si entuziasmul la inceput de an

Propus de: SuntParinte.ro   |   03 ianuarie 2023    |   198 vizualizări

Varsta: 15 - 18 ani, 18 ani +.

provocarea lunii ianuarie
Fiecare ianuarie incepe cu planuri, reflectii despre anul care s-a incheiat si dorinte pentru anul care incepe, dar uneori incepe si cu oboseala in urma pregatirilor pentru sarbatori, confuzie in legatura cu planurile de viitor sau senzatia de lipsa de timp si graba pentru a relua ritmul obisnuit al vietii de familie.

Daca te regasesti mai degraba in a doua categorie, inseamna ca ai nevoie de timp pentru a-ti aduna gandurile, pentru a clarifica planuri si pentru a actiona. Daca te regasesti in prima descriere si ai inceput deja anul cu entuziasm, vei avea nevoie sa il mentii la un nivel optim si sa isi protejezi energia pentru a putea face eforturi in mod consecvent. Oricare ar fi situatia in care te afli, luna ianuarie poate fi, pentru intreaga familie, luna in care faceti un efort constient pentru a va creste nivelul de energie si entuziasm.

  • Dedica prima zi din luna odihnei si relaxarii.
  • Printeaza aceasta lista si gandeste-te la cum poti sa iti cresti nivelul de energie in mod voluntar.
  • Fa o lista cu activitatile care te ajuta sa te relaxezi (de exemplu, plimbarile, muzica, sportul, filmele etc.).
  • Fa o lista cu activitatile care te obosesc sau iti iau din energi mai mult decat ai vrea.
  • Gandeste-te la felul in care poti introduce in programul zilnic activitatile care te relaxeaza.
  • Gandeste-te cum poti reduce activitatile care te epuizeaza sau cum le poti realiza mai eficient.
  • Astazi, fa un efort constient pentru a evita intreruperile sau multitasking-ul. Cat de usor iti este sa faci asta?
  • Mergi la culcare cu o ora mai devreme si incearca sa folosesti acest timp pentru a te relaxa.
  • Iesiti din casa la o plimbare fara tehnologie - lasati telefoane si tablete acasa.
  • Dedica o ora unei activitati noi, pe care ai vrut de mult sa o incerci.
  • Incearca sa rezolvi o sarcina pe care ai amanat-o de mult timp.
  • Incearca sa organizezi programul personal pentru intreaga luna, notand toate datele importante.
  • Gandeste-te la lectiile invatate anul trecut. Cum le vei pune in aplicare in acest an?
  • Fa o lista de obiective sau dorinte pentru noul an si alege unul pentru care vei face primul pas astazi.
  • Alege un obiectiv sau o dorinta pentru acest an si fa o lista de posibile obstacole care iti pot aparea in cale.
  • Gandeste-te la posibile solutii pentru obstacolele mentionate mai sus.
  • Descrie un plan concret pentru fiecare obstacol care poate aparea: "Daca se intampla..., o sa procedez astfel: ..".
  • Imprieteneste-te cu propriile emotii - scrie o pagina de jurnal despre ce emotii ai simtit azi.
  • Acorda-ti 30 minute astazi pentru a sta in liniste.
  • Fa o lista cu activitatile optionale care nu iti aduc beneficii vizibile si gandeste-te daca poti renunta la acestea.
  • Gandeste-te la sarcinile casnice care pot fi delegate altor membri ai familiei - catre partener.
  • Acorda-ti timp pentru a face o activitate individuala care te relaxeaza sau bucura.
  • Gandeste-te la felurile in care puteti petrece timp in familie in mod placut.
  • Fa un exercitiu de reflectie: care sunt nevoile tale emotionale si psihologice?
  • Astazi acorda atentie momentelor in care pui nevoile altor persoane deasupra nevoilor tale. Este cu adevarat necesar sau poti gasi o alta solutie?
  • Gandeste-te la un plan de economii pentru acest an - siguranta financiara contribuie la nivelul de energie emotionala.
  • Acorda atentie sanatatii tale fizice planificand controalele medicale pentru acest an.
  • Gandeste-te la schimbari in alimentatie care pot creste nivelul de energie al intregii familii.
  • Evita retelele de socializare pentru a te relaxa - de cele mai multe ori, timpul petrecut astfel duce la oboseala.
  • In schimb, foloseste tehnologia pentru a invata lucruri noi, a comunica cu alte persoane sau a incepe un proiect.
  • Incheie luna asa cum ai inceput-o: azi, pe cat posibil, acorda atentie odihnei si relaxarii.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe