characters characters

Relatia profesor-elev, esentiala pentru prevenirea abandonului scolar

07 aprilie 2017    |   1355 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

relatia profesor-elev
Un studiu realizat in Marea Britanie arata ca incurajarile cadrelor didactice cresc sansele copiilor din mediile defavorizate de a continua studiile dincolo de invatamantul obligatoriu.

Efectul incurajarii primitedin partea profesorilor este mai mare pentru copiii ai caror parinti nu au studii superioare, deci provin din medii defavorizate din punct de vedere social si economic.

Studiul atrage atentia asupra faptului ca relatia dintre profesor si elev poate avea un efect important in incurajarea educatiei superioare si in prevenirea abandonului scolar. „Profesorii sunt considerati in general doar furnizori de informatie si organizatori ai activitatii de la clasa. Dar este clar ca profesorii au mai multe posibilitati decat am crezut de a influenta inegalitatea dintre elevi. ”

La studiu au participat 4300 de adolescenti din Anglia, care, incepand cu varsta de 13 ani, au completat anual, timp de 7 ani, un chestionar detaliat despre viata lor. In ultimul an din invatamantul obligatoriu, elevii au fost intrebati daca au primit din partea profesorilor incurajari de a continua educatia.

Autorii studiului au comparat elevi cu rezultate scolare asemenatoare si experiente de viata similare, pentru a scoate in evidenta efectul incurajarilor primite din partea profesorilor. Rezultatele au aratat ca rata de admitere in invatamantul superior in randul elevilor care au primit incurajari (74%) a fost cu 8 procente mai ridicata decat in randul elevilor care nu au primit incurajari (66%). Atitudinea profesorilor a avut cel mai puternic efect asupra elevilor cu rezultate scolare medii, cei care in general au aceeasi probabilitate de a continua si de a parasi studiile.

Pentru copiii ai caror parinti aveau studii superioare, incurajarile profesorilor nu au avut acelasi impact, crescand probabilitatea de a continua educatia cu doar sase procente si neinfluentand deloc gradul de frecventare a facultatii.

Pe de alta parte, tocmai elevii ai caror parinti aveau studii superioare au fost mai incurajati de catre profesori sa urmeze o facultate (22% dintre ei au primit incurajari, comparat cu doar 15% dintre copiii ai caror parinti nu aveau studii superioare).

Autorii arata ca multi profesori isi incurajeaza elevii sa continue educatia si este important sa stie ca aceste incurajari au efect si care sunt elevii cu cele mai mari sanse de a beneficia de pe urma lor.

Sursa: ScienceDaily.com


*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/83633410@N07/7658236076


Citeste si:


Comunicarea parinte-profesor-elev si succesul scolar


Mindfulness-ul pentru profesori

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu