characters characters

Clovnul clasei – cum sunt perceputi copiii neastamparati

19 aprilie 2018    |   1973 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

clovnul clasei
Baietii neastamparati sunt perceputi de catre colegi ca rebeli si turbulenti inca din primii trei ani de scoala, in timp ce fetele neastamparate si jucause nu sunt percepute la fel de negativ ca baietii. Aceasta perceptie este mediata de felul in care cadrul didactic descurajeaza comportamentele „clovnilor” clasei. Studii recente arata ca insisi baietii isi formeaza in timp o imagine de sine negativa, care pe termen lung poate duce la o evolutie scolara negativa a acestora.

Citeste si alte materiale despre acest subiect:


Copiii neascultatori ajung sa castige mai bine la maturitate decat copiii cuminti


Copiii rebeli – cum ii ajuti sa devina adulti de succes

Autorii studiului arata ca „Elevii observa in mod regulat ca baietii neastamparati sau clovnii clasei, cum mai sunt numiti, sunt tratati negativ de catre cadrele didactice, iar in timp isi schimba perceptia asupra lor. Daca in primii doi ani de scoala baietii neastamparati sunt considerati colegi dezirabili, in al treilea an de scoala, acestia sunt evitati sau respinsi.”.

Sutdiul a urmarit 278 copii in timpul primilor trei ani de scoala, care au fost evaluati de catre cadrele didactice, colegi si de catre ei insisi, in privinta competentelor sociale, statutului social, comportamentului perturbator si nivelului de neastamparare/veselie.

Concluziile au aratat ca baietii sunt incadrati in diferite categorii de catre cadrele didactice, cei neastamparati fiind considerati rebeli, intruzivi si cu abilitati sociale reduse. Fetele neastamparate nu sunt insa percepute la fel de catre cadrele didactice, care nu le-au etichetat ca „clovni ai clasei”.

Iar felurile in care cadrele didactice ii resping pe baietii neastamparati vor fi preluate de catre restul copiilor, care vor imita acest comportament, ajungand sa ii respinga.

Autorii atrag atentia asupra faptului ca cele mai multe lectii de viata sunt invatate de catre copii in timpul petrecut in mod liber alaturi de alti copii, nu in cadrul activitatilor supravegheate si coordonate de catre adulti. De aceea, este important ca profesorii sa stie sa gestioneze constructiv comportamentele copiilor neastamparati, facilitand astfel integrarea lor in grupul clasei si prevenind efecte negative pe termen lung precum bullying-ul, depresia, stresul sau respingerea sociala.

Sursa: ScienceDaily.com


*Sursa foto:Pexels.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu