characters characters

Jocul cu jetoane colorate

Propus de: Ioan Cobelea   |   29 ianuarie 2010    |   3503 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

Tema constituie o parte dintr-un proiect extrascolar, prin care copilul isi dezvolta abilitati intelectuale si practice sub supravegherea unuia dintre parinti. Aceasta activitate ii dezvolta abilitatile motorii, perceptia vizuala, memoria si capacitatea de  autoevaluare. De asemenea, reprezinta o modalitate placuta de a petrece o dupa amiaza impreuna cu copilul, creand impreuna o alternativa la clasicele puzzle-uri pe care le gasesti in magazine.
 
 
 
De ce ai nevoie:
  • timp si rabdare
  • o carte de colorat
  • creioane colorate
  • rigla  si foarfece

Cum se realizeaza?

1. Propune-i copilului sa vizitati o librarie de unde sa cumparati creioane colorate si o carte sau revista de colorat pe care o prefera din oferta magazinului. Decupeaza paginile cartii sau revistei.

2. Alegeti impreuna un desen interesant. Provoaca-l pe copil la discutie referitor la ce contine desenul respectiv si ce culori pot fi folosite pentru colorarea acestora. E important sa stabilesti si timpul in care va termina de colorat desenul, astfel incat sa nu intervina plictiseala. Sugereaza-i ca trebuie sa nu depaseasca contururile desenului.

3. Dupa ce copilul termina lucrarea, cere-i sa revada cu atentie daca vrea sa mai modifice sau sa adauge ceva. In caz ca el constata ca poate imbunatati desenul, permite-i sa corecteze ce considera ca trebuie corectat. Cere-i sa evalueze lucrarea. Stabiliti un mod de autoevaluare a desenului: excelent; reusit; mai putin reusit; nereusit.

4. Incearca sa deschizi o discutie privitoare la continutul desenului, la personajele si actiunea reprezentate de el. Atrage-i atentia copilului asupra diverselor detalii deosebite ale desenului.

5. Indruma-l pe copil sa aleaga alte desene si culori cu care sa lucreze.

6. Ia primul desen colorat si imparte-l in 5 – 9 parti (jetoane) prin linii trasate cu rigla si creionul. Il poti decupa in forma de triunghi, dreptunghi, trapez, romb, patrat, paralelogram, etc.Prezinta-i copilului desenul decupat astfel incat sa recunoasca desenul pe care l-a colorat initial.
    
7. Dupa ce te asiguri ca micutul a recunoscut desenul, propune-i un joc: tu vei amesteca jetoanele colorate, iar el trebuie sa le aseze in forma initiala. Lasa-i timp pentru a reusi.  In caz ca este necesar, sprijina-l sa reuseasca. La finalul activitatii de compunere a jetoanelor,  acorda-i calificativul meritat.

Amestecarea se poate repeta, iar copilul poate rearanja jetoanele pentru a obtine desenul respectiv.

In functie de interesul manifestat de copil, ia al doilea desen colorat tot de el si imparte-l in jetoane. Procedeaza si cu acesta ca in etapa a sasea si a saptea.De asemenea, poti amesteca jetoanele celor doua desene si solicita copilului sa refaca separat desenele respective.


Proiectul nostru este un exemplu practic de a-i sprijini pe parintii care si-au asumat raspunderea pentru a fi „parinte in primul secol din mileniului III”  pentru copilul lor. Colaborarea copil - parinte constituie esenta lucrarilor practice din proiect. Mai multe detalii despre acest proiect gasesti aici

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu