characters characters

Noul an, noi obiective

Propus de: SuntParinte.ro   |   18 decembrie 2017    |   1371 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani, 18 ani +.

noul an, noi obiective
La final de an, facem un bilant al lucrurilor pe care ni le-am dorit la inceput de an si ceea ce am reusit sa obtinem la final. Se pare ca doar 8% din oameni reusesc sa isi indeplineasca toate lucrurile pe care si le-au propus la inceput de an. Asadar, statistic, s-ar putea sa fii printre cei care inca au dorinte pe care nu au reusit sa si le implineasca in acest an.

Chiar daca lucrurile stau astfel, nu inseamna ca nu poti sa ai rezultate mai bune in anul care vine. Dimpotriva, poti invata din greselile facute pana acum si iti poti creste sansele de reusita. Asadar, te incurajam sa creezi o lista de dorinte sau obiective pentru nou an si iti aducem cateva informatii despre felul in care poti sa le indeplinesti mai usor. Astfel, il vei ajuta si pe copilul tau sa isi indeplineasca obiectivele pentru noul an, ajutandu-l direct cu sfaturi si recomandari, dar si indirect, oferindu-i un model de comportament.

Citeste si alte materiale pe aceeasi tema:


Dorinte pentru noul an in familie


Traditii de Anul Nou in lume


Stabileste-ti obiective specifice.
Nu este suficient sa spui ca iti doresti sa arati mai bine. Ideal este sa iti formulezi dorinte precum: „Vreau sa slabesc 5 kg anul viitor”, „Imi doresc sa ii citesc cel putin o data pe saptamana, copilului, o poveste”, „Vreau sa obtin o marire de salariu.” etc. Obiectivele trebuie sa fie specifice, usor de masurat, de atins, relevante si clar stabilite in timp.

Formuleaza obiectivele in expresii pozitive. In loc sa spui „Voi cheltui mai putini bani pe lucruri care nu imi trebuie.”, poti spune „Voi cumpara doar ce am nevoie.”. 

Masoara-ti progresul. „Daca poti sa masori un comportament, inseamna ca poti sa il schimbi!”, spune psihologul. Acesta este unul din principiile psihologiei. De fiecare data cand analizezi unde anume te afli in atingerea obiectivului tau, ai o sursa in plus de motivatie si poti sa iti ajustezi eforturile la timp.

Experimenteaza lucruri noi pentru o perioada scurta de timp. Pentru a vedea daca efectele unei schimbari sunt benefice, poti incerca sa ai un anumit comportament pentru o saptamana sau doua. De exemplu, pentru o saptamana incearca sa te trezesti cu 30 minute mai devreme ca de obicei pentru a avea mai mult timp pentru tine dimineata. Dupa perioada de experiment, poti decide daca vei pastra acest comportament sau nu.

Planifica solutii pentru obstacolele pe care le vei intalni. Cele mai multe dorinte de anul nou nu se implinesc fie pentru ca nu sunt suficient de realiste („Nu o sa mai mananc dulciuri niciodata!”), fie pentru ca nu suntem pregatiti pentru situatiile in care nu vom avea suficienta energie, timp sau motivatie pentru a ne tine de promisiunile facute. De aceea este important sa te pregatesti din timp pentru obstacole. Ce vei face daca intr-o zi nu ai timp sa faci miscare? (poti reprograma pentru a doua zi, de exemplu). Este important sa nu te descurajezi atunci cand intampini obstacole sau observi ca nu faci suficiente progrese in directia dorita.

Uneori, si putin e mai bine decat deloc. O gandire de tipul „totul sau nimic” nu iti va fi deloc utila. Te va bloca si te va tine in loc. In schimb, daca te gandesti ca orice pas in fata este un pas inspre obiectivul final, atunci parcursul tau va fi mai usor.

De ce ai nevoie pentru a-ti atinge obiectivele pentru noul an?

De suficienta energie si motivatie. Ambele sunt importante, deoarece orice lucru nou pe care incercam sa il facem ne solicita mai mult decat obiceiurile care fac parte din viata noastra de zi cu zi. Iar cand energia este scazuta, motivatia poate compensa si te poate activa astfel incat sa continui eforturile chiar daca simti ca esti obosit.

Concentrarea atentiei. Este dificil sa indeplinesti orice obiectiv daca activitatile iti sunt intrerupte frecvent sau daca incerci sa faci multitasking. Incearca sa observi care sunt lucrurile care iti distrag atentia in fiecare zi sau care sunt activitatile care iti ocupa mult timp fara a fi esentiale de fapt. Incearca sa renunti la toate acestea, treptat.

Consecventa. Schimbarile pe care vrei sa le faci in comportamentul tau sau ale copiilor tai vor fi cu adevarat solide daca vei reusi sa le transformi in obiceiuri.

In plus, nu uita sa te concentrezi pe bucuria si pe consecintele pozitive pe care aceste obiective (si eforturile pentru a le indeplini) le vor aduce in viata voastra.

*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Intrebari si raspunsuri pe aceasta tema

Mai multe