Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recunoasca si sa denumeasca cifrele in intervalul 1-5.
(Exemplu: copilul spune cifrele fie ca sunt asezate in ordine crescatoare: 1,2, 3, fie ca sunt asezate pe sarite: 5, 2, 3); - Sa numere „inainte“ si „inapoi“, cu si fara sprijin in obiecte sau desene.
(Exemplu: numara de la 1-5 si invers ); - Sa recunoasca grupele cu 1-5 obiecte si cifrele corespunzatoare.
(Exemplul 1: indica cifra 4 pentru o grupa cu 4 obiecte; Exemplul 2: asaza langa cifra 5 o grupa cu 5 iepurasi); - Sa alcatuiasca grupe de 1 pana la 5 obiecte.
(Exemplu: copilul alcatuieste, la cerere, o grupa cu 4 ursuleti si o grupa cu 5 masini); - Sa descopere care cifră lipseste intr-un sir dat.
(Exemplu: spune ca lipseste 3 din sirul 1, 2, …., 4, 5); - Sa compare numerele naturale de la 1 la 5.
(Exemplu: spune ca 5 e mai mare decat 2); - Sa scrie numerele naturale de la 1 la 5 cu sprijin grafic sau liber, pe un spatiu mai mare.
(Exemplu: traseaza cifra pe lina punctata ce reda forma cifrei).
Comentează: