characters characters

Evaluarea Nationala la clasa a II-a - De ce le e frica elevilor si cum sa descurajam anxietatea de performanta

18 aprilie 2018    |   1120 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

evaluarea nationala
Seria Evaluarilor Nationale din acest an va debuta la inceputul lunii viitoare cu clasa a II-a. Intre 7 si 10 mai elevii vor sustine primul examen din viata lor. Specialistii Intuitext in educatie ofera o perspectiva inedita pentru a nu induce anxietatea de performanta in acest punct al parcursului lor scolar.

Prin intermediul testelor administrate la finalul clasei a II-a elevii au ocazia sa demonstreze ca au dobandit numeroase cunostinte si ca pot aplica ceea ce au invatat pentru rezolvarea unor situatii concrete din viata de zi cu zi.

Ce gresesc adultii – cadre didactice si parinti, deopotriva – atunci cand elevii percep examenele sau lucrarile de control in mod negativ

Testarea Nationala provoaca o oarecare neliniste in randul unor elevi. Aceasta neliniste deriva din presiunea constanta si de durata exercitata de unii parinti, care nu au inteles rolul evaluarii, ca parte integranta a procesului de predare-invatare-evaluare. De asemenea, sunt parinti care, din dorinta de a crea o motivatie in plus pentru activitatea de invatare a copilului, ii prezinta acestuia evaluarea ca pe un fel de „sabie a lui Damocles” care planeaza zi de zi asupra micului scolar.

Smart learning sau pregatirea CORECTA pentru Evaluarea Nationala

Pregatirea de zi cu zi a elevilor constituie, in acelasi timp, si o pregatire pentru Testarea Nationala. Cunostintele, competentele si capacitatile dobandite de micii scolari pe parcursul primelor clase primare constituie „materia prima” pentru conceperea itemilor de evaluare din cadrul testarii.

Totodata, specialistii INTUITEXT in educatie sunt de parere ca...

  • Site-urile educationale, cum este Scoala Intuitext, ofera o gama larga de modalitati de exersare si aprofundare a cunostintelor si capacitatilor, oferind un cadru placut de invatare prin intermediul animatiilor, jocurilor, experimentelor, curiozitatilor. Acestea ii ajuta pe cei mici sa-si actualizeze notiunile insusite la clasa si le satisfac placerea de a se juca in mediul digital.
  • De un real folos sunt testele propuse de platforma de invatare Scoala Intuitext, care ofera posibilitati multiple de verificare a cunostintelor, oferind feedback imediat si astfel elevul afla ce progrese a facut si unde trebuie sa mai exerseze.
  • Aplicarea la clasa a unor teste, in care itemii de evaluare sunt formulati dupa modelul celor de la Testarea Nationala, constituie o necesitate.

Perceptia corecta in ce priveste examenele

Specialistii Intuitext in educatie sustin faptul ca invatatorii ar trebui sa transmita copilului sa nu se teama de greseala sau de rezultatele nemultumitoare obtinute la testari. Greselile pot fi indreptate, iar rezultatele scolare nesatisfacatoare, obtinute la un moment dat, pot fi imbunatatite, prin efort propriu, in etapa urmatoare. Daca aceasta va fi optica elevului, anxietatea de performanta a micului scolar va fi la nivel minimal.

In plus, parintele trebuie sa fie totdeauna intelegator, sa arate afectiune neconditionata copilului si sa admita ca un scor (calificativ, punctaj sau nota) prea putin multumitor este unul de moment, care poate fi imbunatatit ulterior.

Atat cadrele didactice, cat si parintii trebuie sa evite mustrarea sau etichetarea copilului atunci cand acesta obtine rezultate sub asteptari, atitudine foarte nociva pentru cel mic. Este de dorit ca elevul sa fie incurajat, ajutat, sustinut, iar cadrul didactic si parintii sa formeze o echipa pe care copilul se poate sprijini constant.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu