characters characters

Retelele sociale si creierul adolescentilor

Cum influenteaza retelele sociale creierul adolescentilor

10 august 2016    |   534 vizualizări

Varsta: 15 - 18 ani.

Retelele sociale si creierul adolescentilor
Cercetatorii de la UCLA au descoperit ce se intampla in creierul adolescentilor atunci cand sunt activi pe retele de socializare, precum Facebook sau Instagram.

Un numar de 32 de adolescenti au participat recent la un studiu prin care li s-a scanat creierul in timp ce foloseau o retea sociala asemanatoare Instagram-ului.

Printre descoperirile studiului se numara si faptul ca atunci cand adolescentii primesc „like-uri” la poze sau postari, este activata zona din creier care reactioneaza atunci cand vedem o persoana draga sau aflam ca am castigat bani. Astfel se poate explica si tendinta de a folosi retelele de socializare din ce in ce mai mult. Aceasta zona se mai numeste si centrul recompensei si este activa atunci cand suntem implicati in activitati care ne fac placere.

Tot in cadrul studiului, adolescentii au vazut o serie de fotografii neutre, cu mancare sau prieteni, dar si fotografii cu un continut „riscant” precum tigari sau alcool, carora adolescentii puteau decida sa le dea sau nu like. Studiul a demonstrat ca adolescentii tind sa dea like-uri la pozele cele mai populare, care deja au primit mai multe like-uri, indiferent de continutul fotografiilor. Astfel, este confirmata influenta mediului social asupra adolescentilor, influenta care ar putea avea atat efecte pozitive, cat si negative.

Un alt efect al socializarii online excesive este faptul ca adolescentii nu mai au la fel de multa expunere la comunicarea fata in fata, in care invata sa interpreteze comunicarea nonverbala a celor din jur. Pe retelele de socializare online, evaluarea eficientei mesajului se realizeaza prin numarul de like-uri si share-uri primite, nu prin expresiile faciale sau gesturile oamenilor.

Sursa: Edition.CNN.com


*Sursa foto:https://www.flickr.com/photos/jasonahowie/8583949219/

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu