Este normala o pedeapsa de genul "De scris de 50 de ori: Nu am ascultat-o pe doamna!"?
As astepta un raspuns de la un cadru didactic daca este normala o pedeapsa de genul acesta pentru un copil de clasa I.
Mie mi se pare umilitor si dictatorial! De ce intra toti copiii in aceeasi oala? Fiindca o minoritate face galagie, trebuie sa suporte toti?
Este doar o utopie sa credem ca se va schimba in bine sistemul de invatamant. Nimic din ceea ce se intampla nu pare ca duce spre o indreptare a lucrurilor.
Multumesc.
Raspunsuri(9)
-
Daca as fi Olguta din "La Medeleni", as fi scris "Nu am ascultat pe doamna de 50 de ori" o data si ar fi ras si mama, si doamna. Daca nu am fi asa de increncenati unii impotriva altora de parca am fi osti la razboi, ce bine ar fi!
-
1.pledez pentru disciplina.
2. nu trebuie sa intrebi pe altii ce e normalitatea pentru tine si pentru familia ta,intrucat pentru mine nu este normal sa scrie de 50 de ori un lucru,dar pentru tine poate fi normalitate daca asa ai fost invatata,iar la rindul tau vrei sa inveti pe altii asa;
3. daca un copil n-a "ascultat-o pe doamna"/domnul poate acestia nu au stiut sa se faca ascultati, n-au stiut sa se faca auziti;
4. nu mi se pare corect sa plateasca de doua ori pentru aceeasi greseala sau de mai multe ori, daca n-a ascultat-o pe doamna ,respectivul copil sau adult a pierdut o informatie utila/nu; doamna cu siguranta a luat atitudine imediat, a luat atitudine comunicandu-ti, tu ai luat atitudine fata de copil comunicand cu acesta ,iar acum vrei sa-i aplici si o corectie sascrie de 50 de ori ce a refuzat sa faca;
5.nu stiu daca mesajul va ajunge la tine -persoana care ai adresat intrebarea ,dar eu cred ca pot sa-ti dau un exemplu la care sa meditezi si sa iei ulterior o decizie : "tu esti maritata, nu ti-ai ascultat sotul, acesta te face atenta sa-l asculti, ulterior ii comunica soacrei tale ca nu l-ai ascultat ,iar aceasta comunica cu tine si-ti traseaza sarcina de a scrie de 50 de ori ca nu l-ai ascultat". Pe tine te-ar ajuta acest lucru?-doar daca scrii de 50 de ori ca sa te relaxezi,caci am certitudinea ca ulterior daca vei comunica cu sotul cel putin odata nu-l vei asculta .
Multumesc pentru spatiul alocat si sa nu uitati ca meseria de parinte este cea mai complexa. -
Banuiesc ca doamna invatatoare este ceva mai in varsta, dupa comportamentul ceausist de care da dovada...din pacate se mai practica si acum asemenea pedepse lipsite de orice eficienta! In primul rand copilului ii va lua foarte mult timp sa scrie propozitia de atatea ori, apoi va uri scrisul...pentru ca asa a fost pedepsit, prin a scrie si nu in ultimul rand i se va intipari adanc in minte aceasta "imensa"greseala de neascultare incat va sta speriat si atintit la doamna, doar doar nu mai primeste pedepse. Doamna trebuie sa se faca ascultata in clasa, sa fie ingenioasa in fata elevilor daca vrea atentia lor si mai ales sa invete sa pedepseasca...nu prin scris, citit si calcule...asa vor uri scoala!
-
Nu sunt de acord cu pedepsele;cea prezentata poate a avut efect acum 50 de ani...generatiile de azi asteapta o noua abordare din partea cadrului didactic....lectii atractive,interesante,deosebite si materiale pe masura
....dar pe copil cine il asculta ????? -
O mamica a raspuns pe Facebook:
Codruta Manolea, parinte: "Oare nu ati putea sa ii sugerati educatorului cam ce pedeapsa v-ar conveni dumneavoastra? Ok - nu pedeapsa (desi vorbim intre adulti - si stim cu totii ca asta e - uneori sunt foarte necesare) - ce metoda stiti dumneavoastra ca functioneaza la copilul dumneavoastra. Sau discutati direct pe caz - ce s-a intamplat si cum il ajuta aceasta metoda? Totusi - sistemul "recompensa si pedeapsa" este eficient - doar ca trebuie adaptat - si daca nu discutati direct cu invatatorul, nu puteti avea pretentii... e doar o parere ... (si - ca sa nu credeti ca sunt exagerata si nu stiu despre ce vorbesc - si eu am copilul in clasa I, deci... stiu)" -
Inca un raspuns primit la aceasta intrebare, din partea unui parinte:
Camelia Nite: “Nu știu ce învață copilul din cele 50 de propoziții identice care nu îi oferă nicio informație. La copilul meu au funcționat pedepse gen 10 dictari ori 10 probleme suplimentar. Atunci a înțeles că neatenția îl costa muncă dar si ca munca i-a fost folositoare în același timp.” -
Iata unul dintre raspunsurile primite pe Facebook la aceasta intrebare:
Zoe Florea, profesor: "Daca copilul reactioneaza numai la pedepse inseamna ca asa a fost obisnuit ,cu pedepsele,si daca nu e pedepsit nu nu se achita de sarcini,atentie candva s-a gresit si cred ca vina e la parinti la cei 7 ani de acasa."
“Indiferent de motive, pedeapsa e nepedagogica, si altfel il determini pe copil sa te asculte, daca e normal psihic,daca patineaza undeva, nu ai rezolvat nimic cu pedepsele, tine de alt domeniu.Oricum pedepsele de orice natura sunt metode nepedagogice,folosite pentru a acoperi incompetenta unor asa zise cadre didactice.cuvantul rezolva totul,spus cand ,cum si unde trebuie.”
-
Inteleg ca toti copiii din clasa au primit aceasta pedeapsa. Acesta este primul lucru care mi se pare in neregula. Nu cred ca este corect ca toti elevii sa fie "pedepsiti" pentru comportamentul altor elevi.
Apoi, acest fel de pedeapsa este ineficient, ma indoiesc ca vreun copil intelege de ce nu este bine sa "nu o asculte pe doamna" daca scrie de 50 ori acelasi lucru...
La varste mici, copiii desigur nu au capacitatea de a fi cuminti toata ora sau de a pastra linistea mult timp. Exista si alte metode de a le pastra atentia in afara de a-i pedepsi. -
Ne-am lovit si noi de aceasta "problema" la care, noi ca parinti ,care ne luam pruncii in brate mereu, am reactionat nervos dar discutand cu invatatoarea si incercand sa ne punem in locul dansei am realizat ca si copiii trec prin diferite perioade, unele mai agitate, ca dansa este una la atatia copii (multi deobicei) si ca apilica anumite metode de a-i cuminti.
Citind si in cartile de specialitate este o metoda foarte buna , folosita de multe cadre didactice.
Citeste articole din aceasta tema
-
Cauze frecvente ale comportamentelor dificile ale copiilor si adolescentilor
Opozitia si sfidarea, agresivitatea, crizele de furie sau de plans ori refuzul de a coopera ori urma regulile pot avea cateva cauze comune. Iata care sunt cele mai frecvente.
-
Rolul de copil neascultator in familie
In familiile in care exista mai multi copii, de obicei unul dintre ei tinde sa intre in mai multe probleme decat altii.
-
Stilul parental permisiv - ce urmari are la maturitate
Lipsa limitelor si regulilor si un nivel ridicat de putere oferit copiilor sunt doua caracteristici esentiale ale stilului parental permisiv. Pe termen scurt, parintii permisivi evita conflictele si situatiile dificile in interactiunea cu copiii lor, dar pe termen lung, acestia din urma pot avea de suferit.