characters characters

Temele pentru acasa

Propus de: Durac Valentina   |   28 mai 2013    |   214783 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

temele pentru acasa 
 
...”Cel mai mult ma supara atunci cand parintii mei ma “cicalesc” si imi amintesc ca am teme de facut...” (Tibi, 7 ani, elev in clasa I)

... “Nu stim cum sa mai procedam ca sa il determinam pe Tibi sa isi faca temele cu placere si sa nu se mai supere pe noi cand ii amintim ca pierde timpul in defavoarea temelor...” (parintii lui Tibi)

Cand devin temele o sarcina suparatoare?

De nenumarate ori efectuarea temelor pentru acasa constituie o mare problema pentru copilul tau, posibil la intrarea in clasa I sau chiar si mai tarziu. Observi ca din ce in ce mai des esti nevoit sa il distragi de la joaca si sa ii amintesti ca are teme de facut, iar timpul este nemilos... In acest caz trebuie sa observi ce anume il determina pe copil sa considere tema data acasa ca pe o sarcina suparatoare: este posibil ca acesta sa aiba unele deficiente de concentrare a atentiei in clasa, sa aiba un ritm de lucru lent, sa intampine greutati in rezolvarea sarcinilor scolare. Aceste ramaneri in urma pot determina stari de frustrare in clasa, copilul devenind din ce in ce mai putin interesat de noua lui ipostaza, aceea de “elev”, ceea ce il face ca acasa sa se intoarca cat mai mult spre vechea lui preocupare - jocul.

Ce puteti face? Ce va poate ajuta in acest caz?

Pentru ca rezolvarea temelor in familiile care intampina astfel de probleme sa nu devina un adevarat “razboi” intre parinti si copil, este bine ca ambii parinti sa inteleaga ca din partea copilului este nevoie de un efort deosebit pentru respectarea unor reguli pe care le stabiliti de comun acord cu acesta. Sunt foarte importante si discutiile cu invatatoarea legate de comportamentul copilului in timpul orelor.



1. Copilul isi va nota temele intr-un caiet (fie cel de clasa, fie un caiet special)

Daca ai constatat ca uita sa isi noteze tema, stabileste un regulament prin care sa ii acorzi pe cardul personal puncte pentru temele insemnate in caiet. In cazul cand copilul este abia in clasa I si nu reuseste sa isi noteze singur tema, o poti ruga pe invatatoare sa ii noteze tema (acest lucru se practica de obicei pana incep ei perioada abecedara) sau sa numeasca un alt copil din clasa (poate chiar pe colegul lui de banca) sa il ajute. In cazul in care copilul tau spune ca este si el capabil sa isi noteze, ai incredere in el, dar roag-o pe invatatoare sa verifice discret modul in care si-a notat noua tema. Daca ai constatat ca el depune un efort in acest caz, recompenseaza-l cu puncte in cardul personal.

2. Efectuarea temelor se face in acelasi loc, fara surse de distragere a atentiei copilului
Este foarte important ca locul in care isi face temele copilul sa fie unul linistit, de preferat ar fi sa aiba un birou personal. Obisnuieste-l chiar inainte de a incepe scoala cu biroul lui personal la care poate sa deseneze, sa coloreze, sa faca diverse activitati pregatitoare. Verifica eventualele surse perturbatoare: factori vizuali sau sonori (muzica, jucarii, calculator, radio, televizor) alte surse: frati mai mici, unii membri ai familiei.

3. Temele se fac la aceeasi ora!
Stabiliti impreuna cu copilul momentul in care acesta incepe sa isi rezolve temele. Nu este foarte importanta ora ci momentul zilei: de exemplu dupa o anumita pauza de la masa de pranz sau dupa somnul de pranz. Daca ai constatat ca puterile copilului sunt refacute dupa o mica perioada de somn, acorda-i aceasta perioada de refacere. Important este ca acest moment sa nu fie schimbat deoarece pot sa apara dificultati in rezolvarea temelor. Nu este recomandata rezolvarea temelor seara tarziu dupa ce te intorci de la munca.

4. Stabiliti impreuna cu copilul timpul maxim acordat fiecarei teme in parte!
Daca copilul iti cere ajutorul, asaza-te alaturi de el la birou si parcurgeti impreuna tot ce este de rezolvat pentru a-ti face o imagine despre ceea ce a inteles si stie sa faca. In cazul in care constati ca nu a inteles anumite lucruri, nu il certa! Explica-i-le cu calm si spune-i ca ti-ar placea ca a doua zi sa iti explice el ce are de facut pentru ca sigur se va descurca mult mai bine decat tine! In acest mod contribui la cresterea increderii in fortele proprii si il ajuti sa isi revizuiasca putin atitudinea fata de ceea ce se face in clasa. Stabiliti apoi pentru fiecare tema cateva conditii legate de aspect, corectitudine, timp de rezolvare. Invita-l sa treaca la rezolvare dar observa modul in care lucreaza. Propune-i chiar sa cronometrati timpul necesar rezolvarii fiecarei teme si acorda-i un bonus in puncte daca au fost respectate conditiile stabilite.

5. Alcatuiti impreuna cu copilul un plan de recompensare cu puncte
Invata sa negociezi cu copilul in legatura cu ceea ce doresti de la el in efectuarea temelor. Va deveni foarte cooperant cand ambii parinti ii vor arata ca aceste reguli nu sunt “impuse”ci stabilite de comun acord. Cere-i copilului sa se autoevalueze si fii darnic atunci cand merita apreciat! Il vei ajuta sa isi dezvolte stima de sine si capacitatile de autoapreciere.

6. Planul meu pentru temele de acasa- Reguli de joc (adaptare dupa M. Döpfner, S. Schürmann, G. Lehmkuhl, Copilul hiperactiv si incapatanat, Editura RTS, Cluj Napoca, 2004)
Iti propunem mai jos un model de plan pentru a-l determina pe copil sa participe cu interes la respectarea regulilor de joc:

Calculeaza-ti punctele! Pasul I:

Daca ai respectat regulile stabilite pentru efectuarea temelor, ai voie sa iti acorzi maxim 5 puncte. Cate puncte crezi ca meriti? Incercuieste cifra corespunzatoare: 1 2 3 4 5
Daca sunt foarte multumiti de tine si parintii iti pot acorda maxim 5 puncte.
Roaga-i sa te aprecieze incercuind cifra corespunzatoare! 1 2 3 4 5
Total puncte obtinute la Pasul I: ...............

Pasul II: Reguli suplimentare: (Model)
Descrieti tipul de comportament si stabiliti impreuna cate puncte va primi copilul


Obtin puncte in plus daca: Numar de puncte
Imi notez in fiecare zi temele in caiet ...........
Imi fac singur temele ...........
Respect programul de lucru ...........
Lucrez suplimentar, etc ...........
Total puncte obtinute la Pasul II ...........

Faceti impreuna o contabilizare a punctelor la un interval de timp (1-2 saptamani)

Data Ziua Numar de puncte acumulate
  Luni ...........
  Marti ...........
  Miercuri ...........
  Joi ...........
  Vineri ...........
Total puncte acumulate (pasul I si II) ...........

Pot schimba punctele acumulate! (Model)
Stabiliti impreuna o lista cu dorinte pentru recompensele suplimentare (5-10 recompense). Acceptati-le si pe acelea cu care nu sunteti absolut de acord, dar ganditi-va si la unele activitati pe care ati dori sa le faceti impreuna. Acest lucru il determina pe copil sa se autodepaseasca, permitand in acelasi timp parintilor sa puna in discutie schimbarea unor comportamente indezirabile (nedorite) cu unele dezirabile.

Numar de puncte Pot fi schimbate in
........... Un joc impreuna cu parintii
........... O ora de stat in plus la joaca
........... ...........
........... ...........
........... ...........
........... ...........

Si ... totusi...Putem transforma rezolvarea temelor pentru acasa intr-o activitate placuta pentru copil?
Da! Cu tact si intelegere parintii sunt in masura sa il ajute pe copil sa treaca peste eventualele probleme legate de stresul temelor de acasa...Cum? Oferindu-i sprijinul de care are nevoie, incurajandu-l permanent, valorizandu-l, cultivandu-i increderea in sine...

Asadar...Te asteptam sa ne relatezi in ce masura temele copilului tau reprezinta o sursa de disconfort pentru intreaga familie sau, dimpotriva, cum ai reusit sa gestionezi aceasta situatie?

Durac Valentina
Profesor psiholog
Colegiul National “Kemal Ataturk”, Medgidia, jud. Constanta.

*Sursa foto: Pixabay.com

Comentează:
21 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    moni    15.12.2016 - 10:58
    Exercitiul x la a 2+ y la a 2-2(2x-3y)+9=0
  • Fără foto
    monica    15.12.2016 - 10:56
    Exercitiul x la a 2+y la a 2-(2x-3y)+9=0
  • Fără foto
    mocanu daniel    22.09.2016 - 18:57
    sin bun ajut. oamrnii
  • mihai12_sp
    mihai12_sp    27.06.2012 - 13:39
    Cred ca temele pentru acasa sunt utile. Dupa ce am citit atatea pareri,am ajuns la concluzia ca, sunt necesare in dezvoltarea, in responsabilizarea copilului dar si pentru fixarea cunostintelor dobandite in clasa. Dascalul trebuie sa inceapa cu grade de dificultate mai mici, cu teme mai putine si abia cand copilul de clasa intai se familializeaza cu noutatile care i-au ”invadat” universul, sa inceapa sa ceara mai mult.Oricum, temele trebuie date pentru copii, nu pentru parinti!
  • Caciula 2 Ioana
    Caciula 2 Ioana    10.02.2012 - 18:21
    @cremino: Pentru a determina un copil sa citeasca, este important sa dezvolti si motivatia sa interioara, de cunoastere, deoarece folosirea motivatiei extrinseci (de tipul recompensei pe care i-o oferi - calculatorul) nu functioneaza decat pe termen scurt. Incearca sa-i trezesti interesul pentru lectura, cu carti care l-ar putea pasiona. Puteti face un concurs de lectura in familie, cine citeste mai repede sau mai multe carti, pentru a fi mai antrenant. Il poti inscrie pe copilul tau la un club de lectura, unde se comenteaza diverse carti, astfel interesul lui poate fi stimulat.
  • Ionescu Gabriela
    Ionescu Gabriela    07.02.2012 - 12:28
    @cremino: ce carti ai negociat cu copilul tau sa citeasca? daca nu erau pe placul lui ori nu il interesa subiectul abordat, este foarte probabil ca a citit doar pentru a se putea juca, in schimb, pe calculator. Poti continua strategia aceasta, spunandu-i ca daca nu citeste, nu primeste acces la computer, pur si simplu. Ofera-i spre lectura carti care trateaza subiectele care il intereseaza (De ex, daca e pasionat de masini, cauta niste carti despre masini. Pe parcurs, se va orienta si catre alte carti) De asemenea, cred ca influenta colegilor asupra copilului tau este destul de mare. Poate daca ar cunoaste copii pasionati de lectura, ar fi mai motivat sa citeasca si el. :)
  • cremino
    cremino    07.02.2012 - 00:20
    va rog sa ma ajutati.am un baiat de 13 ani.nu vrea sa citeasca si am facut o conventie:citeste 30 de pagini,se joaca pe calc. a tinut o perioada ,iar acum nu mai vrea sa citesca deloc ,spunandu-mi ca e pierdere de timp si ca el este mai prost ca si colegii lui,care nu citesc.i-am explicat ce de folos este si ca-si imbunatateste vocabularul,dar fara nici un ecou.multumesc anticipat
  • Caciula 2 Ioana
    Caciula 2 Ioana    30.08.2011 - 21:17
    Draga Madalina,

    Refuzul fiicei tale in fata temelor si a lecturilor, intervenit brusc in clasa a II-a, are probabil o cauza care ar trebui depistata. Poate este vorba despre o dificultate pe care ea o are, sau despre un blocaj emotional care s-a produs in acea perioada. Cred ca ar fi important sa intelegeti ce anume se intampla cu ea, astfel ca ati putea apela la ajutorul consilierului scolar sau la un psiholog, care sa evalueze din punct de vedere cognitiv si emotional copilul si eventual sa gasiti impreuna niste solutii. De asemenea, consider ca invatatoarea are un rol important in aceasta situatie, colaborarea cu aceasta fiind necesara pentru a intelege modul in care participa fiica ta la lectii in clasa, atitudinea ei, precum si integrarea sa in grup.
  • Ionescu Gabriela
    Ionescu Gabriela    30.08.2011 - 13:48
    @madalina: daca pana in clasa a doua, fetita ta parea interesata de lectura si de invatare, ma gandesc ca s-a intamplat ceva anume care sa o determine sa isi schimbe atitudinea. Cred ca ai putea incerca sa afli despre ce este vorba- daca asta este cauza schimbarii atitudinii sale. De asemenea, nu imi dau seama cat de dese au fost incercarile tale de a convinge sa citeasca, insa daca fetita a simtit presiune din partea ta, este posibil sa reactioneze prin refuz doar pentru ca se simte constransa. Poti incerca si cu reviste pentru copii, daca nu vrea sa se apropie de carti deocamdata. :)
  • Utilizator Anonim
    Madalina    30.08.2011 - 08:11
    Cum procedam atunci cand copilul nu doreste sa citeasca? Am incercat numeroase variante, toate cu acelasi rezultat final - "nu imi place sa citesc".
    Am incercat abordarea problemei in felul urmator:
    -discutie pe intelesul ei, fetita mea este in clasa a4a;
    -am mers impreuna la librarie, si timp de jumatate de ora am analizat diverse carti, lasandu-i posibilitatea de a alege. In momentul in care am ajuns acasa, era extrem de incantata, dar a citit o pagina, dupa care a depozitat cartea in biblioteca;
    -am incercat cu lecturile de vacanta pentru scoala, a refuzat cu inversunare sa citeasca;
    -am incercat sa citim impreuna, dupa 2 fraze mintea era in cu totul alta directie;
    -am incercat prin exemplu (noi, parintii citim des in casa), m-am gandit ca daca ne vede pe noi ca citim, poate va citi si ea;
    -m-am gandit ca daca stam amandoua pe pat, iar eu citesc, iar ea este alaturi tot cu cartea in mana poate va citi. Din nou dupa 2 fraze, ma intreba diverse lucruri lipsite de relevanta.
    Nu stiu cum sa procedez, in conditiile in care pana in clasa a2a, era "trup si suflet" in orice activitate ce avea legatura cu invatatura, iar acum nu vrea sa mai auda nici de teme, nici de lectura...
  • Utilizator Anonim
    alina    08.08.2011 - 18:38
    sunt invatatoare si sincer sa va zic eu le dau copiilor mei putine teme . pentru ca nu vreau sa le dau vreo 5 exercitii de acelasi fel , si alte 6 tot de acelasi fel . mai bine le dau 2 exercitii de genul acela , si 2-3 ex. de genul celalalt , in functie de lectia predata . nu are rost . si va zic asta eu , care sunt inv . de 25 de ani . daca prof. sau inv. e bun si preda cum trebuie , atunci copilul sigur va retine . si va spun sincer . am intalnit copii al caror parinti le faceau temele . greseala peste greseala . Atunci ce rost mai aveau temele ? sa ii streseze pe bietii` parinti ? unii asa sunt . si nu sunt putini . daca as putea , copiilor nu le-as da deloc teme .
  • raluca violeta
    raluca violeta    26.04.2011 - 06:51
    Temele NU SUNT INUTILE si nici DAUNATOARE.O spun in calitate de parinte si cadru didactic.Ce-ar face un copil care are parintii plecati la munca toata ziua si care nu are nici teme de facut si nici alte activitati extrascolare(din lipsa de bani sau tot din cauza lipsei parintilor pentru ca uneori activitatile nu sunt in apropierea lor).Foarte putini,dar chiar foarte putini ar citi,cativa ar iesi un timp afara,prin jurul blocului si CEA MAI MARE PARTE ar sta lipiti de calculator pe jocuri sau si mai periculos pe site-uri de socializare unde vorbesc (scriu) stalcit si fara continut.
    Temele il responsabilizeaza pe copil,il ajuta la fixarea cunostintelor,il obliga sa citeasca lectia din caiet inca o data.Il fac pe copil sa foloseasca creierul din dotare mai mult decat daca ar sta pe jocuri la calculator sau pe facebook.
    Bineinteles ca temele trebuie sa fie bine dozate si nu mult nai dificile decat cele din clasa.
    Pentru profesorii de romana(dar nu numai) as avea propunerea sa-i indrume mai mult pe copii la lectura cerandu-le chiar fise de lectura.Temele pot consta in multe lecturi,si n-ar trebui sa fie privite ca o corvoada.Cum "pofta vine mancand"e posibil ca si apetitul pentru lectura sa creasca astfel.E adevarat ca in primul rand noi parintii, prin puterea exemplului trebuie sa le deschidem aceasta pofta,dar se stie ca de cele mai multe ori ce spune(cere) profesorul sau invatatorul e sfant.
    Parintii care au facut greseala de a sta langa copii cand isi fac temele la un moment dat nu mai pot iesi din aceasta situatie si se declara inversunati impotriva temelor, ca dupa o vreme se plictisesc sa fie asteptati de copii cu temele nefacute,si ei vin obositi si stresati de la munca si nu mai vor teme.Dar copilul si-a castigat deja un drept(acela de a face temele cu mama sau tata) si nu mai da inapoi asa usor ca-i place sa gandeasca mama sau tata in locul lui.Cunosc cazuri in care si la clasa a VI a parintele vine de la munca si ii citeste lectia la istorie,geografie sau altele pentru ca asa a fost invatat de mic si acum numai asa stie sa invete.Sau il ajuta la mate,fizica si altele nu pentru ca n-ar sti copilul ci pentru ca nu se concentreaza si dureaza prea mult tema lui,atat de mult incat poate sa vina si ora de culcare si sa mearga si cu teme nefacuta.Dar repet:nu este un copil incapabil sa-si faca tema,ci pur si simplu refuza sa se concentreze stiind ca are cine s-o faca in locul lui.Acesti parinti bineinteles ca sunt impotriva temelor.
    Asa ca nu uitati:temele sunt ale copiilor si nu ale parintilor.In momentul in care ati uitat asta nu mai dureaza mult si veti fi impotriva temelor .Copiii trebuie doar verificati,dar nu trebuie sa stam cu ei la teme si cu atat mai mult sa le facem temele.Poate ca sunt unii profesori care exagereaza cu volumul temelor ,dar comunicarea este cea care duce in general la rezolvarea problemelor si nu lamentarea inutila pe la colturi.
  • maria ilincescu
    maria ilincescu    13.04.2011 - 11:29
    Temele pentru acasa continua activitatea independenta inceputa in clasa.Pentru asigurarea succesului scolar si realizarea valentelor educative, este necesara selectarea atenta a temelor, raspunzand unor deziderate si anume: sa fie accesibile,sa nu fie prea dificile, sa constituie un mijloc de a-i deprinde pe copii sa munceasca independent, sa aiba un caracter practic.Pentru a le forma spiritul critic se dau teme : descoperirea propriilor greseli sau argumentarea justetii corecturilor pe care le fac.Copiii nu stiu sa-si organizeze corect efectuarea temelor dupa ce si-au asimilat cunostintele,ca se vor efectua temele cele mai interesante urmate de cele mai dificile si la sfarsit cele mai usoare.Capacitatea de adaptare a elevilor la procesul efectuarii temelor este in functie de ritmul biologic zilnic.Suprasolicitarea infuenteaza in mod nedorit asupra situatiei scolare a elevilor. Durata efectuarii temelor sa nu depaseasca 20 - 30 minute cl.i, 30 -40 minute pentru elevii clasei a doua,1ora pentru cei din clasa a treia,si 1 1/2 ora pentru cei din clasa a iv a.Temele date acasa obisnuieste elevul cu responsabilitate fata de sarcini incredintate, sporeste increderea in posibilitatile sale, dezvolta spiritul de initiativa si priceperea de organizare a muncii.Este meritul invatatorului de a sti cat trebuie sa lucreze independent elevul acasa ,cum trebuie sa opereze cu cunostintele teoretice si modalitatile de integrare in activitatea practica de rezolvare a exercitiilor si problemelor Prin temele date acasa ii dam posibilitatea libertatii de manifestare a gandirii si a spiritului creator al elevului ,pentru invatare si autoinstruire.Temele pentru acasa au o mare pondere in activitatea independenta a elevilor. Ele pot fi din manuale sau cele construite de invatator.De retinut pentru invatator: volumul temelor pentru acasa, accesibilitatea lor, sarcina elevilor , finalitatea infomativa si formativa, cui se adreseaza -proceselor memoriei- gandirii eficiente.Concepem teme pentru acasa ca o actiune de continuare in linie dreapta a esentei formative a lectiei, ori lectiilor anterioare.Realizarea ei este asigurata de sugestiile imediate date dupa numire,sau de indicatiile posibile indreptate spre modele, spre capitole teoretice care concluzioneaza.Invatatorul va nota la fiecare tema principalele nereusite,isi va fisa sarcinile etapei urmatoare, continutul cat si metodica lectiilor si a programului de recuperare.Programul de recuperare va avea asigurat un continut diferentiat pe elev sau grupe de elevi. Sugeram ideea temei diferentiate dupa fiecare lectie. Se impune cresterea increderii in educator in vederea cooperarii.
  • referatte_sp
    referatte_sp    12.04.2011 - 22:40
    Dacă lecția nouă a fost foarte bine înțeleasă în clasă, niciodată nu va fi aprofundată și așezată corespunzător în sistemul de cunoștințe al elevului fără studiu individual, de obicei prin tema dată acasă!!!!! "Repetiția este mama învățării." Tema pentru acasă va avea efect negativ doar dacă nu se respectă principiile psihopedagogice referitoare la cantitate, dificultate, mediu, învățare-pauză... Dacă la clasa I părinții colaborează foarte bine cu învățătorul, temele pentru acasă pot fi o plăcere și pentru copii și pentru părinți... Un mușchi nu se dezvoltă dacă nu este puțin "stresat"!!! Dacă nu știm cât și cum să stresăm și exagerăm, mușchiul se rupe. Deci, atentie! Nu e ca la fotbal unde "ne pricepem" toțí.
    Vezi și lectia fluturelui la adresa:
    http://www.woow.ro/index2.php?file=Lectia_fluturelui
    Baftă!!!!
  • Gabriela Vochescu
    Gabriela Vochescu    24.02.2011 - 09:45
    Este foarte adevarat...copilul trebuie sa-si faca singur temele.Am incercat de nenumarate ori acest lucru.De a nu sta langa el cand face liniute si bastonase.dar,recunosc ca inca nu am reusit...Incepe si apoi ma striga...Este foarte greu sa motivezi copilul la acesta varsta sa lucreze singur si tu,ca parinte,doar sa-l verifici...Nu stiu cati parinti au reusit acest lucru.
  • Utilizator Anonim
    cadru didactic si parinte    23.02.2011 - 18:37
    Temele au rolul tocmai de a verifica ceea ce si-a insusit copilul la scoala. Ceea ce nu intelege majoritatea parintilor este ca tema este data copilului si NU parintelui.Nu ar trebui sa stea parintele langa copil atunci cand se fac temele, cu atat mai mult la primele liniute si bastonase( unde chiar nu e nevoie).
    Invatatorul urmareste activitatea copilului in clasa, dar doreste sa vada si cum reactioneaza elevul atunci cand este pus in situatia de a lucra singur.Temele il pregatesc pentru momentul in care se va confrunta cu teste, fise, lucrari de control, etc.
    Munca parintelui ar trebui sa contina doar o verificare si nu o pedeapsa cu o tema suplimentara interminabila. De aceea se creeaza la un moment dat si o aversiune fata de scoala si de ceea ce inseamna lucru suplimentar.
    Tema inseamna intai de toate formarea unui stil de munca individual. Multi copii nu se apuca de tema daca nu e cineva langa el, cu toate ca are de facut doar cateva liniute sau de scris cateva cuvinte. Aici intervine maiestria parintelui de a-si convinge copilul ca acea tema trebuie si poate sa fie facuta de el singur, fara sa fie in permanenta vegheat.
    Dar cati parinti fac acest lucru?
    Pentru invatator tema trebuie sa fie o oglinda a ceea ce stie copilul nu a cunostintelor parintelui. De aceea ar trebui date teme ce nu depasesc puterea de intelegere a copilului, sau daca o depasesc copilul sa aiba curajul sa vina si sa spuna cadrului didactic ce nu a inteles.
    Abia atunci temele pentru acasa si-au atins scopul, dar la noi s-a format ideea: Cum sa trimit copilul la scoala cu tema nefacuta sau incompleta?
    Daca din clasa I copilul este obisnuit sa-si faca singur temele, va asigur ca nu o sa aveti probleme cel putin 4 ani de acum incolo sa va spun asta in primul rand din experienta mea ca parinte.
  • Gabriela Vochescu
    Gabriela Vochescu    23.02.2011 - 15:52
    Din punctul meu de vedere ,temele pentru acasa nu sunt nici inutile si,mai ales,nici daunatoare.Nerabdarea si nepricerea noastra in a ajuta copilul este daunatoare!
    Copilul trebuie sa capete deprinderea temelor pas cu pas pentru ca atunci cand va fi mai mare sa-si doreasca sa obtina rezultate bune.

    Nimic nu se obtine decat prin tenacitate si munca.A nu-i cere unui copil sa-si faca temele este ca si cum ai cere unui maratonist sa fie primul fara a se antrene zi cu zi!

    Orice rezultat se obtine prin munca.Puteti sa-mi aduceti zeci si mii de contraargumente,dar acesta este adevarul.

    Astazi sta la teme 5 minute,maine 10 iar peste ani va sta sa studieze ore fara ca acest lucru sa-i para o corvoada!

    Orele de clasa sunt insuficiente in acest sens.Invatatorul nu poate face temele cu fiecare copil in parte.De aceea munca trebuie continuata acasa.

    Este adevarat,efortul este imens in primele clase...dar,va intreb din nou,doriti ca copiluldvs.sa aiba pe viitor rezultatebune?Atunci ajutati-l" sa alearga ' cate putin in fiecare zi!

    Daca-l inscrieti pe copil la un curs extrascolar,pentru ce il inscrieti,dragi parinti?Pentru a-si ocupa timpul doar?Daca spre exemplu studiaza la un instrument muzica,ce naiba,de ce sa mai reoete acasa,sa fie inteligent si sa deprinda totul la ora de pian!Iar la concurs sa fie primul!

    Cata munca asidua exista in spatele unei reusite?Ia ganditi-va...
    Temele pentru acasa sunt primul pas spre reusitele copilului.Degeaba ne lamentam,degeaba ne aratam nepunticiosi...Avem obligatia sa-i sustinem si sa-i ajutam sa atinga rezultate cat mai bune si de ce nu ,performanta!

    Orice comentariu pentru mine este de prisos.
  • Utilizator Anonim
    Andreea    23.02.2011 - 08:46
    Temele sunt o problema pentru toata familia pentru ca sunt inutile si daunatoare. Asta spun cercetarile cele mai recente (daca nu ii credeti pe copii, care au obosit tot zicand asta). Greu de crezut? Poate inainte de a citi aici: http://temepentruacasa.wordpress.com/2010/12/10/adevarul-despre-teme/
  • Utilizator Anonim
    Maria Cioaric    14.09.2010 - 15:45
    As putea prelua unele articole pt republicare in buletinul de educatie civica Alternativa XXI, editat in RM, www.siedo.md ?
    multumesc.
  • dudas simona
    dudas simona    26.11.2009 - 04:17
    Ultimul paragraf este extrem de corect.Cred in utilizarea unei practici moderne si eficiente din partea profesorilor atragerea copilului.Stimularea interesului copilului pentru materie si prin crearea placerii de intalni profesorul respectiv.In clipa in care se naste dorinta de a avea ora de materia X
Vezi toate comentariile

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe