characters characters

4/14 - Sunetul
Clasa I    Romana

17 decembrie 2013   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa initieze dialoguri, construind corect enunturi, cu accent pe pronuntia corecta, clara a cuvintelor.
    (Exemplu: initiaza dialoguri despre jucaria sau activitatea preferata);
  • Sa delimiteze cuvintele in propozitii.
    (Exemplu: stie din cate cuvinte este formata o propozitie);
  • Sa desparta cuvinte in silabe.
    (Exemplu: desparte corect in silabe cuvinte date);
  • Sa identifice pozitia sunetului cerut in cadrul cuvantului: la inceputul, in interiorul si/sau la sfarsitul cuvantului.
    (Exemplu: ramura – sunetul a se afla in interiorul si la sfarsitul cuvantului);
  • Sa formuleze propozitii alcatuite din cuvinte care incep cu acelasi sunet.
    (Exemplu: Ana are alune. Mama munceste mult.);
  • Sa alcatuiasca propozitii dupa reprezentare grafica data;
  • Sa reprezinte grafic cuvintele, silabele si sunetele

  • Sa identifice silaba/silabele in care se afla sunetul cerut.
    (Exemplu:Sunetul e se afla in prima si in a doua silaba)
  • Sa scrie elemente grafice premergatoare care faciliteaza scrierea literelor.
    (Exemplu: zala (pe un spatiu si pe doua spatii), bucla (pe un spatiu si pe doua spatii), carligul, ovalul, semiovalul, noduletul (pe un spatiu si pe doua spatii), biciul).
  • Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
  • Sa sesizeze si sa reprezinte grafic toate sunetele cuvintelor date:
    Exemplu:

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    Bogdan    16.09.2015 - 23:14
    Daca sunteti interesat de un shimb de linkuri cu site-ul meu http://www.morfologia.ro sa-mi spuneti va rog.

    Multumesc