Dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice
22 intrebari care te pot ajuta sa fii un profesor mai bun
Vacanta de vara poate fi perioada perfecta in care profesorii sa se gandeasca la modalitati prin care isi pot imbunatati activitatea la clasa. Intrebarile atent formulate sunt cele care stau la baza schimbarilor si a transformarilor. Experienta scolara nu ii schimba doar pe elevi, ci si pe profesori. Acestia pot deveni mai buni atat la nivel personal, cat si profesional si relational.
Daca esti cadru didactic, te-ar putea interesa si:
Metode de predare care mentin atentia copiilor
Jocuri care pot fi integrate in lectiile de la clasa
Iata cateva exemple de intrebari pe care cadrele didactice si le pot adresa pentru a avea un an scolar mai bun din septembrie.
1. Ce fel de intrebari as putea sa adresez elevilor astfel incat sa generez cat mai multe raspunsuri?
2. Cum pot sa incurajez gandirea critica a elevilor?
3. Cum pot folosi intrebarile pentru a identifica noi oportunitati de invatare?
4. Cum pot sa stimulez curiozitatea mea si a celor din jur, zi de zi?
5. De ce este importanta conexiunea emotionala pentru invatare?
6. Ce fel de probleme sunt importante pentru copiii care invata?
7. Cum pot lega lectiile de interesele individuale ale elevilor?
8. Care sunt cele mai importante abilitati de care au nevoie elevii in viitor?
9. Care sunt cele mai bune abilitati de cercetare si investigare de care au nevoie elevii?
10. Cum anume informatia pe care le-o ofer ii poate ajuta sa isi contureze educatia viitoare?
11. Cum pot sa cultiv responsabilitatea?
12. Cum altfel pot sa ii evaluez pe copii?
13. Cum pot sa ii invat pe copii sa invete?
14. Prin ce metode ii pot determina pe elevi sa devina actori activi in procesul invatarii?
15. Cum pot sa fac astfel incat copiilor sa le fie clare intentiile si asteptarile mele la clasa?
16. Cum pot pot sa-i ajut pe copii sa isi stabileasca propriile obiective cand vine vorba de invatare?
17. In ce fel as putea sa ma transform din detinator al informatiei, in facilitator al invatarii?
18. Ce parteneriate educationale as putea propune cu organizatii din afara scolii pentru a oferi copiilor o experienta mai interesanta?
19. Ce inseamna feedback-ul constructiv si de ce este vital pentru invatare?
20. Ce este mindfulness-ul si de ce e important in practicile de evaluare?
21. Cum ii ajut pe elevi sa relationeze unii cu ceilalti?
22. Cum pot sa arat elevilor cum sa se autoevalueze?
Toate aceste intrebari pot fi grupate in cateva categorii:
- Modul de abordare a problemelor la clasa
- Conexiune cu elevii
- Sarcini care sa provoace
- Abilitati
- Procese orientate spre invatare
- Creativitate si independenta
- Relationare sociala
Citeste si alte articole din aceasta tema
-
Interviu. Codruta Florea: "Sa protejam ceea ce invatam sa iubim - incredibila viata salbatica care ne inconjoara."
Codruta Florea face parte din echipa Romania Salbatica din 2019 si este creatoare de continut, researcher, traducator si asistent de productie pentru proiectele derulate alaturi de echipa România Salbatica si NTD Film. Este implicata in organizarea LYNX Festival si este membru fondator al Asociatiei România Salbatica.
-
Interviu cu Silvia Ciubotaru Guta, coordonatoarea Laboratorului Ideo Ideis - ateliere de explorare personala si dezvoltare comunitara
Silvia Ciubotaru Guță este coordonatoarea Laboratorului de explorare personala si dezvoltare comunitara din cadrul Festivalului de Teatru Ideo Ideis din Alexandria.
-
Interviu cu Madalina Constantin, consilier educational si neuroterapeut neurofeedback
Madalina Constantin este consilier educational si neuroterapeut neurofeedback. Are convingerea ca educatia poate avea un efect pozitiv si ca invatarea ar trebui sa fie o activitate pe tot parcursul vietii.
Adauga tu primul comentariu: