characters characters

Conectarea emotionala in perioada de izolare

Propus de: SuntParinte.ro   |   14 aprilie 2020    |   894 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani, 18 ani +.

conectarea emotionala in perioada izolarii
Lipsa prietenilor, interactiunile reduse cu acestia, lipsa activitatilor realizate impreuna, pot duce la aparitia simptomelor de depresie in randul copiilor si nu numai. Putem incuraja insa conectarea emotionala si in perioada izolarii. Iata cum.

Citeste si:

Efectele psihologice ale izolarii – cum le putem diminua

Cum gestionezi stresul in perioada izolarii


Putem evita sa ne simtim singuri in aceasta perioada in doua moduri: mentinand relatii apropiate cu persoanele alaturi de care suntem in casa in izolare si pastrand comunicarea deschisa cu persoanele dragi care se afla la distanta.


Constientizarea propriilor emotii

Este dificil sa avem o relatie autentica emotionala cu alte persoane atunci cand suntem detasati de propriile emotii. Timpul petrecut in izolare ne poate oferi sansa de a fi noi cu propriile noastre ganduri si emotii, ceea ce poate nu s-a mai intamplat de ceva vreme. Jurnalul poate fi o modalitate prin care sa constientizam mai usor propriile stari emotionale, griji, ganduri si idei. Vorbeste despre propriile tale stari emotionale in aceasta perioada, atunci cand esti suficient de calm pentru a nu-i speria pe cei mici si a nu crea conflicte cu cei mari. Este in regula sa vorbesti copiilor despre propriile tale emotii dificile daca iti pastrezi calmul: „Si eu as vrea sa iesim pe afara, dar nu putem inca.” sau „Ma duc sa beau putin apa sa ma linistesc si ma intorc imediat.” sunt replici care ii invata pe copii nu doar ca nu trebuie sa ne temem de emotiile proprii, dar si feluri in care le putem gestiona astfel incat sa nu ne dicteze comportamentul.

Ajuta-l pe copil sa isi identifice mai usor emotiile si dispozitia emotionala

Teama si tristetea copiilor in aceasta perioada se pot manifesta si altfel decat ne-am astepta. Conflictele cu fratii sau parintii, problemele de somn, refuzul de a coopera, plictiseala sunt modalitati prin care copiii isi manifesta frustrarea legata de timpul petrecut in casa.

Gandeste-te impreuna cu copilul la persoanele la care tineti

Puteti face impreuna o lista a persoanelor care va lipsesc, la care va ganditi cu drag si pe care abia asteptati sa le revedeti. Puteti scrie in dreptul fiecareia si lucrurile pe care le apreciati la acestea, amintirile cele mai placute sau obiceiurile simpatice ale acestora. Simplul fapt ca ne gandil la relatiile emotionale importante ne ajuta sa ne simtim mai bine din punct de vedere afectiv. In plus, puteti folosi apoi lista pentru a contacta persoanele respective in mod regulat.

Nu neglija afectiunea fizica

In momentele de stres, tindem sa ne indepartam de cei din jur. Nu subestima importanta imbratisarilor si gesturilor de afectiune, mai ales in aceasta perioada, atat fata de copii, cat si fata de partenerul de viata. O imbratisare poate fi cel mai bun antidot pentru stres. Nu ezita sa ceri si sa oferi afectiune fizice celor dragi.

Pastreaza legatura cu persoanele dragi

Chiar si in izolare, pot fi gasite solutii pentru a ramane conectati emotional cu cei dragi noua. Desi suntem izolati fizic, nu inseamna ca nu putem fi conectati emotional si psihic. Conditiile extreme si efectele izolarii ne pot apropia ca oameni, ca parinti, ca prieteni, rude sau vecini. Pentru cei mici si nu numai, acum online-ul reprezinta principala sursa de conectare emotionala cu oamenii alaturi de care nu mai putem fi la fel de apropiati fizic. Iata cateva sugestii de activitati ce ne pot conecta emotional cu cei dragi:

  • Sarbatoriti online zilele de nastere sau alte sarbatori. Creati un grup pe o retea de socializare sau pe telefon si petreceti folosindu-va de apelurile video. In acest mod, fiecare poate sa isi transmita urarile fata in fata si sa va bucurati impreuna.
  • Luati masa cu rudele si prietenii vostri prin apeluri video. Puteti ramane fiecare in casa respectand recomandarile autoritatilor, dar in acelasi timp sa socializati si sa va vedeti la o cina cu prietenii vostri.
  • Vizionati filme impreuna. Va puteti uita deodata cu prietenii la un film, fiecare in casa lui, in timp ce comentati pe baza lui fie in direct, prin telefon sau apel video sau dupa finalizarea filmului.
  • Jucati-va jocuri impreuna. Exista numeroase site-uri si jocuri ce pot fi practicate online, in pereche. Va puteti auzi in acelasi timp in care va si jucati.
  • Creati un grup online de discutie in care sa pastrati legatura cu persoanele din acelasi grup social (colegi, familie, prieteni etc.).

Daca simti ca treci prin perioade de apatie, pune in aplicare tehnica activarii comportamentale

Pentru a fi prezenti si disponibili emotional in relatia cu cei din jur, este nevoie sa fim intr-o forma buna din punct de vedere psihologic. In izolare, riscam sa devenim apatici, lipsiti de motivatie sau mai obositi decat in mod normal. Cauta activitati care iti trezesc entuziasmul, care te ajuta sa te relaxezi si incearca sa faci timp pentru ele in programul zilnic. Nu este nevoie sa iti stabilesti obiective marete pentru aceasta perioada, dar este important sa pastrezi un sentiment al controlului asupra programului zilnic, un sentiment al scopului si un nivel de satisfactie legata de propriile actiuni.

*Sursa foto: Freepik.com

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    avramia    26.04.2020 - 17:15
    ok imi place

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe