characters characters

Succesul scolar si autocontrolul

Autocontrolul: mai important decat meditatiile si temele suplimentare

31 octombrie 2017    |   2154 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

succesul scolar si autocontrolul
Autocontrolul este mai important pentru succesul scolar si profesional decat coeficientul de inteligenta si este asociat cu o mai buna capacitate de a face fata stresului.

Subiectul autocontrolului (capacitatea copilului de a-si controla impulsurile si actiunile) a devenit de interes dupa ce experimentele realizate de Walter Mischel si alti cercetatori de la Stanford au aratat ca acei copii care la varste mici reuseau sa amane o recompensa (au asteptat 10-15 minute inainte sa manance o bezea) aveau peste ani rezultate mai bune atat academice, cat si sociale si profesionale.

Alte cercetari au aratat ca autocontrolul este asociat si cu o mai buna abilitate de concentrare a atentiei, cu un nivel ridicat de empatie, o capacitate mai buna de gestionare a emotiilor si cu abilitati sociale. Aceasta asociere este valabila pentru orice varsta, de la prescolari la adolescenti: copiii care isi controleaza mai bine emotiile si comportamentul sunt mai capabili sa ramana concentrati asupra scopurilor lor si sa aiba relatii pozitive cu cei din jur. Astfel, autocontrolul sta la baza succesului academic si a inteligentei interpersoanel, ambele contribuind la succesul in viata.

In timp ce parintii si cadrele didactice pun accentul mai mult asupra meditatiilor, temelor suplimentare si timpului dedicat studiului, cercetarile de acest fel arata ca exista un drum mai scurt si mai putin stresant catre succes: exersarea abilitatilor de autocontrol.

Pentru copiii de varste mici, joaca reprezinta cea mai importanta modalitate prin care isi pot forma autotcontrolul. Jocurile in care copiii respecta o serie de reguli sunt si primele exercitii de autocontrol pe care copiii le fac. Pentru copiii de varste mai mari, autocontrolul este cel mai bine exersat atunci cand li se permite sa invete si sa isi formeze abilitati in domeniile care ii intereseaza cel mai mult. Motivatia intrinseca pentru domeniile respective ii vor mentine pe copii implicati in activitate suficient de mult pentru a-si exersa capacitatea de autocontrol.  

Desi fiecare copil are un potential unic de autocontrol, oricare ar fi acesta, el poate fi imbunatatit prin exercitiu. Este important insa ca experientele prin care copilul isi exerseaza autocontrolul sa aiba succes: atunci cand copilul esueaza frecvent sau este comparat cu alti copii care se descurca mai bine, va deveni descurajat si nu va mai dori sa incerce.

Cand copiilor li se permite sa isi formeze abilitati in domeniile care ii intereseaza, chiar daca nu sunt domeniile considerate cele mai potrivite pentru viitorul lor profesional, li se ofera ocazia sa fie creativi, sa isi controleze propriul comportament si sa se concentreze asupra unui obiectiv personal, pe care l-au ales ei insisi. Adica sa faca tipuri de alegeri pe care vor fi nevoiti sa le faca intreaga viata.

*Sursa foto: Pixabay.com

Sursa: TheAtlantic.com


Citeste si:

Copiii din ziua de azi sunt mai capabili sa isi controleze comportamentul decat cei din generatiile trecute


Cum poti creste un copil puternic? Invata-l sa isi controleze comportamentul

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu