Autentificare




Meniu Ascuns

Evenimente

Facebook

Sondaj

Consideri introducerea clasei pregatitoare o masura benefica pentru educatia copiilor?

» Sondaje anterioare

Noutati RSS

Abonati-va la cele mai noi articole

feed image
feed image
feed image
Stiri » Intrebari frecvente si raspunsuri despre inscriere ...
Intrebari frecvente si raspunsuri despre inscrierea in clasa pregatitoare
(Miercuri, 22 Februarie 2012 00:00)
Voteaza:
(1 vot)

Intrebari si raspunsuri frecvente despre inscrierea in clasa pregatitoare si in clasa intaiO data cu publicarea Metodologiei privind inscrierea copiilor in clasa pregatitoare si in clasa intai, au aparut si o multime de intrebari ale parintilor. Iata in continuare intrebarile cele mai frecvente legate de acest subiect si raspunsurile lor, in conformitate cu Brosura Clasa pregatitoare, publicata de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

 

 

 

1. In ce clasa imi inscriu copilul in anul scolar 2012-2013?

Varsta copilului
In ce clasa se inscrie*
 Cum se inscrie
 Are 7 ani impliniti pana la   31 august 2012 inclusiv
(nascut inainte de 1 septembrie 2005)
 In clasa I Indiferent daca a fost sau nu a fost la gradinita
 Are 6 ani impliniti pana la 31 august 2012 inclusiv (nascut intre 1 septembrie 2005 si  31 august 2006 inclusiv) In clasa I La solicitarea scrisa a parintelui/tutorelui legal instituit, daca:
1.    frecventeaza, in anul scolar 2011-2012, grupa mare, pregatitoare pentru scoala
SAU
2.     nu frecventeaza grupa mare, pregatitoare pentru scoala, dar evaluarea de catre experti a dezvoltarii copilului atesta pregatirea acestuia pentru parcurgerea cu succes a clasei I**
 In clasa  pregatitoare

 La solicitarea parintelui/tutorelui legal instituit Si daca nu sunt indeplinite cerintele de mai sus pentru inscrierea in clasa I

 


Are 6 ani impliniti intre 1 septembrie 2012 si 31 decembrie 2012 (nascut intre 1 septembrie si 31 decembrie 2006, inclusiv)
 In  clasa pregatitoare Daca parintele/tutorele legal instituit solicita in scris acest lucru si daca evaluarea de catre experti atesta pregatirea copilului pentru parcurgerea cu succes a clasei pregatitoare**
 La gradinita, in grupa mare Daca parintele/tutorele legal nu doreste inscrierea in invatamantul primar sau daca evaluarea dezvoltarii copilului de catre experti recomanda inscrierea la gradinita**



2. In ce clasa se inscriu copiii care au cerinte educationale speciale?

Copiii cu cerinte educationale speciale pot fi inscriSi in invatamantul de masa sau in invatamantul special. Conform legii, in clasa pregatitoare din invatamantul special sunt inscrisi copii cu cerinte educationale speciale, care implinesc varsta de 8 ani pana la data inceperii anului scolar. La solicitarea scrisa a parintilor/a tutorilor legali instituiti, pot fi inscrisi in clasa pregatitoare si copii cu varste cuprinse intre 6 si 8 ani la data inceperii anului scolar.


3. Unde, cine si cand va face evaluarea dezvoltarii copilului?

Evaluarea dezvoltarii psihosomatice a copilului, in cazul in care aceasta se impune, se va face sub coordonarea Centrului Judetean / al Municipiului Bucurecti de Resurse si Asistenta Educationala (CJRAE/ CMBRAE), la sediul acestuia sau in diferite zone ale judetului, pentru a facilita accesul parintilor si copiilor la evaluare. Evaluarea se va realiza de catre specialisti, in perioada prevazuta de calendarul inscrierii in clasa pregatitoare (20-29 februarie 2012). Rezultatul evaluarii dezvoltarii psihosomatice a copilului este comunicat, in scris, parintelui/tutorelui legal instituit care a solicitat evaluarea. Rezultatul evaluarii nu poate fi contestat. La fel ca in anii precedenti, fiecare locuinta este arondata unei scoli. Scoala de circumscriptie va va furniza toate datele referitoare la procesul de evaluare a dezvoltarii psihosomatice a copilului.


4. La ce scoala poate merge copilul in anul scolar 2012-2013?

La fel ca in anii precedenti, fiecare locuinta este arondata unei scoli de circumscriptie, care are obligatia de a scolariza copilul, daca dumneavoastra solicitati scolarizarea la acea scoala. Trebuie sa stiti ca scolarizarea copilului se poate face si in alta unitate de invatamant decat cea la care este arondat domiciliul, daca solicitati acest lucru, in limita locurilor disponibile la acea unitate de invatamant. Daca la respectiva unitate de invatamant exista mai multe cereri decat locuri disponibile, departajarea se va face cu transparenta si echitate, pe baza unor criterii clare.

 
5. Cum se face inscrierea copilului la o scoala cu predare in limba unei minoritati nationale?
Inscrierea copiilor in clasa pregatitoare sau in clasa I in unitatile de invatamant cu predare in limba unei minoritati nationale se face la fel cu inscrierea copiilor in celelalte unitati ale invatamantului de stat. In localitatile in care majoritatea unitatilor de invatamant sunt cu predare in limba romana si exista un numar mic de unitati de invatamant/sectii cu predare in limba unei minoritati nationale, comisiile judetene/comisia municipiului Bucuresti vor stabili circumscriptii scolare specifice pentru copiii care au ca limba materna limba respectiva. Daca intr-o localitate exista o singura unitate de invatamant cu predare in limba unei minoritati nationale, atunci circumscriptia scolara specifica pentru copiii care au ca limba materna limba minoritatii respective cuprinde intreaga localitate. Aceste reglementari se aplica in mod similar pentru unitatile de invatamant cu predare in limba romana, din localitatile in care majoritatea unitatilor de invatamant sunt cu predare intr-o limba a minoritatilor nationale. Pentru unitatile de invatamant cu predare in limba unei minoritati nationale, inscrierea copiilor apartinand minoritatii nationale respective se face in prima etapa de inscriere. In etapele urmatoare, pot participa la inscriere, pe locurile disponibile, copiii care au alta limba materna decat limba respectiva.

 

6. Poate copilul meu sa mearga la alta scoala decat cea la care este arondata locuinta?
Da. Puteti opta pentru o alta scoala decat cea la care sunteti arondat, in perioada prevazuta de calendarul inscrierii (in perioada 20-27 martie).


7. Unde depun dosarul?
Dosarul cu toate documentele se depune la scoala la care solicitati inscrierea. Personalul specializat din scoala va procesa dosarul dumneavoastra. Este inutil sa depuneti mai multe dosare, la mai multe scoli, pentru ca procesarea este informatizata si aplicatia informatica nu va permite inscrieri multiple.


8. Cum se va face departajarea copiilor care solicita inscrierea in alta scoala  decat cea la care este arondat domiciliul, in situatia in care sunt mai multe solicitari decat numarul de locuri disponibile?

In situatia in care pentru o anumita scoala sunt mai multe solicitari decat numarul de locuri disponibile dupa inscrierea copiilor din circumscriptia scolara respectiva, departajarea copiilor inscrisi se va face in raport cu urmatoarele criterii: a) existenta unui certificat medical de incadrare in grad de handicap; b) existenta unui document care dovedeste ca elevul este orfan de ambii parinti sau provine de la o casa de copii; c) existenta unui document care dovedeste ca este orfan de un parinte sau provine dintr-o familie monoparentala; d) existenta unui document care dovedeste ca unul dintre parinti este cadru didactic/cadru didactic auxiliar/angajat in invatamant; e) existenta unui frate/a unei surori a candidatului inmatriculat/inmatriculata in unitatea de invatamant la care se solicita inscrierea.
Unitatile de invatamant pot stabili criterii specifice, pe langa cele obligatorii de mai sus, in cazul in care exista mai multi copii care nu pot fi departajati de criteriile anterioare. Este interzisa includerea printre criteriile specifice a oricaror tipuri de teste, examene, etc. Stabilirea criteriilor specifice se face la inceputul perioadei de inscriere si se anunta public. Modificarea lor ulterioara este interzisa.


9. Cum imi inscriu copilul?

Inscrierea copiilor se va face in urma completarii de catre personalul scolii a unei fise-tip de inscriere, in prezenta parintilor. Completarea fisei-tip de inscriere se face la secretariatul scolii la care sunteti arondat, in perioada prevazuta de calendarul inscrierii. Completarea fisei-tip va dura aproximativ 10 minute. Procedura de inscriere este valabila si pentru inscrierea copiilor in unitatile de invatamant particular. Pentru completarea fisei-tip de inscriere parintele va depune o fotocopie a buletinului sau de identitate si o fotocopie a certificatului de nastere al copilului, care vor fi certificate conform cu originalul de catre secretariatul unitatii de invatamant. Pentru aceasta, parintele trebuie sa aiba asupra lui documentele in original. In situatia in care parintele opteaza pentru inscrierea copilului intr-o alta scoala decat scoala de circumscriptie, acesta va depune si documentele care dovedesc modul in care sunt indeplinite criteriile care permit departajarea. Dupa completarea de catre personalul scolii a fisei-tip de inscriere, parintele va semna pentru validarea corectitudinii datelor.


10. La inscriere, trebuie sa venim cu copilul?

Nu. Prezenta copilului nu este nici necesara si nici recomandata.


11. Cand imi inscriu copilul?

Inscrierea in clasa pregatitoare si in clasa I se face in etape succesive, dupa cum urmeaza:
a) Etapa 1 (5-16 martie 2012) - vor fi inscrisi copiii care solicita inscrierea la scoala de circumscriptie;
b) Etapa 2 (20-27 martie 2012) – vor fi inscrisi copiii care solicita inscrierea la o alta unitate scolara decat scoala de circumscriptie, pe locurile ramase libere dupa repartizarea  copiilor din circumscriptia scolara a unitatii de invatamant solicitate;
c) Etapa 3 (23-25 aprilie 2012) — sunt inscrisi copiii care au solicitat inscrierea la o alta scoala decat scoala de circumscriptie, dar nu au fost inmatriculati, din lipsa de locuri sau cei care nu au participat pana acum la nicio etapa de inscriere si, in aceasta etapa, solicita inscrierea la scoala de circumscriptie;
d) Etapa 4 (2-9 mai 2012) —  este asigurata inscrierea copiilor care nu au participat la etapele anterioare sau nu au fost inmatriculati, din diferite motive.


12. Cum voi afla rezultatul?
Rezultatul va fi afisat la unitatea de invatamant la care ati depus cererea.

13.  Imi pot fi ceruti bani in momentul inscrierii copilului la scoala?
Nu. Acest lucru este strict interzis in invatamantul de stat. Parintele/tutorele legal instituit nu trebuie sa plateasca nimic in momentul inscrierii copilului la scoala in invatamantul de stat. Solicitarea unor sume de bani sau a oricarui alt avantaj material este un abuz si puteti reclama acest lucru la telverde 0 800 801 100.


14. Va fi testat copilul meu pentru inscrierea la scoala?

Nu. Copilul nu va fi testat  pentru inscrierea la scoala. La aceasta varsta, toti copiii au dreptul la un invatamant de calitate. Sunt strict interzise testarile sau alte metode de ierarhizare presupus valorica a copiilor.


15. Ce va invata copilul meu?
In clasa pregatitoare copilul dumneavoastra va invata prin metode adecvate varstei tot ceea ce ii este necesar pentru a face fata cu succes clasei I. De exemplu, copiii isi vor dezvolta capacitatea  de a comunica, vor stabili sau consolida primele contacte cu lumea numerelor si a literelor, vor invata sa observe mediul inconjurator si sa interactioneze cu ceilalti copii si cu adulti prin jocuri didactice, activitati in echipa, activitati de descoperire, prin desen sau muzica. Nu in ultimul rand, copiii vor beneficia de ore special destinate unei pregatiri fizice armonioase. Pentru aceasta, copiii vor beneficia de programe scolare realizate de cei mai buni specialisti si de resurse de invatare variate si adecvate varstei.

16. Cine va preda la clasa pregatitoare?
La clasa pregatitoare va avea dreptul de a preda, conform legii, orice cadru didactic care este calificat sa predea in invatamantul primar. Necesarul de cadre didactice va fi acoperit cu personal calificat. Cadrele didactice care vor preda la clasa pregatitoare vor beneficia, inainte de inceperea anului scolar 2012-2013, de o formare specifica.


17. In clasa pregatitoare copilul meu va primi note sau calificative?
Pe parcursul clasei pregatitoare, copilul NU VA DA NICIUN TEST DE EVALUARE si nu va primi nici note si nici calificative. Este posibil ca pe parcursul anului scolar cadrul didactic sa utilizeze modalitati de incurajare si de recompensare specifice varstei (buline de diferite culori etc.). Evaluarea copilului se va face la sfarsitul anului scolar sub forma unui raport scris intocmit de invatator/invatatoare. Din acest raport veti putea afla care este gradul dezvoltarii fizice si psiho-intelectuale, nivelul utilizarii limbajului si disponibilitatile de comunicare ale copilului. Vi se vor mai furniza date privind nivelul capacitatilor de invatare si informatii privind atitudinea copilului fata de invatare. Acest raport va fi intocmit de catre un specialist (cadru didactic) pe baza observarii sistematice  a progresului elevului, pe tot parcursul anului scolar.


18. Cum va fi organizata sala de clasa?
Sala de clasa va fi adaptata varstei copiilor in asa fel incat sa permita invatarea prin joc si pregatirea pentru clasa I. Se vor utiliza resurse de invatare adecvate varstei copiilor
.

19. Unde ma informez suplimentar?
Informatii suplimentare referitoare la inscrierea copiilor in clasa pregatitoare puteti afla gratuit:

•    Direct de la unitatile de invatamant, care sunt instruite in acest sens
•    Telefonic de la Inspectoratele scolare judetene si al Municipiului Bucuresti, la telverde.
0 800 816 ABC (ABC – indicativ judet, de exemplu Bucuresti 021, Arad 257, Braila 239 etc.), Luni – Vineri, intre orele 9.00- 17.00.

Sursa: Brosura Clasa pregatitoare eliberata de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului

 

Iti recomandam sa citesti si:

 

Comentarii (35)
Duminică, 06 Mai 2012 02:38
Eu nu sunt de acord cu clasa 0!fetita mea implineste 6 ani pe 2o septembrie si va merge in continuare la gradinita,dar sper ca la anul sa se dea niste teste si sa o pot inscrie in clasa 1 pentru ca nu vreau sa mearga de 8 ani la scoala.Eu sunt foarte multumita de actuala educatoare si de gradinita.Este la al 3 lea an de gradi si a treia educatoare si cred ca psihic nu ar fi bine pentru ea sa o schimbam iar!Ma gandesc ca e totusi un copil care ar suferi si sanatatea ei mentala conteaza cel mai mult.
Duminică, 29 Aprilie 2012 12:58
e o mare porcarie cu clasa0 si nu sunt de acord nici eu ,lasa dupa ce statul nu ne ajuta cu nimic au tupeu sa ameninte cu sanctiuni.
sunt multe famili care nu au ce pune pe masa copiilor si ei ne obliga la alte cheltueli cu clasa 0 ,ei nu stiu poate cat se cheltuie cu un copil cand tu ai salarul minim pe economie ,si in plus de asta ce vor face micuti cand ei sunt asa de mici
eu am 2 fetite ,una termina clasa a 4 si cea mica grupa mare,eu ca parinte ma ingrozeste gandul ca la inceputul anului scolar va trebui sa scot din buzunar bani atat pt. uniforme ,rechizite dar si pt utilarea claselor(fata de masa ,perdele ,covor.....etc.)
Marţi, 17 Aprilie 2012 09:13
mariai
Nu stiu ce atatea framantari ca invatatorii vor trece direct la programul scolar ,, ca nu vor fi aproape de copiii lor .Lasati-i sa-si faca meseria si prin joc fara testari si evaluari ... ce simplu si frumos va fi!Un invatator bun va fi mai mult decat un noroc in viata!
Luni, 16 Aprilie 2012 18:03
Tare mi-e teama mie ca doamnele invatatoare ce vor preda la clasa zero nu vor face dansele jocuri didactice si tot felul de activitati simple, adecvate copiilor de 6 ani, asa cum se facea la gradinita, ci vor intra direct in materia de clasa I si cu asta basta....nu cred eu ca isi mai amintesc dansele din practica pedagogica de acu multi ani....cum trebuie sa faci o activitate la gradinita.....e mult mai greu sa pregatesti material marunt pentru fiecare copilas in parte.....nu vor sta dansele sa decupeze tot felul de treburi....va garantez eu....anul acesta a venit in gradinita unde lucrez o invatatoare pe post de educatoare pentru ca ii disparuse postul si....este pur si simplu minunata de cata munca depun educatoarele pentru materialele copiilor cu care se lucreaza zilnic....si a spus ca nu si-ar fi putut imagina vreodata ca se munceste atata intr-o gradinita...asa cum si unii parinti carcotasi nu cred ca educatoarele muncesc la serviciu dar si acasa tot pentru serviciu. Drept urmare...respectiva doamna anul acesta a plecat inapoi pe invatatori, cu ocazia infiintarii clasei zero si nevoii de invatatoare motivand ca ea nu va putea niciodata s afaca atata munca cum face o educatoare....deci....vedeti ce ii asteapta pe copii la clasa zero, da? Succes copiilor ! si rusine parintilor ca accepta tacit acest lucru.....daca pentru Arafat v-ati putut uni , de ce nu faceti acelasi lucru si pentru invatamant? Inseamna ca sunteti multumiti !
Marţi, 20 Martie 2012 15:34
Se fac experimente pe copiii nostri, vor fi o generatie de sacrificiu. Fiica mea face 6 ani pe 19 septembrie si dupa doua saptamani de stres si de nesomn ne-am hotarat sa nu o inscriem la clasa 0. Va face 8 ani in clasa 1, probabil va fi cea mai mare din clasa, dar asta este, sistemul de invatamant dezorganizat asta ne forteaza. Cand am intrebat la scoala care sunt clasele in care se vor desfasura cursurile pentru clasa 0 ne-au aratat 4 sali goale, urmand a fi dotate din ceea ce vor face muncitorii de intretinere din scoala si cu ce materiale au ei, in schimb la sedinta organizata pentru a ne convinge sa ne ducem copiii la clasa 0 n-i s-a precizat ca pentru dotari sunt fonduri speciale... Sper ca pana la anul sa se modifice ceva...
Luni, 19 Martie 2012 07:31
Cu tot respectul pentru cadrele didactice,nu dumneavoastra sunteti problema parintilor,ci conditiile in care vor invata copii nostri(cei de 6 anisori).Sunt din voinesti ,jud iasi si la scoala invata dimineata si elevi de clasa a8a si elevi de clasa intii.Grupurile sanitare sunt afara despartite doar de un perete.cine ii va supraveghea pe copii de 6 ani cand vor merge la baie? nu au spatiu necesar caci toate clasele sunt deja ocupate si dimineata si dupa amiaza.Mai mult dna director ne-aspus ca d-na invatatoare de grupa 0 va face doar un an cu ei apoi vor invata cu alta dna pana in clasa a4a .E normal ce se va intampla cu copii nostri?
Marţi, 06 Martie 2012 15:30
millikiki
Sunt una din zecile de mamici care nu sunt de acord cu aceasta nebunie de clasa pregatitoare la scoala imi doresc din tot sufletul ca, copilul meu sa ramana la gradi unde se simte foaret bine si este tratat ca un copil de varsta ei dragi mamici daca ati gasit o solutie in care sa fentati acest sistem daca mai sunt mamici care nu isi inscriu copii anul acesta la clasa pregatitoare desi imlinesc 6 ani va rog sa comunicam poate gasim o soluti .Sunt disperata nu vreau ca ,copilul meu sa devina cobaiul lui Funeriu.Adresa mea de mail este millikiki@yahoo.com
Luni, 05 Martie 2012 18:13
nu sunt pt clasa 0;in conditiile in care statul nu ma ajuta cu nimc,din contra eu dau statului,nu poate sa ma oblige sa-mi dau copilul la scoala.astia nu s-au gandit ca nu avem toti posibilitati sa luam copii de la scoala la ora 12.cati parinti pot pleca de la servici?putini....din pacate am stat toate mamicile si nu am facut nimic pt ei,trebuia sa ne adunam mii de parinti,din fiecare oras si sa dam statul in judecata,dar am preferat sa comentam pe la spate.asadar,copiii nostri vor avea de suferit,caci cei care vor lua clasa zero nu vor fi decat niste tzoape sus puse,cu Spiru Haret la mana ,caci toate invatatoarele bune vor lua clasa intai.s-au creeat niste posturi cum au facut si cu cele de conatbile din gardinite(pana acum nu au fost)unde sunt angajate doar cele cu pile mari in PDL si ele nu stiu cu ce se manca contabilitatea.trist....dar adevarat.
Sâmbătă, 25 Februarie 2012 19:13
E o harababura! Era foarte bine daca ar fi pastrat grupa pregatitoare la gradinita insa sa fi fost obligatorie. Anul asta o sa fie toata lumea data peste cap de la parinti, copii pana la cadre didactice. Situatia e neclara si acolo unde exista cadre didactice/spatiu/mobilier dar e tragica in exemplul dat de manuela, la sate unde se mai preda in clase simultane.
Vineri, 24 Februarie 2012 20:34
...am un baietel care face 6 ani la sfarsitul lunii mai, locuim la tara intr-o comuna la 12 km de Focsani si sunt doar 5 copii la grupa mare, la toamna va trebui sa il inscriem in grupa pregatitoare care o sa fie comasata cu clasa 1, unde vor fi 12 copii dintre care 3 copii sunt pentru invatamant pentru copii cu cerinte educationale speciale.
Directiunea scolii vrea sa amenajeze o clasa cu 2 mese si scaunele pentru cei de la grupa pregatitoare unde isi vor desfasura activitatea specifica varstei lor, ...si tot in aceasta clasa vor invata si cei din clasa 1 sa buchiseasca primele notiuni ale alfabetului,v-a preda o singura invatatoare + vor sa monteze niste pisoare si chiuvete pentru cei mici pentru ca nu au bai pentru cei mici si trebuie sa faca demersuri pentru alocare de fonduri pentru aceste imbunatatiri
Intrebare : voi v-ati inscrie copilul in aceste conditii?
...din pacate guvernantii nostrii au distrus tot ce se poate: invatamant, sistem sanitar...ne-au facut praf.
Vineri, 24 Februarie 2012 12:00
Sunt de acord cu multe din comentariile de aici, copii ar trebui sa ramana unde sunt, la gradinitele cu educatoare pregatite care stiu ce au de facut nu sa ii dam pe mana unora care habar nu au de invatamant. Sa fiti siguri dragi parinti ca aceia care vor prelua clasa 0 vor fi cei cu pile acolo unde trebuie, incep sa ma cred ca poate de asta s-a si infiintat asa zisa "clasa 0". De ce invatatoarele cu experienta care in vara termina clasa a 4-a nu iau clasa 0 si sa o duca tot ciclul? De ce trebuie sa fie aduse alte cadre didactice? Nu sunt de acord cu acest sistem ! Oameni buni impreuna putem schimba multe, s-a vazut asta si in cazul Arafat ! Nu fiti indiferenti, este vorba de copilul dumneavoastra si asa cum cred eu va doriti tot ce e mai bun pentru el !
Miercuri, 22 Februarie 2012 23:05
sunt foarte suparata ca trebuie sa se experimenteze legile pe copilul meu.ce se intampla daca nu vor fi amenajate salile cu mibilierul promis .putem sa dam statul in judecata.
Miercuri, 22 Februarie 2012 19:14
parintilor nu li se respecta optiunea.copii nu au conditii in scoli. invatatoarea nu se stie cine va fi, toate care sunt acum in scoli sunt deja "ocupate",nu mai dorm de amiaza. multi parinti nu au cu cine lasa copilul pana la ora 16,singur acasa este prea mic. sunt dezvoltati mental dar multi nu sunt pregatiti EMOTIONAL mai ales ca vor fi in aceeasi scoala cu clasele mari, va inchipuiti o scena la toaleta, un copil de clasa 8 a cu unul de 6 ani probabil ca cel mare isi face loc sa fumeze,HAIDETI D-LOR INVATATOARE PRO VEDETI REALITATEA.de ce sa nu se bucure copii nostri de inca un an de copilarie curata la gradinita chiar parintii care le-au dat viata nu pot sa aiba nici un cuvant? IN FOND SUNTETI BUGETARI TOT DIN BANII PARINTILOR TRAITI
Miercuri, 22 Februarie 2012 14:39
eu am un baiat care implineste in septembrie anul asta 6 ani. nu vreu sa inscriu la clasa 0, desi nu sunt impotriva conceptului, dar iar am ajuns la "forme fara fond". iar am preluat ceva fara sa tinem cont de realitatea din tara noastra. schimbarile trebuie facute cand sunt create toate cerintele, si nu sa ne apucam de cerint dupa ce am impus schimbarile. nu stiu de ce am eu impresia ca tot timpul punem caruta in fata caiilor, si nu invers, si ne si miram ca merge totul anapoda. eu sincera optez pentru gradinita pentru fiul meu, apoi pt clasa 0. oricum nu vad ce pierde copilul care nu incepe scoala la 6 ani? la varsta aia nu sunt apti pt scoala oricat de maturi par sa fie. si clasa 0 tot scoala o sa fie din moment ce a fost plasat la scoala, si toate astea pentru ca UE prevede 10 clase de scoala...?
Miercuri, 22 Februarie 2012 13:10
gabriella
pentru mihai savu: depinde de varsta copilului. daca are sase ani impliniti pana la data de 31 august 2012 inclusiv, nu e nevoie de evaluare. daca implineste 6 ani intre 1 septembrie si 31 decembrie, este necesara evaluarea pentru a decide daca va fi inscris in grupa mare sau in clasa pregatitoare.in tabelul din articol gasesti mai multe detalii:)
Miercuri, 22 Februarie 2012 11:54
am si eu o intrebare daca poate sa ma ajute si pe mine cineva.Daca-mi inscriu copilu in grupa pregatitoare trebuie sa ma duc cu copilu la o evaluare ceva..??????????
Miercuri, 22 Februarie 2012 01:02
Am studiat cu mare atentie normele metodologice de aplicare a noii legi a invatamantului. Eu am un baietel nascut in iulie 2006, deci va implini 6 ani la vara, deci va intra natural la clasa 0. Problema mea este ca e micut, firav, slabut, desi cu o capacitate intelectuala considerabila. Si tot problema mea este ca nu vreau sa-l dau la grupa 0. Si legea nu ma lasa, mi-l ia cu japca la scoala, fara a-mi da posibilitatea de a opta. Nu mi se pare corect. Legea este extrem de rigida, militareasca as putea spune, in schimb se aplica pe un fond de "intrari" cu un mare grad de libertate. Ea se aplica pt copii cu varste intre 5 si 7 ani, unde exista posibilitatea de optiune si nu prea, deoarece exita si evaluarile psihosomatice al caror rezultat este de NECONTESTAT! Nu vreau sa ma gandesc cat de calificat este personalul care face evaluarile, ca doar traim in Romania. Chiar si asa, nu asta e lucrul cel mai grav; legea introduce multe dezechilibre, iar acestea sunt si vor fi echilibrate din mers, ca altfel nu au cum. Vor da precizari la precizari vis-a-vis de inscriere, pe masura ce isi vor da seama de "pericol" si vor baga lumea interesata in sperieti. Cu siguranta lucrurile nu au cum sa raman asa cum rezulta la momentul actual. In contextul in care intr-o scoala destul de mare se fac x clase I si doar 2 clase 0, si in contextul in care se pleaca de la premisa ca o invatatoare trebuie sa-si duca clasa pana in a IV-a, nu poti sa te astepti ca lucrul asta va ramane asa; s-ar dezechilibra tot sistemul: primar, gimnazial si liceal. Asa ca sunt sanse mari ca in anul in care viitoarea clasa 0 sa treaca in clasa I, sa mai apara si alte clase I. Si intrebarea imediata ar fi din ce se vOr forma ele? Evident din copiii pentru care sistemul nu a oferit alternativa, sau ai caror parinti au luptat pentru dreptul lor de a-si trai copilaria cum trebuie.

Oricum ar fi, legea ameninta cu sanctiuni pe cei care impiedica sau ingreuneaza inscrierea la scoala a copiilor care se califica pt asta - dupa varsta. Legea are grija sa prevada cat poate de mult si sa te ameninte ca daca nu dai copilul la scoala dupa aceste reguli rigide ti se va intampla ceva rau. Doar ca nu da alternativa parintilor ca mine care nu vor sa isi vada copilul sacrificat intr-o generatie facuta pe genunchi, cu invatatoare - la noroc. Pentru ca nu in toate scolile toate invatatoarele care termina a IV-a iau clasa 0. Unele dintre cele existente la scoala(cele mai vechi, mai bune, evident) vor lua clasa I, altele clasa 0, iar altele noi, aduse din motive de suplimentare cadre, tot clasa 0. Iar daca tu pentru copilul tau iti doresti sa aiba o invatatoare despre care sa ai macar o referinta, nu mai ai nici un control in acest context si nu mai poti sa faci nimic, decat sa astepti sa vezi ce ti se mai poate intampla. AICI CRED EU CA E ADEVARATA PROBLEMA SI ACESTA ESTE MOTIVUL PENTRU CARE NU SUNT DE ACORD CU DATUL COPILULUI LA SCOALA IN GRUPA 0.
Luni, 20 Februarie 2012 15:05
Nu sunt de acord cu "clasa 0",ci vreau sa se faca in continuare grupa pregatitoare la gradinita.Copilul meu implineste 6 ani in martie,dar N-O INSCRIU LA SCOALA ,o las in continuare la gradinita,sa faca din nou grupa mare,pentru urmatoarele motive:1.Nu sunt cadre didactice in scoala pregatite pentru copii de 6ani;2.Nu sunt sali de clasa cu mobilier adecvat copiiilor mici;3.Nu sunt grupuri sanitare pentru cei mici;4.Nu am cu cine sa-mi las copilul dupa amiaza si doresc ca el sa se odihneasca si sa manance adecvat varstei lui.Asa incat statul ma incurajeaja sa-mi dau copilul la scoala la 8.5 ani in clasa 1 ,pentru ca ma forteaza la anul s-o dau intai in clasa 0 si apoi in clasa 1.Destul am fost eu o generatie de sacrificiu,nu vreau si copilul meu sa fie la fel.
Vineri, 17 Februarie 2012 17:21
Citez: "Sala de clasa va fi adaptata varstei copiilor in asa fel incat sa permita invatarea prin joc si pregatirea pentru clasa I. Se vor utiliza resurse de invatare adecvate varstei copiilor." Dar ce ne facem la şcolile cu predare simultană? Cum poti amenaja o jumătate de sală cu mobilier pentru clasa 0 si o jumătate de sală pentru celelalte 2, 3, sau 4 clase? Un alt aspect: Cum se poate preda simultan la clasa 0 şi la clasele a II-a şi a IV-a, de exemplu. Se spune că la clasa 0 se vor dezvolta competenţele de comunicare. Ce comunicare poţi face cu cei mici, când pentru timpul efectiv de predare la o clasă îi revin 15 minute (atât se alocă activităţii frontale unei clase într-o oră de curs). Ni se spune că la clasa 0 se va pune accentul pe învăţare prin jocuri didactice şi povestiri, repovestiri, audiţii muzicale etc. Dar cei care au propus asemenea aberaţii nu se gândesc cum va putea elevul de clasa a IV-a şi a II-a să efectueze exerciţii de matematică sau română, în timp ce elevii de clasa 0 audiază o povestire, sau o repovestesc după imagini, joacă un joc didactic, realizează o dramatizare etc. Învăţământul simultan în asemenea condiţii nu se poate realiza!!! Am auzit voci care spun că şi în mediul rural va exista un cadru didactic care va preda doar la clasa 0. Ce se întâmplă în satele, comunele unde în clasa 0 se înscriu doar 1,2,3 sau 4 copii. Ce bine că anul trecut au fost desfiinţate posturi de învătătoare care lucrau cu 10-12 elevi, iar acum se reînfiinţează alte posturi pentru clasa 0, să se ljcureze cu 1-4 elevi. Se vede că Ministerul Educaţiei realizează această reformă a învăţământului după ureche, fără ca cei care lucrează efectiv la clasă să fie consultaţi. Cadrelor didactice care vor prelua clasa 0 pe lângă alte clase le urez putere de muncă şi imaginaţie bogată în noul an şcolar.
Miercuri, 15 Februarie 2012 23:51
CITAT
,,Ce va invata copilul meu?
In clasa pregatitoare copilul dumneavoastra va invata prin metode adecvate varstei tot ceea ce ii este necesar pentru a face fata cu succes clasei I. De exemplu, copiii isi vor dezvolta capacitatea de a comunica, vor stabili sau consolida primele contacte cu lumea numerelor si a literelor, vor invata sa observe mediul inconjurator si sa interactioneze cu ceilalti copii si cu adulti prin jocuri didactice, activitati in echipa, activitati de descoperire, prin desen sau muzica. Nu in ultimul rand, copiii vor beneficia de ore special destinate unei pregatiri fizice armonioase. Pentru aceasta, copiii vor beneficia de programe scolare realizate de cei mai buni specialisti si de resurse de invatare variate si adecvate varstei."

Iarasi ,,inventam roata"
Toate acestea se fac si s-au facut si la gradinita si inca de educatoare foarte bine pregatite si formate si ultraformate deja si cu experienta.
Pacat de timpul pierdut de cei care au intocmit deja programe foarte bune pentru gradinita in ultimii ani, daca se vor altele... mai cum?
Si am ajuns si la resurse care ar fi de dorit sa existe si mai bine s-ar investi in formarea unor cadre si in invatamantul de stat privind jocurile Mind lab atat la gradinita cat si la scoli si sa fie introduse in orar ca sa poata beneficia de ele si cel mai saracut dintre copii si sa se scoata materiile de prisos care obosesc si irita copiii.
Miercuri, 15 Februarie 2012 23:12
In ce priveste evaluarea dezvoltarii psihosomatice a copiilor cred ca cel mai bine pe copii i-a evaluat educatoarea prin observatiile zilnice si prin activitatile desfasurate cu acestia pe parcursul catorva ani nu cateva ore sau minute? Aceste deplasari mi se par obositoare pentru cei mici dar si pentru parinti si costisitoare la km departare, pentru ce? Pentru ceva ce atat parintii cat si educatoarea cunosc deja. ,,Hai sa inventam roata!"
Aceste evaluari oare sunt irevocabile? Daca eu nu sunt de acord cu specialistul? poate copilul meu trece in ziua evaluarii printr-o pasa proasta si nu are chef de evaluare. atunci ce-am rezolvat? Fiecare parinte este interesat de copilul lui si il cunoaste foarte bine si se consulta in aceste situatii cu educatorea daca face fata la o clasa sau alta.
Miercuri, 15 Februarie 2012 17:18
Copii ar trebui sa ramana si in grupa pregatitoare la gradinita.
Este o mare prostie cu grupa pregatitoare la scoala. Cum sa trezesti un copli si sa il trimiti la scoala la varsta de 6 ani? Dar nu isi pun problema daca sunt de la tara ? Si poate sunt parinti care vor sa isi dea copii la scoal la oras? Eu stau la tara, sunt 10 kilometri pana la oras si cu toate acestea imi duc baiatul la gradinita cu program prelungit in oras. D ar cei care fac legile nu se gandesc la posibilitatile pe care le au parintii? De exemplu eu una am fost nevoita sa imi inscriu baiatul la gradinita cu program prelungit pt ca nu am cu cine sa il las acasa cat timp eu si sotul suntem la serviciu. Este foarte greu , ma gandesc cu disperare ce mai au de schimbat pana v-a intra si baiatul meu la scoala. El (baiatul meu) are 4 ani si o luna si este in grupa mijlocie, este nascut in decembrie. EU NU SUNT DE ACORD CU GRUPA PREGATITOARE LA SCOALA
Miercuri, 15 Februarie 2012 12:13
Din cate am inteles, programul la clasa pregatitoare va fi cel scolar, adica 8-12. Ma intreb cum va putea un copilas de 6 ani sa stea nemiscat in banca timp de 4 ore (cu pauzele de rigoare, bineinteles) si apoi inca 4 ore la semiinternat - in cazul in care parintii lucreaza si nu au posibilitatea de a-i lua acasa la ora 12?
Programul de gradinita, respectiv mic dejun, lectii, pranz, odihna era potrivit pentru un copil la aceasta varsta. Oare de ce tinem cu tot dinadinsul sa-i maturizam inainte de vreme iar apoi ne intrebam cum a ajuns o eleva de 12 ani sa nasca un copil???!!!
In al doilea rand, ca mama, sunt foarte revoltata ca altii iau decizii in ce priveste viitorul copiilor nostri fara sa fim consultati si noi, parintii. Chiar era nevoie de inca o generatie de cobai pe care sa se faca experimente? Totul mergea bine asa cum era, doamnele educatoare erau foarte bine pregatite si stiau sa-i pregateasca si pe copii pentru un inceput bun in viata.
De ce nu lasam sa se desfasoare totul la timpul lui, copiii sa-si traiasca copilaria, iar scoala sa vina atunci cand ei vor fi pregatiti fizic, psihic si afectiv pentru ea, asa incat sa o poata folosi la maxim, nu sa-i oboseasca si sa-i streseze.
Ministerul Educatiei are nota 2 la acest test!
Luni, 13 Februarie 2012 00:35
In grupa mica-mijlocie se pune accent pe socializarea copiilor iar in grupa mare-pregatitoare pe formarea unor capacitati necesare scolaritatii.
Majoritatea doamnelor educatoare mai putin cele care se apropie de pensionare si-au completat studiile si au trecut printr-o multime de cursuri de formare asa ca sunt foarte bine pregatite in domeniu si au si experienta necesara si pentru grupa pregatitoare.Dar se pare ca vrem sa-i intarcam mai repede in loc sa-i lasam sa-si traiasca copilaria.
La noi la gradinita copiii lucreaza pe caiete speciale inca din grupa mijlocie si in grupa mare sunt unii copii(cei care au frecventat gradinita) care pot trece cu succes chiar in clasa I, cunosc deja litere, isi scriu si numele si il recunosc chiar si pe al colegilor, despart in silabe cu reprezentari grafice, cunosc foarte multe lucruri. Consider ca sunt foarte bine pregatiti si la gradinita dar daca credeti ca e mai bine la scoala ...sa fie la scoala. Copilul meu oricum va fi in casa I pentru ca face 7 ani pe 15 septembrie dar recunoaste ca i-ar mai placea la gradinita.
A invatat foarte multe lucruri la gradinita iar la sfarsitul fiecarui an scolar am primit acasa portofoliul cu munca lui pe un an intreg iar relatia educatoare - parinte cred ca e cea mai buna la acest nivel educational. Am trei copii iar cu doamnele invatatoare ma intalnesc doar la sedintele cu parintii pentru ca, copiii merg singuri de la poarta scolii in clasa si invers la intoarcerea lor acasa sau vorbesc cu ea daca e cazul; pe cand cu doamna educatoare ma intalnesc sigur de doua ori pe zi si ne consiliaza in fiecare zi. Cu copiii grupei pregatitoare care au frecventat gradinita doamnele invatatoare nu vor avea batai de cap mai putin cu cei care nu au fost la gradinita, pentru ca si la gradinita exista un program foarte bine organizat.
Daca grupa pregatitoare era obligatorie si la gradinita copiii aveau sansa de a porni de la acelasi nivel si alta era situatia in clasa I. Dar cum la roman ii place sa investeasca din moment ce are ce-i trebuie cine poate schimba acest lucru?
Sunt parinti la care nu le-a placut scoala dar care si-ar dori sa iasa copiii lor doctori din gradinita si sa-i duca la gradinita si doar din cand in cand. E urat sa generalizam faptul ca, copiii nu sunt bine pregatiti la gradinita.
Stiu sigur un lucru si anume ca anii copilariei sunt cei mai frumosi iar copiii nostri merita tot ce e mai bine pentru ei.
In ce priveste mobilierul?! La gradinita tot mobilierul a fost innoit conform cerintelor, au spatiu de joaca amenajat si inauntru si afara, au cantina si unde sa doarma daca este cazul iar parintii care nu au cu cine sa-si lase copilul si nu isi permit o bona il pot lasa linistiti la program prelungit.
In ce priveste pachetele, banii si florile pe care le reclama o doamna, nu o obliga nimeni dar si asta este o meteahna a romanului care ar fi bine daca ar disparea.
Consider ca un copil care a frecventat gradinita este imposibil sa nu vi invatat chiar nicmic, nimic.
Fiti mai empatici si mai chibzuiti!
Succes!
Duminică, 12 Februarie 2012 15:14
Copiii ar trebui sa ramana la gradinita in grupa pregatitoare!
Grupa pregatitoare sa fie obligatorie iar de frecventarea ei sa depinda inscrierea in clasa I.
Vineri, 10 Februarie 2012 19:54
IoanaCaciula
@danielatt: Se pare ca decizia privind cadrul didactic care va continua ciclul primar dupa clasa 0 va apartine scolii. Se poate merge si pe varianta ca un cadru didactic sa inceapa cu clasa O si sa continue pana la finalul clasei a II-a, iar un alt cadru didactic sa preia clasa in urmatorii doi ani, dar si pe variantele cu acelasi cadru didactic pentru tot ciclul primar, sau un cadru didactic pentru clasa O si alt cadru didactic pentru ceilalti ani. Sa speram ca va fi un proces bine organizat si planificat. In acest sens, autoritatile scolare au realizat deja un calendar al inscrierii elevilor in clasa pregatitoare/clasa I, incluzand si evaluarea psihosomatica a elevilor in acest sens.
Vineri, 10 Februarie 2012 11:40
Eu as vrea sa stiu daca cadrul didactic cu care se incepe clasa 0,ii duce mai departe tot ciclul,pentru ca este foarte important !
Si as mai vrea sa stiu daca vor avea clasele lor,siguranta copiilor in scoli, pentru ca stim cu totii ce nebunie este in scolile noastre !
Cine imi garanteaza mie siguranta copilului in cele 4 ore ! Daca iese singur la toaleta cine ilpazeste de cei mai mari? Se pot intampla nenorociri la ce golanime este in scoli, hai sa fim seriosi!
Vor avea bancute? masute? sunt scolile pregatitepentru asa ceva?
Eu nu am nimic importiva clasei 0 dar sa fie gandita si pregatita foarte bine,pentru ca vorbim de copii de 6 anisori totusi.
Joi, 09 Februarie 2012 18:54
Eu nu inteleg un lucru: se spune ca poti sa-ti inscrii copilul la orice scoala dar criteriile obligatorii se aplica (refera) unei categorii restranse de elevi, astfel incat celorlalti nu le ramane decat sa-si asume riscul de a se trezi fara loc. De ce sa nu se suplimenteze locurile la scoala unde sunt cereri pentru inca o clasa? Pot fi situatii in care sa nu existe suficienti elevi pentru o forma o clasa la o scoala, in timp ce, la alta vor fi cereri pentru una in plus.
Miercuri, 08 Februarie 2012 02:00
Eu sunt de acord ca sa fie clasa pregatitoare la scoala! Copiii mei nu au inavatat nimic la gradinita ... doar bani, pachete si flori...poate la scoala, cu toate disfunctiile care vor fi (orice inceput e greu) li se va acorsda o mai mare atentie.
Marţi, 07 Februarie 2012 19:23
Sunt educatoare de 36 ani. În ultimul timp am lucrat cu 11 cadre formate postrevoluționar, fără o zi de practică pedagogică în grădiniță: tote doreau să fie învățătoare!!!(....)
Sunt pentru clasa pregătitoare, mă revoltă să văd copiii ”scriind” în grădinițe cu litere de mână, cursiv, fără priză corectă sau postură la masa de lucru- uneori inadecvată vârstei sau înălțimii copilului, DAR doresc o formare corectă (nu o zi=2 ore) a cadrelor care vor lucra cu copiii clasei pregătitoare și continuarea formării în anii următori! Împlicit continuitate la clasă! Poate așa se vor adecva manualele dacă tot sunt gratis și învățământul obligatoriu!!!!
Nu găsesc justă varianta să lucreze doar un an un cadru cu dublă specialitate; APOI?? E vorba de atașamentul copilului cu noul colectiv și dascălul său. Ce rost are stresul unui colectiv sau dascăl pentru un an!!!!!?????
Marţi, 07 Februarie 2012 18:00
Toamna aceasta am avut norocul să predau și la grădiniță, în grupă mixtă, sunt învățătoare de 17 ani. Copiii care au împlinit 6 ani au lucrat aproape toată ziua la masă, nu erau interesați de jocurile de pe covor. Cereau să scrie, să deseneze, să taie cu foarfeca, să lipească, să coloreze, să adune, să numere, să cânte. Au impus un alt fel de lucru, decât cei mici. După părerea mea, 6 ani este vârsta ideală de a merge la școală, în clasă pregătitoare. Multor părinți le este mai frică de școală, decât copiilor lor. Și din păcate acestea le discută față de copii lor. Până acum veneau la 7 ani la școală, părinții aveau aceeași părere, ca și acum, despre începerea școlii. Vă rugăm, acordați-ne mai multă încredere; putem avea o colaborare foarte bună cu părinții care sunt deschiși față de școală și de învățătoare. Câteodată ajunge să ne ascultăm reciproc, să nu ne manifestăm toate grijile pe care le simțim. Copiii se vor simți mult mai bine între noi, între cele două mame care au un singur țel: să fie fericiți, împliniți și să învețe cât mai bine.
Marţi, 07 Februarie 2012 17:42
Această măsură este binevenită deoarece în România încă mai există părinţi care îşi înscriu copiii direct la şcoală, în clasa întâi, fără ca micuţii să beneficieze de cel puţin un an de grădiniţă. Clasa pregătitoare, amenajată în cadrul şcolii, mi se pare în beneficiul copilului şi aceasta ar trebui să fie principala noastră preocupare.
Marţi, 07 Februarie 2012 11:08
stiti ce nu inteleg eu?de ce a trebuit schimbat regulamentul?copiii erau foarte bine pregatiti si de doamnele educatoare.s-a terminat experimentarea facuta pe copiii din licee si acum incep sa faca experimente pe cei de 6 anisori.acuma o sa fie fonduri pentru amenajarea spatiilor pentru prescolari?pana acuma nu erau bani nici pentru mobilier decent pentru scolari si acuma dintr-o data se aloca fonduri?taaare as vrea sa o vad si pe asta.eu personal sunt total impotriva noului regulament.lasati-ne copiii in pace!!!
Luni, 06 Februarie 2012 21:00
Dupa parerea mea cred ca-i foarte bine ca grupa pregatitoare o ia invatatoarea. Are sansa sa poata sa-si cunoasca mai bine viitorii elevi, iar ei elevii au sansa sa se apropie mai usor de viitoarea lor invatatoare. La varsta asta copilasii sunt mai dezinvolti, mai spontani, lipsiti de emotii. Invatatoarea are posibilitatea sa-si pregateasca copiii pentru clasa I, pentru ca cunoaste cerintele pentru aceasta clasa. Eu sunt foarte incantata de acest lucru. Doamne ajuta sa fie un pas bun, facut in invatamant!
Luni, 06 Februarie 2012 20:31
Copiii ar trebui sa ramana la gradinita in grupa pregatitoare! Acolo au spatiul amenajat special pentru activitati specifice varstei. Scolile abia au materialele necesare desfasurarii activitatii scolare... Putine scoli vor putea amenaja spatiul cu loc de joaca si cu loc de recreere pentru copii. Cat despre programele realizate de specialisti... sa fim seriosi: onor Ministerul Educatiei nu are decat specialisti in brambureala!

Tu ce parere ai? Spune aici:

Comentariu: