characters characters

Atitudinea fata de scoala se formeaza in primii ani

De ce este importanta

19 noiembrie 2018    |   3336 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

atitudinea fata de scoala
Pentru noi, parintii de astazi, scoala era de multe ori un loc in care aveam numeroase obligatii si putine placeri. Trebuia sa fim cuminti, ascultatori, respectuosi, seriosi, responsabili, constiinciosi. Adesea, jocul nu era permis, pentru ca invatarea era invaluita intr-o aura sobra, incompatibila cu ludicul.

Astazi, abordarea s-a schimbat, iar noile perspective in educatie incep usor-usor sa includa jocul intre metodele moderne de a apropia informatia de elevi.

„La varste mici, si nu numai, aspectul ludic al invatarii este foarte important si motivator; mai tarziu, interesul pentru grupul de egali devine dominant si activitatile in echipa, relatiile armonioase cu coechipierii asigura implicarea si eficienta in invatare.

Invatarea are o importanta latura relationala, de aceea conectarea cadrului didactic si a parintelui cu copilul, aprecierea efortului depus in sarcina si nu a rezultatului final, incurajarea, increderea ca el va reusi sunt elemente importante in invatare, mai ales in momentele repetitive, dificile sau frustrante pe care le presupune invatarea.

Atitudinea parinţilor privind invatarea si asigurarea unui climat de studiu adecvat contribuie la cresterea motivatiei in invatare. Daca dascalii si parintii asigura cele enumerate mai sus, atunci atitudinea copilului fata de scoala va fi de cele mai multe ori pozitiva”, este de parere Cristina Honcioiu, specialist Intuitext in educatie.

Si pentru ca aveam nenumarate curiozitati in ce priveste motivarea copiilor de a invata si modul de a le forma o atitudine pozitiva in raport cu scoala, am rugat-o pe colega noastra, Cristina, sa ne raspunda la mai multe intrebari.

Cristina, ce ii motiveaza pe copii sa invete? Cum pot dascalii si parintii sa le incurajeze o atitudine pozitiva in raport cu scoala?

Copiii au o curiozitate naturala in ceea ce priveste lumea inconjuratoare, astfel incat ei sunt motivati daca ceea ce invata este legat de realitate, daca este util si ii ajuta in viata cotidiana.

Invatarea este o experienta personala la care ei au nevoie sa participe. Ei invata daca interactioneaza direct, actioneaza practic, aplica, daca analizeaza, apreciaza, observa, extrag concluzii, adica daca sunt implicati activ mental si, mai ales la varste mici, senzorial si motric.

Invatarea eficienta se realizeaza intr-o atmosfera placuta, in care copilul simte ca poate decide, ca are un anumit grad de libertate, in care are voie sa greseasca si in care este sustinut sa corecteze greselile, nu criticat pentru ele sau comparat.

El are nevoie sa fie optim provocat, prin sarcini care sunt putin peste ceea ce poate. Daca sarcinile sunt prea usoare, atunci nu mai este provocat, deja le stie, daca sarcinile sunt prea grele, atunci experimenteaza neputinta si abandonul in fata a ceva ce il depaseste, nu mai experimenteaza posibilitatea succesului, ci certitudinea esecului.

Exista, in prezent, metode alternative de invatare, cum ar fi produsele online de exemplu, manualele digitale sau CD-urile educationale. Crezi ca aceste produse de invatare, create in acord cu nevoile noilor generatii de copii, le pot schimba elevilor perceptia in ce priveste scoala? Ii pot ajuta sa invete cu placere?

Acestea sunt mijloace care plac foarte mult elevilor si care pot fi introduse cu maiestrie de catre dascali. Da, ii pot ajuta, pentru ca tehnologia face parte din viata lor, iar utilizarea acesteia de catre scoala inseamna a face invatarea atractiva, prietenoasa, a lua in considerare preocuparile si interesele lor.

Citeste continuarea articolului.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe