characters characters

Cand parintele nu se intelege cu cadrul didactic

Propus de: SuntParinte.ro   |   21 octombrie 2011    |   4331 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

Cand parintele nu se intelege cu cadrul didacticUneori, personalitatea parintelui si personalitatea doamnei invatatoare nu sunt compatibile.  Fara sa fie vina nimanui, comunicarea dintre voi este dificila, ai impresia ca doamna invatatoare nu este niciodata de acord cu ideile tale sau ideile cadrului didactic nu iti sunt tie pe plac. Sedintele cu parintii si intalnirile cu cadrul didactic devin astfel momente dificile, pe care ai prefera sa le eviti. Cum este bine sa comunici cu cadrul didactic daca te afli in aceasta situatie?

Cum comunici cu un cadru didactic cu care nu te intelegi prea bine?

Desi strategia evitarii cadrului didactic ar putea fi prima solutie care iti vine in minte, nu este si cea recomandabila. Exista modalitati de a comunica cu persoanele cu care nu te intelegi asa bine. Iata cateva intrebari pe care i le poti adresa cadrului didactic.

1.  „Ce credeti ca am putea face impreuna astfel incat sa il ajutam pe copil?”
Este bine sa ii arati din primul moment ca esti dispus sa colaborezi, ca vrei sa ii vii in ajutor in misiunea de a-l educa pe copilul tau si ca ii respecti parerea. Ii poti arata toate aceste lucruri printr-o simpla intrebare.

2. „Putem evita implicarea copilului in neintelegerile dintre noi?”
Poate fi util sa arati cadrului didactic ca esti dispus sa recunosti dificultatile de comunicare sau faptul ca nu sunteti de acord intr-o serie de privinte. De asemenea, arata-i ca iti doresti ca orice neintelegere sa nu se reflecte si asupra copilului tau, in clasa.

3. „Exista modalitati prin care imi pot ajuta acasa copilul sa invete mai bine, conform cerintelor dumneavoastra?”
Orice cadru didactic este incantat sa descopere ca parintii sunt intr-adevar dispusi sa lucreze acasa cu copiii, pentru ca activitatea de la scoala nu este suficienta pentru a produce rezultate multumitoare. Asadar, este bine sa afli parerea cadrului didactic referitor la aceasta problema, pentru a sti cum sa il ajuti pe copil sa invete mai usor si mai bine.

4. „Pot sa va spun de ce nu sunt de acord cu punctul dumneavoastra de vedere?”
Atunci cand discutati chestiuni asupra carora nu va puteti pune de acord, prezinta-i doamnei invatatoare argumentele tale intr-o maniera politicoasa si calma. Aminteste-ti ca fiecare dintre noi avem dreptul la o parere si ca scopul discutiei nu este de a stabili cine are  „dreptate”, ci cum il puteti ajuta mai bine pe copil.

Recomandari generale pentru a depasi aceasta situatie

Inainte de a decide ca pur si simplu nu te poti intelege cu cadrul didactic, este bine sa tii amintesti ca, spre binele copilului tau, este necesar sa ai o relatie cat mai apropiata si mai deschisa cu acesta.

Propune-i alternative de comunicare. Daca nu ai suficient timp pentru a merge des la scoala, ii poti recomanda un grup de discutii la nivelul intregii clase, prin care sa puteti pastra legatura mai repede si mai usor.

Evita sa discuti cu copilul tau despre neintelegerile care apar cu cadrul didactic. Acestea trebuie rezolvate intre voi. Este benefic pentru copil sa nu fie prins la mijloc si sa fie incurajat sa isi respecte cadrul didactic.

Daca iti dai seama ca ai gresit sau exagerat intr-o anumita privinta, nu ezita sa iti ceri scuze si
sa clarifici situatia cat mai repede, pentru a nu declansa un conflict mai grav.

In comunicarea cu cadrul didactic, arata-i ca ii apreciezi experienta si pregatirea si ca ii iei in considerare parerile si recomandarile. Abia apoi exprima-ti contraargumentele, intr-o maniera cat mai calma.

Gandeste-te in mod obiectiv la cauzele pentru care nu simpatizezi prea mult cadrul didactic: este vorba de actiunile sale, de temperamentul sau, de parerea pe care crezi ca o are despre tine sau despre copilul tau, de modul in care comunica cu tine? Uneori, parerile despre anumite persoane se formeaza in functie de impresii care nu sunt totdeauna corecte sau suficiente. Asadar, fii pregatit sa fii obiectiv in evaluarea cadrului didactic si dispus sa iti imbunatatesti parerea despre acesta.

Tu cum te intelegi cu cadrul didactic al copilului tau?

Comentează:
7 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Utilizator Anonim
    mecatronistul    01.11.2011 - 16:04
    Inainte de orice comentariu si de orice analiza cu totii (parinti, elevi, comunitate, societate, scoala, profesori, etc.) ar trebui sa ne punem de acord asupra celor trei concepte: elev, parinte si profesor. Cine si in ce conditii un copil/adolescent este "elev"? Parintele biologic devine automat si "parintele elevului"? Toate cadrele didactice au si calitatea de "profesor"?
    Discutam adesea de relatii comportamentale, de comunicare, de conflicte, de colaborare, etc., intre entitati pe care nu le mai putem defini sau nu le mai recunoastem in raport cu "NORMALITATEA".
    Din punctul meu de vedere intre un PARINTE si un PROFESOR relatiile reciproce cu privire la scopul comun ELEVUL, nu poate exista decat respect si sinceritate reciproca. In caz contrar o componenta a triadei este "falsa", iar toate analizele facute sunt "virusate" cel putin partial.
    Este fals sa discutam de conflicte intre PARINTE si PROFESOR; la fel de fals ca si cum am confunda educatia cu reeducarea. Daintre conflicte si reeducare se pot face legaturi.
    Noi, insa noi discutam despre ELEVI, PARINTI si PROFESOR.
  • Utilizator Anonim
    vichi    29.10.2011 - 18:07
    Eu consider ca te poti intelege cu orice parinte daca atunci cand el are alta parere saii dai si lui dreptate si sa sa recunosti ca si tu, ca dascal poti sa gresesti pentru ca esti om. Orice om greseste , deci si el, ca parinte poate a gresit undeva. impreuna trebuie sa descoperiti greselile si sa multumiti unul altuia pentru faptul ca v-ti ajutati sa descoperiti aceste greseli. Stabiliti ce aveti facut fiecare pentru binele copilului.
  • Utilizator Anonim
    Lia    29.10.2011 - 12:39
    Daca parintele are incredere in cadrul didactic si este convins ca tot ceea ce face acesta este in binele copilului, ca ii pasa de el, atunci, comunicarea este facilitata si este benefic pentru ambii dar, mai ales, pentru copil.Parintii cu functii sau cu bani- sunt si ei tot parinti(daca au un minimum de educatie).Cand un copil nu se adpteaza usor la cerintele ciclului al II-lea este posibil ca invatatoarea sa le fi creat, in mod inconstient, o dependenta, sa nu fi luat in calcul ca datoria ei este sa le stimuleze autonomia si independenta, printre multele celelalte.
  • draghici maria
    draghici maria    29.10.2011 - 06:08
    Buna dimineata, suntParinte.ro si tuturor utilizatorilor!
    Interesant articolul, felicitari! Sunt de acord cu opiniile deja exprimate de mariai, polistef si dascalita, pentru ca aceste situatii sunt reale si, din pacate, tot mai des intalnite. La inceputul articolului ati scris "Uneori, personalitatea parintelui si personalitatea doamnei invatatoare nu sunt compatibile." Eu as veni cu o completare: nu doar cu doamna invatatoare ci si cu doamna profesoara sau diriginta. Sunt adevarate probleme de comunicare atunci cand elevii finalizeaza clasa a -IV-a si trec in clasa a-V-a. Este o mare diferenta intre ciclul primar si ciclul gimnazial, iar uneori copiii sunt debusolati, deoarece stilul doamnei diriginta de a le acorda atentie pentru problemele care se ivesc in clasa este total diferit de stilul de comunicare al doamnei invatatoare. Iar parintele unde se afla? Intre cadrul didactic si propriul copil.
  • Utilizator Anonim
    dascalita    28.10.2011 - 06:15
    sa spun eu cum ma inteleg cu un cadru didactic traditionalist? care in inconstienta sa ma desconsidera uitand printre altele ca suntem in acelasi sistem?cum s ar putea rezolva nici eu nu stiu. pentru ca nu toti sunt dispusi sa te asculte. sunt suverani in tara lor. mai mult, dictatori. din pacate copilul sufera. cand e vorba de carente informationale le putem completa acasa. dar ce te faci cand viata copilului tau e pusa in pericol de astfel de cadre didactice?
  • Utilizator Anonim
    polistef    28.10.2011 - 04:29
    Bună dimineaţa echipei SuntPărinte.ro şi celor care ne citesc!
    Întrebarea ,,Cum comunici cu un cadru didactic..." ar putea fi pusă şi astfel,,Cum comunici cu un părinte cu care nu te înţelegi prea bine?" Varianta din urmă este mult mai des întâlnită. Bineînţeles că strategia rămâne aceeaşi! O voi recomanda colegelor pentru o comunicare mai bună. Nota 10 pentru recomandări.
  • maria ilincescu
    maria ilincescu    27.10.2011 - 12:37
    Buna alegere a invatatorului, stabilirea unor relatii pozitive de colaborare parinte- invatator, - favorizeaza dezvoltarea si educatia ulterioara a copilului.Daca atitudinea parintelui fata de scoala si invatator este potrivnica sau indiferenta, copilul se prinde repede si ca urmare manifesta negativism fata de invatator si cat de curand fata de parinti.Invatatorul apreciaza performanta copiilor si o recompenseaza in mod obiectiv.Valoarea dascalului iese in evidenta atunci cand exista compatibilitate intre stilul educational abordat si asteptarile parintelui.Am intalnit parinti care te privesc de sus prin prisma situatiei materiale sau a functiilor pe care le detin ei:nemultumiri sau divergente de opinie in ceea ce priveste colectivul de elevi- dar felul in care se va integra copilul in colectiv va determina armonia cu care va stabili in viitor relatii cu alte persoane,nu concep sa fie mai bun altul decat al lui.Se rezolva oferind oferte educationale cat mai diverse dar si numai dar in functie de trasaturile personalitatii copilului ,cat si de idealurile educationale ale parintilor.

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe