characters characters

Ce pot face parintii in 2021 pentru sanatatea emotionala a copiilor

Propus de: SuntParinte.ro   |   16 aprilie 2021    |   770 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani.

sanatatea emotionala a copiilor in 2021
Specialistii in sanitate mintala atrag atentia asupra consecintelor negative pe care pandemia le va avea asupra copiilor si adolescentilor, iar profesorii si specialistii in educatie sunt ingrijorati de efectele pe care le vom observa in progresul scolar al copiilor. Dincolo de ingrijorari si temeri, ce masuri pot lua parintii in 2021 pentru a reduce posibilele efecte negative ale pandemiei asupra sanatatii emotionale a copiilor?

Citeste si:

Cresterea posttraumatica sau efectele pozitive ale pandemiei Covid-19

Cresterea inteligentei emotionale a copiilor in perioada de izolare


Sanatatea emotionala a copiilor in 2021


Arata-i intelegere si ofera-i sprijin cand vine vorba de invatare

Una dintre principalele surse de stres pentru copii este scoala. Adus la niveluri extreme, stresul legat de rezultatele scolare poate duce la depresie, anxietate, autovatamare sau, in situatii extrem de nefericite, la tentative de suicid. Atitudinea parintilor este esentiala cand vine vorba de stresul scolar. Arata-i copilului ca faci diferenta dintre iubirea fata de el si aprecierea pe care o ai fata de performantele sale. Cu alte cuvinte, asigura-l ca il iubesti neconditionat.

De asemenea, este important sa ii formezi o perspectiva realista asupra notelor si rezultatelor la teste si evaluari – ele pot influenta viitorul lui scolar, dar o nota mica nu inseamna ca intreaga sa viata este distrusa. Copiii si adolescentii care sunt obisnuiti sa ia note bune sunt in special vulnerabili cand se confrunta cu esecuri sau rezultate mai putin bune decat se asteptau si tind sa supraestimeze importanta acestora.

Ajuta-l pe copil sa invete mai eficient orientandu-l catre resurse suplimentare de informatie, recomandandu-i metode eficiente de memorare si pastrandu-ti o atitudine calma si increzatoare in momentele in care nu intelege o lectie sau are nevoie de sprijin.

Protejeaza-l de stiri false, contradictorii sau controverse legate de pandemie

Discursul mediatic in perioada pandemiei a devenit inundat de informatii eronate, scoase din context sau menite sa trezeasca reactii emotionale puternice. Evita sa discuti aceste informatii in prezenta copilului tau sau sa il expui la toate aceste stiri. Incearca sa reduci la randul tau timpul dedicat stirilor sau comentariilor pe teme legate de pandemie.

Incurajeaza obiceiuri sanatoase de somn

Somnul face bine la atentie, memorie, ajuta la performantele scolare, dar imbunatateste si starea de sanatate, sistemul imunitar si starea de bine. Se recomanda ca elevii sa doarma intre 8 si 10 ore pe noapte. Pentru un somn linistit, asigura-te ca, copilul tau face miscare pe timp de zi, are o rutina de somn-trezire buna si cel mai important, sa evite timpul petrecut in fata ecranelor inainte de culcare.

Incurajeaza activitatea fizica

La fel ca si somnul, activitatea fizica este foarte importanta fiindca il ajuta pe copil sa aiba o functionare cerebrala mai buna, sa faca fata mai bine stresului si ii imbunatateste starea de bine. Activitatile fizice ar trebui sa fie diverse si sa devina o rutina zilnica pentru copiii de toate varstele. Afla cate ore de miscare fizica pe zi sunt recomandate in functie de varsta.

Invata-l pe copil sa amane recompensele

Copiii care pot sa isi controleze impulsurile mai bine, sa aleaga optiunea mai buna pe termen lung in defavoarea celei mai usoare pe termen scurt sunt mai echilibrati emotional, deoarece traiesc un nivel de stres mai scazut. Ajutandu-l pe copil sa isi dezvolte autocontrolul, ii pui bazele sentimentului de putere personala si il protejezi indirect de efectele neplacute pe care le poate avea pandemia asupra celor mici. Cand copiii reusesc sa isi controleze propriul comportament, se vor orienta in mod voluntar catre lucrurile pe care le pot controla ei insisi: activitatile din timpul liber, pasiunile si interesele si mai putin catre strategii ineficiente de gestionare a stresului (precum timpul petrecut excesiv in mod sedentar sau pe retelele de socializare).

Asculta-l si incurajeaza-l sa iti spuna ORICE

In perioadele stresante, copiii au nevoie mai ales de cineva care sa ii inteleaga si sa ii iubeasca in mod neconditionat. Validarea emotionala este o parte a iubirii neconditionate. Cand copiii stiu ca emotiile lor, oricat de dificile par, sunt primite cu blandete si calm de catre parinti, se simt in siguranta din punct de vedere emotional. Iar cand copiii au siguranta emotionala, au si curajul de a se indrepta in directii care ii ajuta sa creasca.


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe